wat is dit nou in mijn band???

popovskie

Rookie
13 mrt 2008
13
0
Weelde(Belgie)
wil ik net een stukkie gaan rijden zie ik het volgende(foto)

nou heb ik het wel eerder gezien alleen niet op in gegaan.
waarom nu wel tja de loopvlak is zo versleten dat ik dit nu ook meepak.

Is dit nou ooit een lekke band geweest ofzo??
kan ik hiermee nog gas geven want als je eraan friemelt zit er wel wat speling op.
full
 
als het een prop/paraplu'tje zou zijn zit hij daar op de juiste plek.daar in het profiel is het geen probleem. meestal is hij dan van binneuit peplakt dus dat zit wel goed.

is het geen stukje loszittend rubber dat je ergens hebt opgepikt ?
 
Het is idd en paraplu die geplaatst is na een lekke band. Daar zou ik me dus niet zo druk om maken, om zo te rijden met een band zonder profiel op het loopvlak zou ik me drukker maken ;)

:+

heb nog eens goed gekeken beetje gefriemelt en het gaat inderdaad naar binnen in de band. dus een paraplutje en heb daar mee 4500km gemaakt dus denk dat ie wel blijft zitten.
kaal profiel op de loopvlak, valt best mee toch ;)
binnenkort maar eens een nieuw bandje
 
heb nog eens goed gekeken beetje gefriemelt en het gaat inderdaad naar binnen in de band. dus een paraplutje en heb daar mee 4500km gemaakt dus denk dat ie wel blijft zitten.
kaal profiel op de loopvlak, valt best mee toch ;)
binnenkort maar eens een nieuw bandje



binnenkort..... :?
Je speelt met je eigen veiligheid hoor, zo zonder profiel in het voorjaar.
Of kom je alleen buiten als de zon schijnt :+
 
ik zou deze band er ogenblikkelijk vanaf gooien

ik vind dit soort makkelijke bandenreparatie's levensgevaarlijk

als ik een lek in een tubeles band heb haal ik hem van de velg en plak hem van binnenuit
dan kan er nooit iets misgaan

het is misschien wel iets meer werk
maar vraag jezelf maar eens af wat jou leven je waard is

als zo'n prop door slijtage van jouw band iets los komt en jouw band loopt langzaam leeg dan kom je in de eerstvolgende bocht ernstig in de problemen

en bomen en prikkeldraad springen nou eenmaal niet aan de kant

voor 100-200 euro ga je weer veilig over de weg

een gladde band kun je rekening mee houden
een lege niet
 
ik zou deze band er ogenblikkelijk vanaf gooien

ik vind dit soort makkelijke bandenreparatie's levensgevaarlijk

als ik een lek in een tubeles band heb haal ik hem van de velg en plak hem van binnenuit
dan kan er nooit iets misgaan

het is misschien wel iets meer werk
maar vraag jezelf maar eens af wat jou leven je waard is

als zo'n prop door slijtage van jouw band iets los komt en jouw band loopt langzaam leeg dan kom je in de eerstvolgende bocht ernstig in de problemen

en bomen en prikkeldraad springen nou eenmaal niet aan de kant

voor 100-200 euro ga je weer veilig over de weg

een gladde band kun je rekening mee houden
een lege niet

Als hij langzaam leegloopt merk je 't vanzelf.. 't is veel gevaarlijker als hij ineens leegloopt.
 
ik zou deze band er ogenblikkelijk vanaf gooien

ik vind dit soort makkelijke bandenreparatie's levensgevaarlijk

als ik een lek in een tubeles band heb haal ik hem van de velg en plak hem van binnenuit
dan kan er nooit iets misgaan


het is misschien wel iets meer werk
maar vraag jezelf maar eens af wat jou leven je waard is

als zo'n prop door slijtage van jouw band iets los komt en jouw band loopt langzaam leeg dan kom je in de eerstvolgende bocht ernstig in de problemen

en bomen en prikkeldraad springen nou eenmaal niet aan de kant

voor 100-200 euro ga je weer veilig over de weg

een gladde band kun je rekening mee houden
een lege niet
:z
En volgens mij is dit juist een paraplu :Y
 
dit kan dan een paraplu zijn maar hij plakt alleen maar op het gedeelte die je schoon maakt

en dat is niet de binnenkant ven de band maar alleen de dikte van de band

het feit dat ie er niet uitschiet is nog geen garantie dat hij niet gaat lekken

dit gaat meestal ook wel goed maar die ene keer dat het misgaat ben je goed de klos

ikzelf heb ook slechte ervaringen met stilstaande objecten langs de weg
 
dit kan dan een paraplu zijn maar hij plakt alleen maar op het gedeelte die je schoon maakt

en dat is niet de binnenkant ven de band maar alleen de dikte van de band

het feit dat ie er niet uitschiet is nog geen garantie dat hij niet gaat lekken

dit gaat meestal ook wel goed maar die ene keer dat het misgaat ben je goed de klos

ikzelf heb ook slechte ervaringen met stilstaande objecten langs de weg

Volgens mij verwar je een paraplu met een prop. Paraplu wordt aangebracht aan de binnenkant van je band, dus band moet er eerst af. Dit tuutje wat je ziet is puur om het "oude" gat op te vullen.
 
ok, dit is nieuw voor mij

maar als hij aan de binnenkant ook geplakt is dan is het wel een veilige oplossing

maar dan de vraag waarom steekt hij er buiten uit

stevigheid aan de band geeft hij niet

en verschuiven doet een plakker ook niet

praat me even bij (ik leer graag wat)
 
ok, dit is nieuw voor mij

maar als hij aan de binnenkant ook geplakt is dan is het wel een veilige oplossing

maar dan de vraag waarom steekt hij er buiten uit

stevigheid aan de band geeft hij niet

en verschuiven doet een plakker ook niet

praat me even bij (ik leer graag wat)

Ik denk zelf dat het tegen vuil is. Normaal lijmen ze die er nl. ook helemaal vast.
 
heb nog eens goed gekeken beetje gefriemelt en het gaat inderdaad naar binnen in de band. dus een paraplutje en heb daar mee 4500km gemaakt dus denk dat ie wel blijft zitten.
kaal profiel op de loopvlak, valt best mee toch ;)
binnenkort maar eens een nieuw bandje

De kredietcrisis slaat ook al toe zie ik :9

Je bent direct toe aan een niewe band als ik het zo bekijk.
 
heb nog eens goed gekeken beetje gefriemelt en het gaat inderdaad naar binnen in de band. dus een paraplutje en heb daar mee 4500km gemaakt dus denk dat ie wel blijft zitten.
kaal profiel op de loopvlak, valt best mee toch ;)
binnenkort maar eens een nieuw bandje



binnenkort..... :?
Je speelt met je eigen veiligheid hoor, zo zonder profiel in het voorjaar.
Of kom je alleen buiten als de zon schijnt :+

inderdaad de fietske komt alleen buiten bij goed droog weer.
qua nat wegdek rijden kunnen wij nog denk nog veel verder als je dit bekijkt


Motormeuk Filmpje: ZO rij je een Superbike rond op een nat cicuit !


btw nieuwe bandjes waren al besteld
 
ok, dit is nieuw voor mij

maar als hij aan de binnenkant ook geplakt is dan is het wel een veilige oplossing

maar dan de vraag waarom steekt hij er buiten uit

stevigheid aan de band geeft hij niet

en verschuiven doet een plakker ook niet

praat me even bij (ik leer graag wat)
Het heet een paraplu omdat het de vorm heeft van een paraplu ;) . Het gat boor je ff op met een klein boortje, en je trekt dan de steel van de plu van binnen naar buiten door het gaatje heen :) . Het gat is van de binnenzijde afgedekt door een stuk plakkend rubber van plus minus 60 rond... De te lange steel knip je af en dat is het gedeeltje wat je van de buitenkant kan zien.

Naar mijn mening (en eigen ervaring) is dit een hele betrouwbare reparatie :Y .
 
Het heet een paraplu omdat het de vorm heeft van een paraplu ;) . Het gat boor je ff op met een klein boortje, en je trekt dan de steel van de plu van binnen naar buiten door het gaatje heen :) . Het gat is van de binnenzijde afgedekt door een stuk plakkend rubber van plus minus 60 rond... De te lange steel knip je af en dat is het gedeeltje wat je van de buitenkant kan zien.

Naar mijn mening (en eigen ervaring) is dit een hele betrouwbare reparatie :Y .
en een mooie oplossing als je band van een week oud lek is :P . dan heb je ook geen zin om er een nieuwe band op legen.
 
maarre.. waarom houd niemand rekening met beschadiging van het karkas?
als er een spijker of schroef in de band heeft gezeten, zou deze heel goed het karkas kunnen beschadigen zonder dat je het kan zien.
ik zou er meteen een nieuwe band op leggen. en ja banden zijn duur, maar je leven is onbetaalbaar
 
maarre.. waarom houd niemand rekening met beschadiging van het karkas?
als er een spijker of schroef in de band heeft gezeten, zou deze heel goed het karkas kunnen beschadigen zonder dat je het kan zien.
ik zou er meteen een nieuwe band op leggen. en ja banden zijn duur, maar je leven is onbetaalbaar

Het karkas kan al beschadigen als je door een gat rijd of over een scherp voorwerp, zullen we dan maar na elke hobbel in de weg even de bandjes wisselen :?
 
Laatst bewerkt:
wat een ieder ermee doet is aan jezelf . Er is immers geen bedrijf dat garantie geeft op een paraplu in je band zetten,het is eigenlijk ook bedoelt als een lapmiddel,maar een goed gelijmde paraplu in de groef van de band kan geen enkel kwaad, zou hij op het loopvlak zitten is hij teveel in beweging maar zo in de groef geen enkel probleem.

Het zit meestal tussen je oren bij sommige die dan gelijk een andere "moeten"hebben. Er zijn zat gasten die maanden lang met een schroef of spijker in hun band rondkachelen en elke week netjes de spanning controleren en weer corrigeren in plaats van eens goed inspecteren wat nu de oorzaak van het heil is .
 
Laatst bewerkt:
Het karkas kan al beschadigen als je door een gat rijd of over een scherp voorwerp, zullen we dan maar na elke hobbel in de weg even de bandjes wisselen :?


dan kan je doen ja, maar de kans dat dat gebeurt is een stukje kleiner dan als er een spijker/schroef in heeft gezeten.
ik weet niet of je het wel eens gezien hebt bij een opgerookte/ernstig versleten band, maar die staaldraden van het karkas liggen praktisch tegen elkaar aan waardoor het bijna onmogelijk is dat het karkas niet beschadigd is. is het niet van de spijker/schroef, dan is het wel van de ruimer van de paraplu.

van mij hoef je hem niet te vervangen, maar IK zou er niet mee rijden.
 
Deze vraag komt elke keer weer terug.
Persoonlijk vind ik deze reparatie betrouwbaar, en ook een prop die er vanaf de buitenkant ingezet wordt.
Doe dit zelf al jaaaaaaaaaaren, zonder een enkel probleem.

Wat iedereen verder als advies geeft, of aanneemt moet men zelf weten.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag komt elke keer weer terug.
Persoonlijk vind ik deze reparatie betrouwbaar,
en ook een prop die er vanaf de buitenkant ingezet wordt.
Doe dit zelf al jaaaaaaaaaaren, zonder een enkel probleem.

Wat iedereen verder als advies geeft, of aanneemt moet men zelf weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan