Wat voor oorproppen gebruik jij?

wat gebruik jij dus in je oren

  • Wat zeg je,hé...

    Stemmen: 6 7,0%
  • Goedkoop EAR,ectr.

    Stemmen: 36 41,9%
  • aangemeten

    Stemmen: 33 38,4%
  • Watjes,die witte

    Stemmen: 0 0,0%
  • duur,universele,silicone

    Stemmen: 8 9,3%
  • Ik heb een stille helm

    Stemmen: 3 3,5%

  • Totaal aantal stemmers
    86
Had van die schuimen. Die dempen erg goed. Heb nu aangemeten. Kun je wat verstaan als er iemand tegen je praat bij het benzinestation bijv. maar het windgeruis is er niet minder om. Beide bevallen/bevielen goed.
 
gebruik ook die gele proppen, één keer op maat gemaakte gehad maar deze bevielen me niet echt.
Met die goedkope proppen hoor je vrijwel niets meer, das niet zo veilig, maar wel zo lekker :P
 
Van die universele van Alpine. Werkt perfect, zelfs met 160 km/h hoor ik de motor nog ipv windgeruis.

packmot.gif
 
Laatst bewerkt:
Ik wil die op maat gemaakte dingen hebben, die "Otoplastieken" geloof ik, kost wel 90 Euro. Merk echt dat ik last van m'n oren heb na een rit. Zsm iets aan doen, voordat het te laat is.
 
Van die universele van Alpine. Werkt perfect, zelfs met 160 km/h hoor ik de motor nog ipv windgeruis.

(Afbeelding)
:^

Maar ik ga wel van die op maat gemaakte laten maken: was van de week tot twee keer toe de dop kwijt. Filter had ik in de hand maar de rest zat ergens diep weg gestoken. Gelukkig niets wat een pincet kon oplossen 8-)
 
:^

Maar ik ga wel van die op maat gemaakte laten maken: was van de week tot twee keer toe de dop kwijt. Filter had ik in de hand maar de rest zat ergens diep weg gestoken. Gelukkig niets wat een pincet kon oplossen 8-)

Gelukkig nog geen last van gehad. 't Is soms alleen nogal een gedoe om ze weer uit je oren te krijgen, maar oefening baart kunst.
 
Aangemeten oordoppen

Kosten voor mij 50 euro de rest is door de baas betaald (hij weet alleen niet dat ik ze niet op het werk gebruik maar op de motor)
ik heb namelijk 2 setjes :P
 
Ik heb goedkope 'proppen', eigenlijk zijn het meer ehm, ja hoe zullen we het noemen...een soort antennetjes van zacht kunstof, met 3 halve balletjes erop. Werkt super goed, kost geen drol, en gaan heel lang mee. Deze kan je zo afspoelen onder de kraan en huppa schoon. Dat is iets wat me bij de echte proppen nog nooit gelukt is.
Daarnaast vind ik dat proppen na enkele ritjes niet meer goed passend te krijgen zijn.
Ik was eerst van plan aangemeten dingen te halen, maar nu is dat niet meer nodig. :)
 
Aangemeten van Alpine, bevallen uitstekend maar ik laat er wel "zwaardere" filters inzetten...
Ik gebruik ze namelijk alleen op lange stukken snelweg en niet als ik effe een stuk ga rijden in de buurt.
 
Ik gebruik ook van die gele mousse oordopjes, liggen hier in de zaak dus als ik weer nieuwe nodig heb pak ik ze. Kost me niks en scheelt (als ik de verpakking mag geloven) toch 29Db.
 
Ik heb nu nog goedkope troep wat best wel goed werkt. Van die zachte mousse dingen waarschijnlijk, net als de anderen.

Heb een week of 3, 4 geleden Alpine oordoppen laten aanmeten, die verwacht ik eigenlijk deze week thuis met zware filters. Zonder doppen rijden wordt je echt helemaal gek. Ik heb heel lang zonder oordoppen gereden, omdat ik het met doppen in, ongemakkelijk vond. Nu rijd ik zelfs liever met dan zonder. Waarom die ommekeer? Ik weet het niet, maar wil in elk geval niet doof worden ;)
 
Die Alpine meuk bevalt anders wel het best tot nu toe ;)

Ik HAD die dingen, tot ik ze op een MF toerrit op een pomp bij het tankstation laat liggen |( . Waren destijds 5 gulden. Nu vroegen ze doodleuk 19 Euro voor zo'n zelfde setje.

Op de tweede plaats komen de simpele gele oordoppen van kneedbaar schuimrubber, die in je oren weer uitzetten. Dempt lekker alles en je hoort de lage tonen goed. Kosten bijna niks.

Pas dan komen de Earmo's, die gegoten zijn. Ik vind ze niet beter of slechter dan de Alpine rubberen doppen. Maar smaken verschillen (gelukkig). Na verloop va tijd gaan die harde gegoten doppen toch zeer doen aan je oorschelp. Dan wissel ik gewoon even met de simpele gele rubberen exemplaren.
 
Ik heb nog de oorproppen uit dienst (werden bij gebruikt bij het schieten) en die bevallen mij uitstekend en hebben helemnaal niets gekost. Soms gebruik ik ook wel eens van die gele proppen als ik weer een ontsteking heb (NIET van de oordoppen)
 
Audisafe aangemeten harde.

Ben eraan verslaafd geraakt })
 
Terug
Bovenaan Onderaan