Wat is de beste Woon/werk "plakband"?

kronkel

MF veteraan
13 mei 2002
1.312
1
welk van de sportbanden word niet (zo) snel vierkant,
vooral als je dus geen kniedowner bent,
maar gewoon altijd safe wild zitten met de grip.
 
Sportbanden zijn zachter, dus hebben ze eerder de neiging om plat of vierkant gereden te worden. Voor (sportief)toeren, koop je het best een toerband met een harder loopvlak en zachtere zijkanten. Zoiets als BT020.
 
Sportbanden zijn zachter, dus hebben ze eerder de neiging om plat of vierkant gereden te worden. Voor (sportief)toeren, koop je het best een toerband met een harder loopvlak en zachtere zijkanten. Zoiets als BT020.
Dus alle Sportbanden worden vierkant bij te veel rechtdoorrijden(heel z/w gezien)



P.s jou icoontje staat zo een factor heelveel kleiner,zo in het resize topic.



Op dinsdag 26 augustus 2003 22:10 schreef aussie het volgende::^

Heb zelf een Michelin Pilot Road. Die bevalt goed.
staat evt een testje op http://www.motorband.nl
Tnx
 
welk van de sportbanden word niet (zo) snel vierkant,
vooral als je dus geen kniedowner bent,
maar gewoon altijd safe wild zitten met de grip.

Als je niet wilt kneedownen of echt plat gaan, waarom dan een sportband :? What's the use?

Steek dan een Macadam, BT020, Pilot Road, of een andere goeie km-vreter. :)
 
Als je niet wilt kneedownen of echt plat gaan, waarom dan een sportband :? What's the use?

Steek dan een Macadam, BT020, Pilot Road, of een andere goeie km-vreter. :)
Ik wil niet kneedownen,
maar wel zonder zweet in de bilnaad,de schaamrandjes weg kunnen rijden,
als ik daar zin aan heb.

mijn rittjes zijn meestal binnendoor van huis,
tot ik etenstijd,dan over de snelweg flink aan 't gas naar huis.
blijkt het achterbandje vlak van te worden.(een Hi-Sport).


ps.ik heb ook jou icoon nog even "herzien" ;)
 
Tjah ik zit met hetzelfde probleem, zo om de 2à3 maanden nieuwe banden leggen is kostelijk; ik rij normaal altijd met D207 en nu met de nieuwe D208. Misschien dat ik iets anders ga leggen (harder), ik denk aan de volgende:

Michelin Pilot Road
BT020
D220
Metzeler ME Z4

Ofwel de goedkope Continental Contiforce Max (200EUR voor een volledige set). Is een 'sportband' die goedkoop is en voor op circuit niet echt top is maar misschien wel goed genoeg voor goedkoop woon-werk met een plakkende band. En sommige mensen zijn zelf razend enthousiast over deze band.

Iemand aanbevelingen??
 
Wie is er enthousiast over Contiforce?
Bij mij zaten ze er op en zijn helaas nog steeds niet versleten.
Ik heb er nu alweer 600-700 km mee gereden in twee weken en ik vind het niks...

Het zal best aardig lang mee gaan, maar het "zoekt" nogal bij slecht wegdek en het achterwiel stapte gisteren zomaar opzij bij terugschakelen. Ik reed gewoon 40-50 km/u; over zwetende bilnaden gesproken. Heppik nog nooooit gehad bij mijn FZR met BT-020. (althans, niet bij die snelheden)

Ik zit nu met het dilemma: vervangen of oprijden. Ik weet niet wat die conti's gaan doen als het straks koud wordt (<10 graden), maar ik vrees het ergste.
 
ik heb ook conti gereje ( force ) , niet bestand tegen mijn rijsteil ( zette mijn achterband vaak een stapje opzij ) en na 2000km kon ik um weer vervangen, ik heb nu de BT020 eropliggen en ik naai de steuntje's aan de grond van mijn blade en ook de kneedown is geen probleem, tot nu toe ben ik zeer tevreden over de 020 NT.

mvg Niels
 
Tjah ik zit met hetzelfde probleem, zo om de 2à3 maanden nieuwe banden leggen is kostelijk; ik rij normaal altijd met D207 en nu met de nieuwe D208. Misschien dat ik iets anders ga leggen (harder), ik denk aan de volgende:

Michelin Pilot Road
BT020
D220
Metzeler ME Z4

Iemand aanbevelingen??
jep
ik had op de sv een 010 voor en de 020 achter
daarvoor zaten standaard de metz 4 :r
ik zou niet voor de metz 4 gaan maar dan voor wat anders bijvoorbeeld de 020
 
BT-020 :} rules.

Rij er normaal mee naar werk met mijn cbr1000 maar ook een ritje pyreneen van 4500km ring er prima in.

Dus ik zou gaan voor bt-020, maar wel redelijk duur 200euro voor m'n ( 180-55/zr17 )achterband!
 
Terug
Bovenaan Onderaan