jep, heb ik ook, guzzi met open kelken en slang voor carterontluchting..Ik heb net begrepen van een monteur dat die overdruk zeg maar een olieDAMP veroorzaakt en dat het doordat het afkoelt condenseert en dus als druppels eruit loopt.
Maakt niet uit hoe hoog ik 'm ophang het blijft terug komen op die manier zegt hij.
kan ook maar ik wissel zowiezo elke 5000 km de olie omdat het een ouwe motor is, tussendoor bijvullen doe ik nooit, dat beetje mist ie niet op 4,5 liter hoor (uit ervaring weet ik dat, doe het al 15 jaar zo)Hoe vaak moet je dan olie bijvullen als ik vragen mag????
En is het geen optie om die pijp via een T-stuk naar beide luchtfilters te laten lopen en daar bevestigen zodat de DAMP weer opgezogen wordt????
Ik ook. Tis trouwens volkomen zinloos om een K&N filter op een ontluchtingsslang te zetten want je zuigt niks aan, het loost damp naar buiten toe (behalve als je graag evt vuil binnen wilt houden).ik heb een flesje onder mijn blok waar die slang in uitkomt, dat gooi ik zo nu en dan leeg........
elke motor heeft carterdruk omdat zuigerveren nooit helemaal aflsuiten.Als het een wat oudere motor is zal het wel gewoon carterdruk zijn.
Ik dacht aan de olie omdat ik dit probleem zelf een keer zo had opgelost (vrij oude 5W40 vervangen voor verse 10W40). Zo te horen niet jouw probleem dus.Hij is van bouwjaar eind 2002 en heeft net 1200 KM gedraaid.
Afgelopen vrijdag pas op kenteken gezet en opgehaald.