Wat zullen jullie doen?

wat te doen?

  • Een rot schop geven

    Stemmen: 2 15,4%
  • slopen en in alle ongebruikte hoeken opbergen

    Stemmen: 2 15,4%
  • Verkopen in onderdelen

    Stemmen: 4 30,8%
  • houden en er aan beginnen

    Stemmen: 5 38,5%
  • in de woonkamer zetten en er verliefd naar kijken

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Buikschuiver oet Dre

MF veteraan
16 mrt 2005
13.038
0
ergens op deze aardkloot
Ik zit hier met een groot dilemma.

Heb nu al 5 jaar een suzuki T 550 in de schuur staan waar ik al het een en ander aan heb gedaan. De motor is van 1976 zo even uit mijn hoofd. De vorige eigenaar heeft er ook al een en ander aan geknutseld waardoor hij in verre staat van orgineel bevind daarom ben ik ook eigenlijk op dit brik "gevallen".

Het frame heeft een nieuw laagje verf gekregen. De (trommel)remmen zijn nog in goede staat.
Het brik heeft gelopen voor dat ik aan hem begon te knutselen.

Maar nu de grote problemen er zit geen kenteken meer op (staat vermeld bij de RDW als sloop), er zit een klein gaatje in het blok die ik niet repareren kan, kabelboom is een grote ramp (moet eigenlijk vervangen worden), er zit een kabaalpijp onder, geen knipppers en nog een paar andere kleine dingetjes. Wat er ook nog aan de hand is ik heb een groot gebrek aan sleutel ruimte en bling bling pleuro's.

Voordat ik hem aan de keuring van de RDW wil aan bieden moet er zoveel aangebeuren wat hij eigenlijk niet meer waard is in mijn ogen. Maar ik ben "verliefd" op het "kreng".

Omdat ik geen fototoestel kan ik helaas geen foto toevoegen.

De grote vraag is dus wat zullen jullie doen als brikken liefhebbers.

Zal even een polletje toevoegen.
 
De grote vraag is dus wat zullen jullie doen als brikken liefhebbers.
Zo te horen is die best wel rijdbaar te maken zonder al te veel kosten. :?

- alu-las om een gaatje in je blok te dichten (ff adresje scoren via forum)
- bedrading oplappen (lekker solderen & aftapen)
- paar 6e hands knippers verruilen tegen whatever onderdeel jij over hebt


Moet die trouwens wel gekeurd worden als die al ooit kenteken heeft gehad? :?


voor sleutelruimte-gebrek-oplossing maar eens naar cb750-restauratie topic van Jochem kijken 8-) *D (wel ff wachten op de zomer :P )
 
Zo te horen is die best wel rijdbaar te maken zonder al te veel kosten. :?

- alu-las om een gaatje in je blok te dichten (ff adresje scoren via forum)
- bedrading oplappen (lekker solderen & aftapen)
- paar 6e hands knippers verruilen tegen whatever onderdeel jij over hebt


Moet die trouwens wel gekeurd worden als die al ooit kenteken heeft gehad? :?


voor sleutelruimte-gebrek-oplossing maar eens naar cb750-restauratie topic van Jochem kijken 8-) *D (wel ff wachten op de zomer :P )

Ja hij moet weer gekeurd worden omdat hij als een sloop staat aangemeld bij het RDW en het kenteken is niet meer geldig.

Zal even bij de topic van Jochem kijken. :)
 
Laatst bewerkt:
Dan scoor je toch een frame die wel op kenteken staat. Bouw je dat over.
Als je dan toch alles los hebt kun je net zo goed direct de kabelboom vervangen e.d.

Leuk winterprojectje toch?














Zegt Fritz die gehoopt had dat zijn cb een zomer projectje zou worden.
 
je kunt em altijd nog op de slaapkamer zette en naar stare met pilsje in de hand. :Y
 
Ik vind dat gehandel in losse kentekens ook beswel vaag ja. -O-
maar dat is dan wel de vraag, of dat die papieren en dat frame bij mekaar thuishoren :?

Als je die twee in 1 koop hebt is er niets aan de hand.

Bij losse kentekenpapieren hoeft er ook nog niets aan de hand te zijn, maar daar heb je dus niets aan, hoe wil je ooit het bijbehorende frame vinden ??

Op ieder kenteken staat een framenummer vermeld, en wat wie dan ook zegt, alleen voor dat framenummer is dat kentekenbewijs geldig. Al het andere is frauduleus.
 
Nog vijf jaar laten staan en beetje bij beetje de onderdelen er bij zoeken. Misschien ergens reserveblokkie vandaan trekken.

Voordeel is dat je dan paar euri's per keer er in stopt en je na 5 jaar een nieuwe hebt en dan snel naar de RDW.

En ik mis in de pol, houden en er aan beginnen, uit liefde
 
Je hebt 'm gekocht om het "frame zonder kenteken"? Dat lijkt me vreemd...


Ik heb hem gekocht in het gehele plaatje maar ze hadden er de papieren en kenteken ook bij en ben er later pas achter gekomen dat hij als een sloper geboekt stond.

ze hebben er wel bij vermeld dat er iets aan de hand was met de papieren maar ze wisten niet wat!

Liefde maakt blind zeggen ze dan ook wel |(
 
My humble opinion?
Opknappen dat ding:

-knippers zijn voor dat bouwjaar niet verplicht,
-kenteken is nog bekend in archief,dus die €100,- voor een herkeuring zijn dan peanuts..,
-ander pijpje regelen (zie site RDW wat jouw decibelmeter mag aangeven..),
-electriek efkes netjes opnieuw doen (is niet moeilijk),
-met Alutite blokje dichtmaken (zie Motormarkt Hardenberg),

Need I say more?? ;)
 
wat zou ik doen? ander frame kopen met papieren en van de grond af aan opnieuw opbouwen :)

indien gehecht aan dit frame; papieren kopen en nummers overslaan ;)
 
Je hebt het over een T550. Die bestaat dus niet. Het is een T500, een twee-cilinder, of een GT550, een drie-cilinder. Als je een GT550 hebt met een trommelrem vóór, heb je een aardig uniek ding dat de moeite waard is te restaureren.
 
Een T500....

full
 
Je kunt ook legaal jou frame aan passen aan de papieren.
Even contact op nemen met de douane, die kunnen zien dat je
huidige nummer ter sloop geboekt staat en zij zijn gemachtigd
om daar een nieuw nummer in te slaan.
Of inderdaad je oude kenteken weer opvragen bij RDW, kost iets
meer dan langs de douane maar zijn beide haalbaar.

gegroet Zeldzame

PS ik heb gestemd voor de rotschop :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan