Wat is een geschikte eerste motor? (35kW)

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Hallo allemaal,

Mijn naam is Lunar. Ik ben 21 jaar jong en sinds kort begonnen met lessen voor mijn A2 rijbewijs. Ik rijd al 5 jaar lang op 50cc scooters en na mijn zoveelste bekeuring ben ik er nou eindelijk een keer klaar mee! Ik wil harder!!

Zo de intro zit erop, nu even waar het echt om gaat.

Ik ga binnenkort buiten mijn ouderlijk huis studeren en ik zoek een leuk vervoersmiddel wat niet al teveel verbruikt, makkelijk en goedkoop te onderhouden is (doe ik zelf) en wat wel het een en ander kan hebben. Ik ben dus op zoek naar een enduro/allroad/sm. Ik wil de motor gebruiken in alle weersomstandigheden, offroad, woon-werk(school)verkeer en om mee te touren.

Ik weet dat de Yamaha WR450 in de dakar gebruikt wordt/werd en ik heb er al veel goeds over gelezen, maar ik ben iemand die het graag van mensen hoort die daadwerkelijk zo'n ding hebben of gehad hebben. Ik hoor graag jullie meningen (positief en vooral negatief) over het rijden van een motor als bijvoorbeeld een Yamaha WR450. Ik hoor ook graag wat nog meer geschikte motoren zijn die aan mijn eisen voldoen!

Als student heb ik geen gigantisch budget, maar ik wil ongeveer in de prijsklasse van 2250-2750 euro zoeken met een maximum van 3000 euro.

Alvast super bedankt voor alle hulp en reacties! :)

Lunar
 
Terug
Bovenaan Onderaan