Wazige hayabusa: houdt in + witte rook uit blok

jantjehhh

MF'er
29 mrt 2007
94
5
Goedeavond allemaal,

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn Suzuki gsx600f ingeruilt op een Hayabusa. Ben heel tevreden over mijn nieuwe fiets maar nu.....

Ik reed vanmorgen naar mijn werk (den haag) vanuit eindhoven, ongeveer ter hoogte van den bosch begint mijn motor een klein beetje te stotteren, dus ik gas los en merk dan dat hij heel sterk afremt (alsof je alleen met je achterrem remt). Dus ik de vluchtstrook op, sta ik bijna stil komt er rook (beetje wit) uit mijn blok (denk vanaf de radiator) dus ik schrik me rot, zet de motor af en kijk waar de rook vandaan komt maar er is niets te zien, geen lekkage niets.. na een paar minuten zet ik de motor weer op contact, niets te zien, motor niet te warm. Ik had ook niet hard gereden. juist heel rustig.Daarna motor weer gestart en verder gereden naar den haag, hij heeft het heel de weg gewoon gedaan. dus heel raar...

Iemand enig idee??
 
Goedeavond allemaal,

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn Suzuki gsx600f ingeruilt op een Hayabusa. Ben heel tevreden over mijn nieuwe fiets maar nu.....

Ik reed vanmorgen naar mijn werk (den haag) vanuit eindhoven, ongeveer ter hoogte van den bosch begint mijn motor een klein beetje te stotteren, dus ik gas los en merk dan dat hij heel sterk afremt (alsof je alleen met je achterrem remt). Dus ik de vluchtstrook op, sta ik bijna stil komt er rook (beetje wit) uit mijn blok (denk vanaf de radiator) dus ik schrik me rot, zet de motor af en kijk waar de rook vandaan komt maar er is niets te zien, geen lekkage niets.. na een paar minuten zet ik de motor weer op contact, niets te zien, motor niet te warm. Ik had ook niet hard gereden. juist heel rustig.Daarna motor weer gestart en verder gereden naar den haag, hij heeft het heel de weg gewoon gedaan. dus heel raar...

Iemand enig idee??

Toevallig ingeruild bij MotorCentrum Eindhoven? :+
 
Laatst bewerkt:
" Nee heb hem niet bij die k-zaak (motorcentrum eindhoven) ingeruild."


Maar als het de koppakking is dan moet hij dit gebrek toch vaker hebben. Heb hem nu ongeveer een maand en heb zn 1000 km gereden maar gisteren was het voor het eerst dat hij dit deed. En de weg daarna van zn circa 100 km heeft hij het prima gedaan... ik sta voor een raadsel.

ps. heb al wel een afspraak gemaakt hij de dealer waar ik hem vandaan heb (joppen motoren in leende) want er zit nog 6 maanden garantie op. De monteur aan de telefoon was erg aardig en zei dat hij het zeker op ging lossen...
 
Eens moet de eerste keer zijn, toch?

Bij de auto is het checklistje moet je altijd kijken of het koelvloeistofpeil gedaalt is, de oliebijvuldop eraf draaien en kijken of er een wit/gelige mayonaiseprut aan zit en kijken of er wat olieachtigs op je koelvloeistof drijft in het resrevoirtje. reservoirtje mag ook wle stromen, maar niet borrelen als je erinkijkt terwijl de motor loopt.

Als je ergens ja op beantwoord zijn dat symptomen voor een lekke pakking. Dat zal voor de motorfiets wel niet veel anders zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan