Wat is voor mij als beginner de ideale motor?

RodrigoCosta

Rookie
21 sep 2015
21
0
Breda
Hi,

Ik ga beginnen met het behalen van mijn rijbewijs en ben al volop op zoek naar mijn eerste motor. Natuurlijk niet al te veel geld te besteden, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn heb ik al wel gezien. Toch mis ik de knowhow om uit mezelf direct de juiste keuze te maken. Ik zoek een chopper en uit welk jaar die komt, maakt me eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Ik vind de Harley Davidson Sportster geweldig, maar die ligt net buiten het budget. Is de Suzuki intruder vs700 een goed alternatief? De Yamaha Virago XV 535 wellicht? Of hele andere suggesties?

Ik ben 1.88 meter lang en ruim 93kg zwaar. Ik hoor graag van jullie en alvast enorm bedankt voor de hulp!
 
Daar kom je maar op 1 manier achter

En dat is dat je gaat proefrijden op verschillende modellen :]
 
Laatst bewerkt:
Haha absoluut! Maar een kleine selectie is wel handig natuurlijk, want ik zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik beetje in de lijn van de HD Sportster zoek, maar sommige motors ogen bijvoorbeeld wat klein voor mijn lengte. Ik hoop via dit draadje de nodige modellen te leren kennen die ik dan vervolgens inderdaad kan gaan testen!
 
Ik zelf zat ook eerst te kijken naar een jappaner vanwege mijn budget
Maar aangezien ik het geluid van een Harley Davidson het mooiste vind heb ik maar ff doorgespaard.

Ik had al wel een x een dag gereden op een Honda shadow 750 ace dit reed wel relaxt

Alleen het rijden door een bocht was ff wennen want ik reed hiervoor jaren op een naked bike rond
 
Hi,

Ik ga beginnen met het behalen van mijn rijbewijs en ben al volop op zoek naar mijn eerste motor. Natuurlijk niet al te veel geld te besteden, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn heb ik al wel gezien. Toch mis ik de knowhow om uit mezelf direct de juiste keuze te maken. Ik zoek een chopper en uit welk jaar die komt, maakt me eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Ik vind de Harley Davidson Sportster geweldig, maar die ligt net buiten het budget. Is de Suzuki intruder vs700 een goed alternatief? De Yamaha Virago XV 535 wellicht? Of hele andere suggesties?

Ik ben 1.88 meter lang en ruim 93kg zwaar. Ik hoor graag van jullie en alvast enorm bedankt voor de hulp!

Die 535 heeft het formaat van een brommer, dat ziet er m.i. niet uit als jij daar op gaat zitten....

Doe dan een Virago 750, als je het model wel wat vind.
 
Die Sportster is ook een brommer als je 1.88m bent.
Ik denk dat een Intruder, Virago of Vulcan.
Beter bij je lengte passen. Proefrijden mag misschien nog niet,maar proefzitten moet wel lukken. ;)
 
Als ik de modellen zo eens bekijk, bevalt de Intruder me enorm! De Virago qua model wel, maar lijkt me op het oog erg klein? Hetzelfde heb ik bij de Vulcan, dus tot nu toe lijkt de Intruder me de ideale optie! Maar ik sta zonder meer open voor meer suggesties. Heb ongeveer 2000 euro te besteden!
 
Hi,

Ik ga beginnen met het behalen van mijn rijbewijs en ben al volop op zoek naar mijn eerste motor. Natuurlijk niet al te veel geld te besteden, maar dat hoeft niet zo'n probleem te zijn heb ik al wel gezien. Toch mis ik de knowhow om uit mezelf direct de juiste keuze te maken. Ik zoek een chopper en uit welk jaar die komt, maakt me eigenlijk helemaal niet zoveel uit. Ik vind de Harley Davidson Sportster geweldig, maar die ligt net buiten het budget. Is de Suzuki intruder vs700 een goed alternatief? De Yamaha Virago XV 535 wellicht? Of hele andere suggesties?

Ik ben 1.88 meter lang en ruim 93kg zwaar. Ik hoor graag van jullie en alvast enorm bedankt voor de hulp!

Heb een hele mooie virago 750 staan, zie mijn adv.
 
Ook een erg mooi ding! Heb inmiddels ook een fraaie Suzuki Intruder vs400 gezien uit 1998. Is dat een aanrader? Tevens een Intruder 7vs00 gezien uit 1997. Graag jullie mening!
 
VS700 is ooit voor Amerikaanse markt gemaakt. Op zich is dat geen probleem.

VS1400 is natuurlijk ene stuk steviger.

Overigens is het beide niet mijn ding, kan persoonlijk zijn.
 
Het is een vs400, geen 1400. Stuk lichter dus, vandaar mijn twijfel. Al neem ik geen motor om te scheuren, vooral om te genieten
 
400 is niks voor je.
Ook de xv535 niet.

Veels te klein.
 
Het is een vs400, geen 1400. Stuk lichter dus, vandaar mijn twijfel. Al neem ik geen motor om te scheuren, vooral om te genieten

Niet doen! Veel te licht.

Heb zelf een vs700 gehad, daar kon je aardig mee mee komen, maar verwacht geen flitsende prestaties. Leuk ding maar ik had het vrij snel wel weer gezien. Had toen wel al redelijk wat jaren ervaring, als beginner zul je er wel een tijdje mee uit de voeten kunnen.
 
Nou geloof mij maar, op een Vulcan 800 zit je ruimer en beter dan op een oudere intruder 700, laat staan op een 400. Ik vind de Vulcan ook meer motor dan een Intruder.
Ik zit met mijn 2 meter redelijk relaxt op een Vulcan 800 classic, terwijl ik bij een Intruder het gevoel heb het fietsje van mijn kleinzoon te hebben gepakt. Een 1400 heeft net even wat meer, maar toch
 
Haha dat is duidelijk, de 400 wordt het dus niet! Is de Vulcan 750 veel kleiner dan de 800? Die worden ook leuke aangeboden. Het is moeilijk kiezen hoor mannen!
 
De 750 zou ik nooit kopen, is de slechtste ooit gemaakt...sommige garagisten willen er zelfs niet beginnen.
 
Nou mannen, ik heb er nog 4 over op het lijstje. Ik heb op de vs400 gezeten en qua maat vond ik het eigenlijk prima, prettige houding. Dus ook die heb ik er nog even bijgezet. Raden jullie die echt af vanwege het vermogen? Hij heeft een top van 150km/u en is misschien niet de snelste optrekker, maar dat hoeft van mij ook niet per se. Maar goed, welke van de 4?
9Y8AWPXz~
[/img]
 
Laatst bewerkt:
Nou mannen, ik heb er nog 4 over op het lijstje. Ik heb op de vs400 gezeten en qua maat vond ik het eigenlijk prima, prettige houding. Dus ook die heb ik er nog even bijgezet. Raden jullie die echt af vanwege het vermogen? Hij heeft een top van 150km/u en is misschien niet de snelste optrekker, maar dat hoeft van mij ook niet per se. Maar goed, welke van de 4? [afbeelding]

Kzie niks :?

Heb je ook gereden op die 400? Heb sterk mijn twijfels of hij die 150 nog haalt (uit welk jaar komt deze trouwens?) Zeker met een grote kerel er op mag je blij zijn om de 125 nog te halen. (moet er ook nog een duo op?)

Mijn motorcarriere op een GS400 begonnen, twee cilinder in lijn, 400 cc.
Ik ben maar een klein mannetje, de 130 halen (op de teller) ging nog wel, maar daarna duurde het erg lang om sneller te gaan.
En niet te vergeten dat het gewoon niet fijn rijd op een motor die continue op de toppen van zijn kunnen aan het rijden is (veel toeren maken).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan