bredebeier
MF veteraan
- 9 aug 2003
- 24.687
- 1.961
- Onderwerp starter
- #26
zolder 1,41
assen 1,52
franco 2,48
1ne keer op zandvoort gereden 2,03
nurburgring 2,16
folembray 0,56
dan ligt het iig niet aan de 180
mooie tijden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
zolder 1,41
assen 1,52
franco 2,48
1ne keer op zandvoort gereden 2,03
nurburgring 2,16
folembray 0,56
dan ligt het iig niet aan de 180
mooie tijden
en heel misschien mag ik na zondag mijn tijd op de nurburgring aanpassen
Is niet van belang voor de de bandenkeuze,maarreh: is alles nog heel en ging het weer sneller?
het ging idd weer een paar tienden van een sec sneller tot mijn motor het begaf
ik hoop morgen meer te weten over de problemen met mijn motor..
Nee, met een 190 kun je in principe platter... een 180 rij je sneller over de rand omdat hij smaller is. Er vanuitgaande dat je een 6" velg hebt trouwens.
Nee, met een 190 kun je in principe platter... een 180 rij je sneller over de rand omdat hij smaller is. Er vanuitgaande dat je een 6" velg hebt trouwens.
Ik heb de clipons gisteren wat wijder uit elkaar gezet en ze ook 1 cm. hoger geplaatst, ik denk daarmee het zware insturen te compenseren.
Vraag:klopt mijn redenering?
En adviseer jij een 50 of 55 band?
Volgens de vorige eigenaar is de velg geschikt voor een 190 achterband en de hugger zit nu nog ver van de band af,dus ook grotere hoogte lijkt me geen issue,vraag is dus wat het beste zou zijn.
Heb trouwens ook de stepjes wat omhoog en naar achteren verplaatst,maar weet niet of dat van invloed is op de gewichtsverdeling??
Als je de clipons wijder zet heb je een grotere hefboomwerking, dus stuurt het makkelijker in. Vooropgesteld dat je armen lang genoeg zijn
Ik heb het ook geprobeerd maar mijn armen zijn te kort waardoor ik er teveel moeite voor moet doen, dus werkte het averechts.
Ik zou een 55 band nemen. De motor komt achter wat hoger zodat het insturen makkelijker gaat.
Het verplaatsen van je stepjes kan wel invloed hebben op de gewichtsverdeling, omdat je houding verandert. Ik verwacht echter niet dat het erg grote consequenties heeft op het stuurgedrag.
mooi en nuttig stukje..
ik heb op mijn k2 1000 gixxer ook een 180 ipv 190 liggen..
stuurt als een dolle!
Suc7
Hoe breder de band hoe platter je de motor moet leggen om dezelfde bochtensnelheid te halen als een smaller bandje. Een 125cc met smalle bandjes kan enorm hard de bocht door zonder echt plat te gaan in vergelijk met een 1000cc
Dat je met een 190er platter kan dan een 180 doordat je meer rubber hebt is volgens mij grote onzin!
Met een 1000 zou ik voor een 190/55 gaan. Succes! En vervolgens eventuele stuurproblemen oplossen door de rijhoogtes van je motor aan te passen.
Soft voor en medium achter bevalt goed en is duurzaam.Heb geinformeerd naar BT002 ,die zijn er in 3 hardheden, wat is nu weer wijsheid dan? soft,medium of hard?
Of is dat een keus waar we ons niet druk om hoeven te maken
Soft voor en medium achter bevalt goed en is duurzaam.
Ja ging het goed? Dat is mooi!
Maar wat bedoel je met 2 ronden?
Ja ging het goed? Dat is mooi!
Maar wat bedoel je met 2 ronden?