wat is dat toch, omgevallen motor!

of met je 1ste motor gewoon dom zijn: op een helling hem naar beneden toe zetten... lang leve valdoppen *O*
ach het is iets dat me nooit meer zal overkomen, je leert er tenminste iets van.
 
Of bij een tankstation stoppen aan de pomp. En dan tot de ontdekking komen dat er iemand benzine gemorst heeft en het onder je voet spek glad is. . . .

Net niet gevallen, maar wel een paar dagen spierpijn :/

Het gebeurd nou eenmaal met een gebruiksvoorwerp. Een auto zal ook wel eens een keer een krasje op zijn bumper hebben of op die leuke sportvelgen. Laat je die dan ook staan? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik was ooit maar liefst 4 uur lang de trotse eigenaar van een smetteloze in perfecte staat zijnde Suzuki GSXR1100. Op zaterdagmorgen opgehaald en meteen een rondje gereden in Zuid-Limburg. Bij een plaspauze langs de kant gezet en terwijl ik stond af te wateren hoorde ik achter me een zachte doch besliste plof: GSXR stond met het voorwiel helling af en in de vrij dus hij rolt zo van de standaard af. Paar krassen op de onderkuip.

Mijn toenmalige vriendin wilde haar GPX600R pakken en de oprit liep ook af. Ook die motor rolt van de standaard af, alleen jammer dat de tank precies tegen de hoek van het huis aankomt: flinke deuk en lakschade op een verder perfect mooie Kawa.

Dus ja, het komt veel voor. Sneller dan je denkt. En een klein deukje of krasje, dat kan.
Maar als je gevoel zegt: hier is meer loos dan alleen eens laten vallen, doorlopen. Er staan genoeg motoren te koop.....
Het kan nog sneller...
 
Ja of je bent net ff bezig je koelvloeistof te verversen,en denkt ga nu ff een stukkie door de straat heen :] ,wil wegrijden en kom tot de ontdekking dat de versnellingspedaal nog niet vast zat :z ,en vergat gelijk dat de standaard ook al ingeklapt was :( .Kan je zeggen hij is best zwaar zo'n CB1300 als hij valt :Y .Gelukkig op een heel klein krasje op de onstekings deksel na niets aan het handje pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. *O*
 
eeh heb dat ook wel gehad ,en nog wel eens :X
ergst was omvallen tegen een benzine pomp :( en klem komen te zitten
tussen de motor en de pomp |(
wat resulteerder in een brandweer en politie oproep '(
het meisje achter de kassa kon me niet helpen, t,was op de snelweg
midden in de nacht |(
niet echt lekker klem met 320 kg fiets op je..... :(
maar dankzij brandweer en politie kon ik mijn weg vervolgen :Y
oorzaak vermoeidheid :Y
 
en voor 2 jaar terug gooide ik mijn nieuwe motor 3 keer op de plaat
in nog geen drie week tijd :?
bij de 4 keer dacht ik echt er is iets mis met me :Y daar ik al 32 jaar
zonder dikke schade rij...
en ja hoor ......na onderzoek bleek ik suiker te hebben....
probleem opgelost :+
 
TS, je hebt wel wat losgemaakt hier :o
_O- *O*

Gaat lekker idd, meestal heb ik 3 reacties in 5 jaar tijd :P

ik denk dat hem dit maar moet worden na deze 5 pagina's te hebben gelezen.
piaggio2.jpg



ff serieus, komt dus echt veel voor begrijp ik. blijkt maar weer ongelukje zit in een heeeel klein hoekje
 
ha gelukkig .. ben niet de enige die z'n motor af en toe zachtjes neerlegt O-)

ns denken: mn bandit 600S toen ik de jiffy in de modder uitstak NAAST de tegels van het tuinpad, mn 1100RS eerst in de ardennen toen ik keerde op een hellende weg.

En jaren later nog ns toen ik in de dolomieten de berm in moest rijden om te kunnen keren. bij het wegrijden moest ik meteen naar links sturen en flink gasgeven om uit de berm te komen.

Maar ja ...leergeld. Dat gebeurt me allemaal niet nog ns. ;)

enne n motor is n gebruiksvoorwerp. Als ie na jaren nog in nieuwstaat is, dan is er vast iets niet in de haak mee ;)
 
Omvallen is zo gebeurd hoor, zeker als je net begint.
Heb het zelf ook een paar keer gehad, gewoon net iets te schuin stil willen gaan staan en dan ineens merken dat hij wel erg zwaar is... dat gaat 1 been nooit houden.. dus langzaam neer moeten leggen.
En als je dan kappen hebt is er zo schade ookal is het zachtjes gebeurd.
 
Ik heb het met de "brommer" ( 138cc 4takt ) meerdere malen gehad.
Vooral in de winter op lange ritten/vakanties.. De benen zo bevroren dat je dénkt
dat je ze aan de grond hebt gezet, maar ze in werkelijkheid nog gewoon op de stepjes zitten.

Met de motor 1 maal, schijfremslotreminderkabel ( 3 keer woordwaarde ) was geknapt.
Nieuwe kabel gekocht, en op de terugweg nog even wat gaan drinken,
Wil ik wegrijden.. *klunk* *boem* omgevallen omdat ik mijn slot was vergeten.
 
Daar zitten heel wat teruggedraaide tellertjes achter, daarom nooit kopen zonder advies van iemand die er enigszins verstand van heeft.
 
Oke dan nog maar even mijn belevenissen. Het gaat wel over een ruim aantal jaren:

Vergeten been uit te steken bij stoppen: check (2 keer) Een keer voor vol terras ja!
Bij banden oppompen pikkel in kuil gezet en terwijl ik naar achteren loop klabats: check
Motorpech afsleepdienst onderschat gewicht van BMW: check
Vriendin roept me te hulp om dat ze haar motor niet opgebokt kreeg, terwijl ik naar haar toeloop hoor ik achter me klabats, pikkel weer in kuil: check (eerste rit 100 km op de teller :(
Dochter achterop, doodlopend weggetje in Luxemburg, liep schuiner dan verwacht: GS met volle vakantiebepakking, niet te houden: check
Bij de poffertjeskraam in Gouda, zeer schuine, verzakte kade, kwam ik achter toen in naar de grond zakte: check

Ik vergeet er vast nog wel een paar. Ik rij natuurlijk al wel lang, maar ik heb ze bijna allemaal wel een keer laten omkukelen.
 
Waarom denk je dat de motor achteruit lopen en op standaard zetten in het examen zit.
Voordat dit werd ingevoerd in de avb klaagde de verzekering hierover omdat er zoveel mensen hun motor niet goed op de standaard konden zetten en dat ze teveel geld moesten uitkeren.

Tegenwoordig is dat al een stuk minder maar een foutje is zo gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan