wat is jouw favoriete motor vakantie

Aspencade

MF veteraan
2 apr 2003
2.834
1
suffolk , virginia
ik weet dat veel motorrijders een favoriete vakantie bestemming hebben om met de motor daarheen te rijden zoals duitsland , engeland , schotland , zwitserland , spanje , mijn droom is om de Route66 te rijden en mischien doe ik dat volgend jaar maar wat is jouw droom vakantie met de motor. :]
 
Ben vorig jaar voor het eerst met de motor op vakantie geweest. Ik had hem toen net een week. Dat was naar de Vogezen in Frankrijk. Heb er veel geleerd (bochten inschatten e.d.) en het was super. Tot nog toe is dit dus mijn favoriete bestemming.
Maar dit jaar ga ik 2 weken sturen in de Franse Alpen dus het kan daarna weer veranderd zijn.
Eigenlijk lijkt het mij overal waar bochten en bergen zijn super om te rijden. (lang leve Europa met: Alpen, Vogezen, Swarzwald, Eifel, Harz, Dolemieten, Pyrineeen, enz, enz :} )
 
Ben al twee maal in Oostenrijk wezen toeren, dit onder begeleiding van een Oostenrijker (We kennen hem van de wintersport, hij werkt in een kroeg).
Het voordeel is dat hij de mooiste weggetjes weet te vinden. We zijn daar een week geweest en ik moet zeggen dat dit wel de leukste motorvakantie was en we gaan dit jaar weer. Joepie :] Kan niet wachten :9
 
ik weet dat veel motorrijders een favoriete vakantie bestemming hebben om met de motor daarheen te rijden zoals duitsland , engeland , schotland , zwitserland , spanje , mijn droom is om de Route66 te rijden en mischien doe ik dat volgend jaar maar wat is jouw droom vakantie met de motor. :]

idd lijkt route 66 me wel wat, ondanks dat het voor ons kapitalen kosten zou, maar ik hoor dat de routes rond nevada/arizona/utah mooier zijn dan 66. Blue ridge parkway heb je neem ik aan al gedaan?
Mijn aanrader betreft nog steeds Noorwegen..... :}
 
Ben vaak met de motor op vakantie geweest, en heb nu (binnen redelijke rijafstand) 1 duidelijke favouriet: Corsica. Bochtenparadijs met goed asfalt, schitterende natuur en weinig tot geen trage sleurhutten door de soms steile wegen. Corsica rules, en dan vooral in het voorjaar!
 
idd lijkt route 66 me wel wat, ondanks dat het voor ons kapitalen kosten zou, maar ik hoor dat de routes rond nevada/arizona/utah mooier zijn dan 66. Blue ridge parkway heb je neem ik aan al gedaan?
Mijn aanrader betreft nog steeds Noorwegen..... :}

ik ben altijd nog aan de oostkust blijven hangen , maryland , virginia , north carolina , south carolina , florida and DC. mischien volgend jaar gaan we vanuit suffolk , virginia waar wij wonen met de motor naar de andere kant dus dat word een heel lange Rit, ppppfffffff
 
Noorwegen/Zweden. Dat gaat het dit jaar toch maar weer worden. Volgend jaar off-road in IJsland. Weekendje Eiffel is natuurlijk ook altijd leuk.
 
ik weet dat veel motorrijders een favoriete vakantie bestemming hebben om met de motor daarheen te rijden zoals duitsland , engeland , schotland , zwitserland , spanje , mijn droom is om de Route66 te rijden en mischien doe ik dat volgend jaar maar wat is jouw droom vakantie met de motor. :]

Over route 66 kun je wat nalezen op mijn hoompeetsj. Maar ik mis ook Noorwegen in het rijtje.

Op vrijdag 16 mei 2003 15:42 schreef Gizmo73 het volgende:
idd lijkt route 66 me wel wat, ondanks dat het voor ons kapitalen kosten zou, maar ik hoor dat de routes rond nevada/arizona/utah mooier zijn dan 66. Blue ridge parkway heb je neem ik aan al gedaan?
Mijn aanrader betreft nog steeds Noorwegen..... :}

idd een aanrader Blue ridge. Aan het eind kun je ook nog de geboorteplaats van Dolly Parton bezoeken: Pigeon Forge
 
Ik ben een beetje gek van de Eifel, Moesel, Hunsruck, die richting. Ik ga er minstens twee keer per jaar een midweekje sturen. Als het weer tenminste een beetje meezit, want dat is daar behoorlijk onvoorspelbaar.
En af en toe doe ik eens een dagtochtje in die richting, liefst met zo min mogelijk snelweg.

:]
 
Op vrijdag 16 mei 2003 16:04 schreef PanRider het volgende:Over route 66 kun je wat nalezen op mijn hoompeetsj. Maar ik mis ook Noorwegen in het rijtje.

ik heb je homepage bekeken met de U.S.A. reis verslag en zie dat je bij mij in de buurt bent geweest , ik woon 10 minuten van de grens met north carolina en 25 minuten van Norfolk. dus je heb kunnen zien hoe mooi je daar kunt rond rijden met weinig verkeer.
 
ik heb je homepage bekeken met de U.S.A. reis verslag en zie dat je bij mij in de buurt bent geweest , ik woon 10 minuten van de grens met north carolina en 25 minuten van Norfolk. dus je heb kunnen zien hoe mooi je daar kunt rond rijden met weinig verkeer.
Als ik het had geweten dan was ik op bezoek gekomen. Maar idd ook ik vind de oostkust van Maine tot de Florida Key's veel leuker en afwisselender rijden dan het midden of de west-kust. Hoewel Colorado, Wyoming e.o. landschappelijk wel imposant zijn (ik heb een schoonzus in Nebraska) is het motorrijden veel onaantrekkelijker. Maar je woont in een schitterende omgeving. Ik heb zelf een tijdje in de Big Apple mogen werken en mijn vrouw woonde in Miami (FLA).
 
volgend jaar eind mei ga ik met een paar andere naar de noortkaap is ook wel een ritje om naar uit te kijken en als er nog iemand een paar goede tips heeft
graag want het word mijn eerste vakantie op de motor :9
 
Een vriend van mij is op dit moment in spanje aan het touren, aan de foto's die ik heb gezien lijkt me dit ook geweldig.
Mijn favo zou de route 66 zijn
 
volgend jaar eind mei ga ik met een paar andere naar de noortkaap is ook wel een ritje om naar uit te kijken en als er nog iemand een paar goede tips heeft
graag want het word mijn eerste vakantie op de motor :9
Wat hebben we nodig voor de reis?

Voor iedere deelnemer:
-      Allereerst een goed humeur;
-      De motor en jezelf in uitstekende conditie, met nieuwe banden. Laat ook de dikte van je remblokjes nakijken;
-      Een geldig paspoort, reisverzekering, ANWB IRK;
-      Een handhoeveelheid Noorse Kronen, je kunt over de grens ook pinnen op de boot vaak niet (voor benzine en eten) ;
-      Een (pin) Europas, giropas of een creditcard;
-      Reserve motorolie, kettingolie en reserve lampen;
-      Kofferset en tassen of rollen voor op de buddy, bij voorkeur waterdicht, goed vastmaken met sjorbanden of spinnen;
-      Sjorbanden of touwen om de motor aan boord goed vast te zetten, dit moet je zelf doen. Als je de motor in de vering kunt trekken en goed vast kunt sjorren dan kun je hem op de middenbok zetten, anders zet de motor niet op de bok, want bij een beetje zeegang klapt hij eraf. Zet de motor iets schuin tegen de wand of de speciale railing en maak hem goed vast, trek hem iets door de vering. Als je bang bent voor beschadiging zet je er je tas of bagagerol klem tussen;
-      Een houten of metalen plaatje voor onder de jiffy bij zachte grond.
-      Een slaapzak, met indien gewenst een kussen (meestal aanwezig, soms niet, dan is een kussensloop voldoende);
-      Bord, beker, mok, bestek (meestal wel aanwezig in de hutten, maar je weet nooit);
-      Handdoek(en), toiletgerei en toiletpapier;
-      Stevige wandelschoenen;
-      GSM
-      Warme kleding (soms nodig) en regenkleding (motorkleding);
-      Fototoestel en/of filmcamera, verrekijker, schrijfgerei;
-      Zonnebril en zonnebrandolie;
-      Kleine tas met toiletgerei en kleding voor aan boord. Neem ook voldoende drinken mee aan boord, door de airco droog je uit en krijg je forse dorst en kopen aan boord is duurder dan normaal in de super. Wat te eten, zoals broodjes die je van huis kunt meenemen voor de volgende dag aan boord is ook aan te bevelen. En wat te doen, kantklossen of een breiwerkje of zoiets, anders slaat de verveling toe;
-      Wat snacks en drinken voor onderweg;
-      Ruimte voor souvenirs en voor boodschappen onderweg;
-      Voor de echt sterken onder ons: zwemkleding.

