Wat is nu echt het verschil tussen 180 en 190 a.bandje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is niet van belang voor de de bandenkeuze,maarreh: is alles nog heel en ging het weer sneller?

het ging idd weer een paar tienden van een sec sneller tot mijn motor het begaf :(

ik hoop morgen meer te weten over de problemen met mijn motor..
 
Nee, met een 190 kun je in principe platter... een 180 rij je sneller over de rand omdat hij smaller is. Er vanuitgaande dat je een 6" velg hebt trouwens.

Ik zag het op de TT-Baan tijdens de ONK wedstrijd bij WSBK :} :}

ff verduidelijkt
 
Laatst bewerkt:
Nee, met een 190 kun je in principe platter... een 180 rij je sneller over de rand omdat hij smaller is. Er vanuitgaande dat je een 6" velg hebt trouwens.

Ik heb de clipons gisteren wat wijder uit elkaar gezet en ze ook 1 cm. hoger geplaatst, ik denk daarmee het zware insturen te compenseren.
Vraag:klopt mijn redenering?
En adviseer jij een 50 of 55 band?

Volgens de vorige eigenaar is de velg geschikt voor een 190 achterband en de hugger zit nu nog ver van de band af,dus ook grotere hoogte lijkt me geen issue,vraag is dus wat het beste zou zijn.
Heb trouwens ook de stepjes wat omhoog en naar achteren verplaatst,maar weet niet of dat van invloed is op de gewichtsverdeling??
 
Ik heb de clipons gisteren wat wijder uit elkaar gezet en ze ook 1 cm. hoger geplaatst, ik denk daarmee het zware insturen te compenseren.
Vraag:klopt mijn redenering?
En adviseer jij een 50 of 55 band?

Volgens de vorige eigenaar is de velg geschikt voor een 190 achterband en de hugger zit nu nog ver van de band af,dus ook grotere hoogte lijkt me geen issue,vraag is dus wat het beste zou zijn.
Heb trouwens ook de stepjes wat omhoog en naar achteren verplaatst,maar weet niet of dat van invloed is op de gewichtsverdeling??

Als je de clipons wijder zet heb je een grotere hefboomwerking, dus stuurt het makkelijker in. Vooropgesteld dat je armen lang genoeg zijn ;)
Ik heb het ook geprobeerd maar mijn armen zijn te kort waardoor ik er teveel moeite voor moet doen, dus werkte het averechts.

Ik zou een 55 band nemen. De motor komt achter wat hoger zodat het insturen makkelijker gaat.

Het verplaatsen van je stepjes kan wel invloed hebben op de gewichtsverdeling, omdat je houding verandert. Ik verwacht echter niet dat het erg grote consequenties heeft op het stuurgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Als je de clipons wijder zet heb je een grotere hefboomwerking, dus stuurt het makkelijker in. Vooropgesteld dat je armen lang genoeg zijn ;)
Ik heb het ook geprobeerd maar mijn armen zijn te kort waardoor ik er teveel moeite voor moet doen, dus werkte het averechts.

Ik zou een 55 band nemen. De motor komt achter wat hoger zodat het insturen makkelijker gaat.

Het verplaatsen van je stepjes kan wel invloed hebben op de gewichtsverdeling, omdat je houding verandert. Ik verwacht echter niet dat het erg grote consequenties heeft op het stuurgedrag.

Ik heb lange armen gelukkig.

Bedankt voor je reply. :)
 
mooi en nuttig stukje..
ik heb op mijn k2 1000 gixxer ook een 180 ipv 190 liggen..
stuurt als een dolle!

Suc7
 
Dat jij als een dolle stuurt weten we ja!

Benieuwd of je nog een bon van de megameeting thuiskrijgt.

_O-

Thanx voor de link Linders!
 
Hoe breder de band hoe platter je de motor moet leggen om dezelfde bochtensnelheid te halen als een smaller bandje. Een 125cc met smalle bandjes kan enorm hard de bocht door zonder echt plat te gaan in vergelijk met een 1000cc

Dat je met een 190er platter kan dan een 180 doordat je meer rubber hebt is volgens mij grote onzin!

Met een 1000 zou ik voor een 190/55 gaan. Succes! En vervolgens eventuele stuurproblemen oplossen door de rijhoogtes van je motor aan te passen.
 
Hoe breder de band hoe platter je de motor moet leggen om dezelfde bochtensnelheid te halen als een smaller bandje. Een 125cc met smalle bandjes kan enorm hard de bocht door zonder echt plat te gaan in vergelijk met een 1000cc

Dat je met een 190er platter kan dan een 180 doordat je meer rubber hebt is volgens mij grote onzin!

Met een 1000 zou ik voor een 190/55 gaan. Succes! En vervolgens eventuele stuurproblemen oplossen door de rijhoogtes van je motor aan te passen.

Ik denk dat met een 190-er je eerder op het gas kunt?

Wat bedoel je met rijhoogte aanpassen? heb de clipons 10 mm. omhoog gedaan,maar jij bedoelt iets anders nog? tailrisers ofzo?
 
Heb geinformeerd naar BT002 ,die zijn er in 3 hardheden, wat is nu weer wijsheid dan? soft,medium of hard?

Of is dat een keus waar we ons niet druk om hoeven te maken ;)
 
Soft voor en medium achter bevalt goed en is duurzaam.

Gaan we doen,thnxs
Het wordt dus:

120/70 Soft Bt002 voorbandje
190/55 Medium Bt002 achterbandje

Eens kijken na Zandvoort hoe dit uitpakt bij de RA dag.
 
Vandaag na de RA dag een SC2 190/55 a.bandje gestoken,maar deze loopt heel licht tegen de achterbrug :?

Vrijdag maar eens kijken hoe e.e.a loopt met deze dikke worst,de basis is vandaag gelegd door goede begeleiding. *D

Voorband zal nog enkele dagen langer meegaan,vandaar nog geen BT
 
Laatst bewerkt:
Dat ging dus erg goed!

Na vering bijgesteld te hebben 2 rond gereden *D
 
Ja ging het goed? Dat is mooi!

Maar wat bedoel je met 2 ronden?

ik denk dat hij bedoelt 2 min rond gereden ;)

heb 23/06/08 trouwens mijn tijd op de nurburgring (gp strecke) scherper gesteld staat nu op 2.14.44 nog steeds op de 2004 R1
 
Laatst bewerkt:
Ja ging het goed? Dat is mooi!

Maar wat bedoel je met 2 ronden?

idd 2 minuut rond bedoelde ik.

De achterband is na 3 sessies nog perfect qua slijtagebeeld,voorheen sleet altijd de rechterkant snel in met grote gaten, stukken eruit etc., maar toen reed ik met 2.1/2.2 druk koud.

Druk was vrijdag 1.8 koud bij 21*C. > e.e.a. op advies RA

De 190 band voelde wat stabieler :? zal wel tussen m,n oren zitten ;)
 
Laatst bewerkt:
Stel nu dat het regent.

Welke spanning doe je dan in de set regenbanden?

IS dat de normale ''weg'' spanning?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan