Mede motorrijders,
Waarschijnlijk hebben de SP1 rijders onder ons ervaring met het gegeven dat de motortempratuur te hoog wordt als er in een stad of dorp gereden wordt.
Heeft 1 van jullie rijders hier een vatzoenlijke oplossing voor gevonden cq gemaakt.
Zoja, Wat is dat dan.
Alvast bedankt,
Spike
Luchthappers voor de radiateurs plaatsen of front-mount radiateurs plaatsen.
Een radiator hang je aan de muur, een radiateur op je motor.
Hmm, wellicht bekende kost voor jou, maar zit er geen lucht in het systeem?
Daarnaast, werkt de thermostaat wel goed inderdaad... gaat wellicht niet geheel open.
Ik weet wel dat bepaalde motorblokken hier gewoon heel veel last mee hebben. Neem de Shadow VT750 die mijn pa ooit had, dat ding sloeg direct aan als je een dorpje indraaide, echt triest.
Mijn KLE wordt nooit warm... en de Transalp die pa nu heeft ook niet. Die is echt NIET warm te krijgen op het dashboard. Doortrekken of laag in toeren rijden, scheelt allemaal niets.
Wat ben je van plan te doen dan?
En post nog even hoe het is afgelopen en of het gelukt is...
Geen slotje dus.
Temp is max 108/110gr. Dat is normaal dat weet ik, maar daar zit hij een beetje te snel op en blijft daar te lang. Het komt geregeld voor dat na een redelijk lange rid die onder die 60 km/h ligt met wat stoplichten ik mijn olie kan vervangen omdat die dan te warm is geworden.
Ik weet ook dat olie niets met water te maken heeft.
Al met al is het gewoon dat het blok snel heet is bij lage snelheid.
Ik kan ook nu gelijk even vragen of iemand nog een SP2 fan voor de rechterzijde heeft liggen???
Dus topic niet opslot
Nu de reacties gelezen te hebben nog ff een reactie eroverheen. Waarschijnlijk in de bemoeiachtige sfeer (not intended), maar ondanks dat die snel naar 108/110 gaat, so what? Als die op die temp blijft zou ik er niet sappig om worden.
Mwua, het geeft niet echt een lekker relaxed gevoel.
De temp is normaal, is niets mis mee.