Voor de groep:
-      Twee reserve tankjes (2 liter) benzine;
-      Twee tankjes met water;
-      Zaklampen en EHBO doos;
-      Gereedschap en banden reparatiesets;
-      Aanstekers en lucifers;
-      Thermoskannen voor koffie (nescafé) of ander drinken voor onderweg;
-      Pindakaas, koffie, hagelslag, etc.;
-      Theedoeken, afwasmiddel en –borstel, spons en zeem;
-      Spelletjes, kaarten;
-      Alcoholische drank, want dat is in Scandinavië mythisch duur.


Zo voldoende informatie?
 
Als ik het had geweten dan was ik op bezoek gekomen. Maar idd ook ik vind de oostkust van Maine tot de Florida Key's veel leuker en afwisselender rijden dan het midden of de west-kust. Hoewel Colorado, Wyoming e.o. landschappelijk wel imposant zijn (ik heb een schoonzus in Nebraska) is het motorrijden veel onaantrekkelijker. Maar je woont in een schitterende omgeving. Ik heb zelf een tijdje in de Big Apple mogen werken en mijn vrouw woonde in Miami (FLA).

de meeste mensen denken dat een motor vakantie duur is hier in de U.S. maar als je in het voorjaar komt of in het najaar de vliegtickets zijn dan spot goedkoop en de de benzine die je voor de rondreis nodig hebt is ook heeeel goedkoop , wij betalen nou 29 cent per liter en dat is al hoog voor ons , normaal is 25 cent per liter.
en het eten en drinken is hier ook goedkoop ter opzichte van nederland want ik ben afgelopen jaar in nederland geweest voor 2 weken en ik schrok me rot wat alles kost nu met de invoering van de EURO.

als iemand van plan is om een motor trip te maken hier in de U.S. en ze zijn in de buurt waar ik woon dan kunnen ze gerust hier overnachten zo dat ze de volgende dag weer op pad kunnen.
 
de meeste mensen denken dat een motor vakantie duur is hier in de U.S. maar als je in het voorjaar komt of in het najaar de vliegtickets zijn dan spot goedkoop en de de benzine die je voor de rondreis nodig hebt is ook heeeel goedkoop , wij betalen nou 29 cent per liter en dat is al hoog voor ons , normaal is 25 cent per liter.

Je hebt gelijk, maar een motor huren zit rond de 80 $ per dag.....en da's dus niet met unlimited milage....reken dan maar 3 week uit met 2 motoren van NY naar de keys ofzo...da's geen kattepis...kan het beste volgens mij nog je eigen fites meenemen....
 
idd een aanrader Blue ridge. Aan het eind kun je ook nog de geboorteplaats van Dolly Parton bezoeken: Pigeon Forge

Haar geboorteplaats is niet het eerste wat ik van haar zou willen zien zeg maar.... })
 
Je hebt gelijk, maar een motor huren zit rond de 80 $ per dag.....en da's dus niet met unlimited milage....reken dan maar 3 week uit met 2 motoren van NY naar de keys ofzo...da's geen kattepis...kan het beste volgens mij nog je eigen fites meenemen....

je hoeft niet perse 3 weken op de motor te zitten , en ik zeg altijd maar zo als je het nu kunt doe het dan want later krijg je mischien de kans niet meer voor en die 3 weken vakantie die vergeet je nooit meer , en je ziet dingen die je in europa nooit aan zult treffen.
 
Ik scheur ooit nog Amerika door op de motor. Ben er wel 's geweest maar niet op de motor. Lijkt me geweldig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan