wie dit aangeklikt bedankt!
ook weet ik dat elke motor zijn eigenschappen hebben en niet perse beter zijn.
maar toch wil ik graag weten van de veteranen.... wat rijd nou lekker?
zit te kijken bij de shadows en de vulcans en ben een beginnert :-)
fatboys ben ik weg van maar ja prijzig
aangezien ik een newbie ben is het handig goedkoop te beginnen.
wie heeft er goede ervaringen en welk merk en type?
en ook niet al te duur ;-)
groeten
....toren op de Volusia na dan.
De kawa's v.w.b. de oudere vulcan's zijn ook erg klein, de nieuwere vulcan's van rond 1998 zijn wel weer errug mooi alleen kwalitatief kunnen ze niet tegen de shadows op, de shadows lijken echt dinosauriërs zo sterk.
Als je een motor gaat kopen nee...
Onderhoud van deze motor is goedkoop, omdat je olie, oliefilter, luchtfilter, bougie's e.d. makkelijk zelf kunt doen zelfs voor een leek. Ook zijn er ontzettend veel accecoires voor deze bike's van Highwayhawk om je bike mooier te maken en een hoog bling bling gehalte te geven.
Greetz Ghossie
Ik ben het niet eens over de betrouwbaarheid, ik heb een dragstar xvs 650 classic gehad en bij een km stand van 8800 km al lekke kleppendeksel pakkingen. En een achterrem die volgens mij amper wat doet en daarover hoor je veel dragster mensen van weinig rem aan de achterkant.
Verder was het een leuke motor maar weinig pit en zeer korte versnellingen, op de grote weg geen probleem maar op korte stukjes ben je constant aan het schakelen van 1 naar 5.
Met mijn ervaring ging ik voor een Shadow.
o en wat betreft die betrouwbaarheid, die van mij kocht ik toen er 10000 op de tellerstond (1 jaar en 4 maanden geleden), Inmiddels staat de teller op 27500, en het enige wat tot dusver vervangen is zijn de banden en de remblokken en wat olie. O ja, ook de voetsteunen, maar dat heeft niets met slijtage van doen. Dus ik denk dat je gewoon pecht hebt gehad met die ene XVS 650
Ik heb een vulcan 800 te koop, omgebouwd, lijkt net een fatboy......
Dinosaurussen zijn uitgestorven, dus die zijn nie zo heel sterk,
Maar afgezien daarvan, ben ik het met bovenstaande eens, Honda's zijn goeie motors die betrouwbaar zijn en er goed uit zien, en ook goed zitten.
Jammer alleen dat ik altijd van Honda, Kawa en Suzuki hoor bij dit soort topics, en de Yamaha's (dragstar/wildstar) worden vergeten. Raar eigenlijk, want op HD na is dit het best verkopende custom-merk in de USA, ik heb er ook een, en begrijp dus ook helemaal hoe dat komt.
Als het gaat om betrouwbaarheid maakt een Honda VT 1100 of Yamaha XVS 1100 niets uit. Prijs van onderdelen is bij Yamaha vaak iets gunstiger, rijd allebei goed, Yamaha remt wel iets beter, en is ietsje pittiger. Dus het gaat er dan voornamelijk om, welke van die 2 merken is mooier, en wat vind je prettiger rijden/zitten
Niet om lullig te doen...
maar dat lijkt me uitermate sterk!
Wim, ik rij weer op de opa (VF700C "87) van die van jou
En doet het ook helemaal prima, en is betaalbaar...
[afbeelding]
hangt toch van het gebruik af of het duur of niet duur is.
als je een splinternieuwe fatboy koopt en er vervolgens woon werk mee gaat rijden is dat niet duur.
koop je een shadow voor 2000 euro waar je vervolgens 1x per maand een rondje door het dorp mee gaat, dan is dat wel duur.
wil je een motor voor recreatief gebruik?
woon werk?
wat zijn je eisen met betrekking tot zithouding?
lange ritten en dus comfort of korte ritten en wat minder poespas?
eerst kijken wat je ermee wilt gaan doen,
dan proefrijden op verschillende modellen om een indruk te krijgen van het rijgedrag en zithouding en dan als laatste kijken naar het bedrag wat je te besteden hebt en een keuze maken.