Wat je kwijt wilt over de Aprilia SL1000 Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren reed ik met mijn koekblik (zwarte passat variant) over de N33. Vanuit Rotonde Gieten richting Veendam. Tot mijn verbazing zat er een zwarte Falco achter mij die er bij Veendam af ging.

Iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje over het starten met de Falco,
laatst wilde die van mij namelijk niet meer starten, asl ik dat probeerde hoorde je wel een geluid dat leek alsof de startmotor wel ronddraaide maar niks meer aandreef. Na de 'idler gear' een stukje verdraaid te hebben doet ie het weer. Nu is de vraag aan andere Falco bezitters hoe de mtor bij jullie start. die van mij start namelijk best lastig.
choke open, knopje indrukken, en dan heel langzaam een eerste slag van de motor dan misschien een tweede en dan pas aanslaan met wat moeite, het klinkt allemaal niet erg enthousiast. Het starten voelt vaak meer als slopen aan, hoewel er geen echt raar geluiden uit de brommer komen.
Hoe start ie bij jullie?
 
De mijne start niet meer...
;(
Ik denk dat jij last hebt van een zwakke accu. Zo niet dan wellicht hetzelfde als bij mij.

De startkoppeling was kapot. Verder is de idle gear en andere tandwielen en het carter kapot gedraaid. Alles vervagne en van het weekend moet hij het mogelijk weer doen.

Als hij gekke geluiden maakt, dan moet je niet doorstarten anders gaat de boel helemaal kapot. Wellicht is jouw startkoppeling ook aan vervanging toe. Heel duur geintje als je het laat doen. €700,- of meer. Het kan goedkoper. Zie ook topics op aprilia-riders.nl

En o ja. Rustig de elektronica laten opstarten als je het contact aan doet. Paar seconden wachten dus. En een volle accu is ook belangrijk! Starten met slechte accu kan je startkoppeling slopen...
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje over het starten met de Falco,
laatst wilde die van mij namelijk niet meer starten, asl ik dat probeerde hoorde je wel een geluid dat leek alsof de startmotor wel ronddraaide maar niks meer aandreef. Na de 'idler gear' een stukje verdraaid te hebben doet ie het weer. Nu is de vraag aan andere Falco bezitters hoe de mtor bij jullie start. die van mij start namelijk best lastig.
choke open, knopje indrukken, en dan heel langzaam een eerste slag van de motor dan misschien een tweede en dan pas aanslaan met wat moeite, het klinkt allemaal niet erg enthousiast. Het starten voelt vaak meer als slopen aan, hoewel er geen echt raar geluiden uit de brommer komen.
Hoe start ie bij jullie?

Falco staat altijd binnen en aan de optimate lader als ik er niet op kan rijden.
Starten is echt een makkie; choke er op en starten maar, altijd binnen een tel gebeurd.

Mijn gevoel zegt dat een goede accu het leven een stuk makkelijker maakt op een Falco. De motor moet met zo'n 1000cc V-twin blok door een stevige compressie heendraaien.
 
dat zou goed kunnen. Na de start problemen is de accu ook weer opgeladen. de eerste start daarna was inderdaad meteen lopen. Nu, na een tijdje is het weer wat minder.
Er zit als het goed is wel een nieuwe accu in (ongeveer 4 maanden oud), maar ik zal eens gaan kijken naar een accu-lader.
zijn er nog bepaalde accus die het beter doen dan andere? verschil tussen merken ofzo? iemand een idee?
 
full


1 maal Xenon 6000K & 2 maal halogeen 'groot'licht 4300K
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan