Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het zit zo, de accu had niet genoeg kracht meer voor m\'n startmotor (leeg). Gemeten 11,6 V. Is erg weinig. Bijladen deed ie op 12,4 V. Na opnieuw opladen van de accu komt hij terug op 14,2 V. Maar al snel zakt de accu terug naar 13,4 V en dalende. Dus ik dat de accu kapot is, kan dat? Anders laait hij niet genoeg bij, of zoiets? Wie weet dat? TNX, Martin.
Je moet inderdaad eens de spanning eens meten op je accu terwijl je motor ongeveer 4000 toeren loopt.
Dan moet die ongeveer 14 volt leveren.
Het beste kan je dan je accu loshalen wanneer hij vol is en een nacht laten staan en dan nog eens meten.
Echter de dynamo van een motor heeft maar weinig overcapaciteit en duurt bijladen dus er lang.
Beter is het om je accu eenmaal eens goed op te laden mbv een acculader.
En dan een nachtje wachten en nog eens meten.
Accu bijgeladen, na een paar uur staan blijft de accu 12.77 V aangeven. Hij loopt een klein beetje af, maar blijft boven de 12,5 V.
De dynamo laat genoeg bij, 13.4 V met licht aan en 14,2 V zonder licht.
En er lekt geen stroom weg. Dus ik vermoed dan de accu niet meer is , weet iemand waar je goeie accu\'s in de omgeving Rotterdam kan kopen (Varta of zo?). TNX .
Ga eens bij de dealer langs, wie weet kunnen die nog wat voor je regelen aangezien de motor nog best wel jong is en om dan al een (moderne, onderhoudsvrije) accu de geest te laten geven is niet echt normaal denk ik.
Op een accu krijg je echt geen garantie, misschien heb je hem wel zelf leeg laten lopen of iets dergelijks krijg je dan te horen, maar ach, 10 of 15% korting valt altijd wel te regelen.