Wat is voor mij als beginner de ideale motor?

Met klikken op de linkjes zie ik wel wat ja.

Tja, ik denk dat de Intruder 400 te licht is.
De VT600 vind ik persoonlijk standaard niet erg mooi (dat luchtfilter :r ) maar dat is natuurlijk persoonlijk, daar moet jij je natuurlijk niet door laten weerhouden.

Weet je, als ik jou was zou ik mijn rijbewijs eerst eens gaan halen, en daarna gaan proefrijden !!
 
Dat ga ik ook doen, maar een kleine selectie is wel fijn natuurlijk tussen de honderden keuzes. Ik vind het ook fantastisch dat jullie allemaal zo helpen, echt top
 
Ik ben het niet helemaal eens met de stelling dat de Vulcan 750 de slechtste was, er rijden er nog verscheidende al jaren naar tevredenheid. het is alleen een probleem als je de dynamo of balansrubber ellende krijgt, maar dat heeft ieder motormerk, van die specifieke ellende dingetjes. De een heeft het wel de ander niet
 
Maat van mij had die pech blijkbaar wel(balansasrubbers). Amper 20000 KLM op de blok. Mijn ex schoonvader had ook zo eentje. Net hetzelfde... Kan je toch beter de 800 kopen vind ik
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat als beginnner, een motorfiets die technisch in orde is het prettigste is.
 
Ik heb 4 jaar met een 700 gereden, in die tijd bijna 40.000 op de teller gezet en alleen in het begin even problemen, bleek de onsteking niet helemaal lekker. Ander kastje erop en rijden maar. Meerdere VOCN ers hadden een 700/750 en ook eigenlijk geen problemen. Tuurlijk als je het overkomt baal je .
Maar, ik geef toe een 800 rijdt lekkerder
 
Vind ik wel, de Magna is een V4 en heeft veel meer power dan de VT600.
Ik denk ook dat hij groter is kwa formaat.

Wilde ik ook net al aanraden :).
Stuurt ook beter dan welke andere Honda chopper/cruiser ook.

@RodrigoCosta: Qua Virago zou je ook nog kunnen kijken naar een 900/920 of 1100. En de Magna is er ook in 1100 (de V65).

Groetjes, Wim
 
Ook weer erg bedankt Wim. Ik heb een Virago 700 en een Magna vf750 op het oog. Beide modellen bevallen me enorm. De Magna is met een vermogen van 79 KW veel zwaarder. Op zich positief, maar ook als eerste motor? De Virago is een oudje, maar keurig onderhouden en weinig kilometers. Bovendien kan ik aan de Virago wat sleutelen aan het uiterlijk om hem helemaal naar mijn zin te maken. Ambitieus wellicht, maar ik wil sowieso beetje aan de slag ermee omdat je het toch een keer moet leren. Ik twijfel gigantisch, maar dat hadden jullie al wel door!
 
Van welke bouwjaar is die Magna? Mijn 82' is tevens mijn eerste motor.

Houd er rekening mee dat het is niet bepaald een eenvoudige motor is om aan te sleutelen. Bijv. het (de)monteren van de carburateurs en het bijstellen van de kleppen is vanwege V4 lastig. Ook het brandstofverbruik is vrij fors, bij latere modellen is dat overigens al wat minder. Aandachtpunten zijn de nokkenassen.

Qua rijeigenschappen lijken het mij 2 totaal verschillende motoren, waarover je alleen kan oordelen gedurende een proefrit. Als je dan flink gas geeft met de magna, kom je snel achter het grootste verschil tussen beide :9

Als dat extra vermogen je totaal niet interesseert zou ik verder zoeken.

Er is natuurlijk ook een magna topic in dit forum gedeelte.
 
Ook weer erg bedankt Wim. Ik heb een Virago 700 en een Magna vf750 op het oog. Beide modellen bevallen me enorm. De Magna is met een vermogen van 79 KW veel zwaarder. Op zich positief, maar ook als eerste motor? De Virago is een oudje, maar keurig onderhouden en weinig kilometers. Bovendien kan ik aan de Virago wat sleutelen aan het uiterlijk om hem helemaal naar mijn zin te maken. Ambitieus wellicht, maar ik wil sowieso beetje aan de slag ermee omdat je het toch een keer moet leren. Ik twijfel gigantisch, maar dat hadden jullie al wel door!
Het is maar hoe je ermee rijdt. En in het begin zal dat waarschijnlijk toch wel wat voorzichtiger zijn, dus dat zou dan ook geen probleem moeten zijn. Dat kan met beide modellen, in elke uitvoering.

Als je deze modellen mooi vindt, de slankere chopper/cruiser modellen, kom je hier toch wel uit, of misschien een HD Sportster :).
De Magna's zijn over het algemeen wat zwaarder, door het grotere en sterkere blok, en hebeen een iets hoger zwaartepunt - daarom is het zeker zinvol om eens een proefrit te maken met de modellen die je mooi vindt, zoals anderen ook al aanraden.

Kijk gewoon wat je het beste bevalt, en neem dan pas een besluit.

Ik ben zelf een heropstapper, en begon vorig jaar weer, met een 1300 chopper/cruiser. Dit jaar overgestapt naar een 1900 ;), voor meer koppel onderin - dat maakt rijden voor mij rustiger en prettiger.

Voordat ik de eerste koos, heb ik ook een aantal proefritten gemaakt om te zien wat het beste beviel. En de tweede was ook een kwestie van een proefrit, en verkocht zijn :).

Groetjes, Wim
 
Ook weer erg bedankt Wim. Ik heb een Virago 700 en een Magna vf750 op het oog. Beide modellen bevallen me enorm. De Magna is met een vermogen van 79 KW veel zwaarder. Op zich positief, maar ook als eerste motor? De Virago is een oudje, maar keurig onderhouden en weinig kilometers. Bovendien kan ik aan de Virago wat sleutelen aan het uiterlijk om hem helemaal naar mijn zin te maken. Ambitieus wellicht, maar ik wil sowieso beetje aan de slag ermee omdat je het toch een keer moet leren. Ik twijfel gigantisch, maar dat hadden jullie al wel door!


Virago 750 (ik zeg doen !!!!!!!) ;) Kijk een ns naar de special uitlaten voor een machtig geluid. :Y
 
Echt top dat jullie allemaal zo helpen en met allerlei goede tips komen. Ben enorm benieuwd naar hoe het straks gaat zijn. Heb zometeen mijn 2e rijles pas, wat een rookie he. Maar vanaf volgende week 6 lessen per week (3x2) dus dan gaat het hopelijk snel! Kan niet wachten!
 
:)
Motorrijden is een verslaving, maar daar kom je nog wel achter ;).

Veel success met de lessen!

Groetjes, Wim
 
Echt top dat jullie allemaal zo helpen en met allerlei goede tips komen. Ben enorm benieuwd naar hoe het straks gaat zijn. Heb zometeen mijn 2e rijles pas, wat een rookie he. Maar vanaf volgende week 6 lessen per week (3x2) dus dan gaat het hopelijk snel! Kan niet wachten!

De tip van mij was zeker de beste :+
 
:D
Hier sinds najaar 1976 - vroeger ging niet :).
En eerst mijn motorrijbewijs gehaald natuurlijk :).

Groetjes, Wim

Dan was je zeker te laat geboren :?

Voor m'n 18e al theorie gedaan en nooit les gehad (oefen vergunning) afrijden zelf aangevraagd, totale kosten fl. 35,= (fl. betekend gulden) *D
 
Sinds '81
5 lessen, incl. proefrijbewijs voor 3 gemeentes. totale kosten 350 gulden
 
Dan was je zeker te laat geboren :?

Voor m'n 18e al theorie gedaan en nooit les gehad (oefen vergunning) afrijden zelf aangevraagd, totale kosten fl. 35,= (fl. betekend gulden) *D
Nee, ik was te vroeg geboren :).

Mijn ouders verboden me motor te rijden, dus moest ik toen nog wachten tot mijn 21e :).
Ik heb les gehad, en een oefenrijbewijs, 7 lessen in totaal. Volgens de rijinstructeur was ik zijn beste leerling ooit; ik heb het beter gedaan blijkbaar dan een motorcrosser, die daarvoor zijn beste leerling was :).

Wat het gekost heeft weet ik echt niet meer, moet ik zeggen.

Les gehad op een witte CB350F, was toen net nieuw, en zelf had ik een AMF HD 350, ofwel een 1-cylinder Aermacchi - geweldige motor om het op te leren :).
Daarna overgestapt op een Yamaha XS650, en daar heb ik heel veel plezier van gehad - heel veel langeafstandsritten :). Alleen wil ik sinds die tijd geen kettingen meer :).

We gaan nu wel helemaal off-topic :).

Even terug:

Ik vind de blauwe, midden-onder, het mooist :). Ziet er net wat eleganter uit, en de lak van de zwarte is ook wat dof, hoewel dat ook door de foto kan komen. Het zadel ziet er ook beter uit - ik neem aan dat deze wat minder kilometers gemaakt heeft.

Groetjes, Wim
 
Laatst bewerkt:
Ik verkoop mijn honda super magna. Hij is rood, heeft een sissybar met bagagerekje, stuurscherm en een hele fraaie valbeugel. Er zit een V4 blok onder en is hele goede staat van onderhoud.

Ik heb er zelf bijna 5 jr met veel plezier op gereden. Ik ben 2 m lang en weeg 98kg.

Iets voor jou ?
 
Ik verkoop mijn honda super magna. Hij is rood, heeft een sissybar met bagagerekje, stuurscherm en een hele fraaie valbeugel. Er zit een V4 blok onder en is hele goede staat van onderhoud.

Ik heb er zelf bijna 5 jr met veel plezier op gereden. Ik ben 2 m lang en weeg 98kg.

Iets voor jou ?

Hij wil geen rooie :N
 
Ik verkoop mijn honda super magna. Hij is rood, heeft een sissybar met bagagerekje, stuurscherm en een hele fraaie valbeugel. Er zit een V4 blok onder en is hele goede staat van onderhoud.

Ik heb er zelf bijna 5 jr met veel plezier op gereden. Ik ben 2 m lang en weeg 98kg.

Iets voor jou ?

Heb je een foto?
 
Intruder 1400 kopen, lekker Power en onverwoestbaar blok. Ook wel te koop voor € 2000. Denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan