Bloop
MF'er
- 24 sep 2019
- 180
- 50
Hoi all!
Ik heb de nodige draadjes gelezen maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht.
Ik ben een Honds Magna VF750C V45 uit 1983 aan het reanimeren. Heeft 6 jaar droog en binnen gestaan en is rijdend weggezet (zegt de verkoper
Het is een 4 cilinder met 4 carbs en zit zo achterlijk in elkaar gepropt dat ik probeer te voorkomen dat ik de carbs, uitlaten en/of cilinders moet demonteren wat dat is echt een hel bij deze fiets zie ik.
Wat heb ik gedaan:
-Benzine vervangen
-Beetje additief toegevoegd aan de benzine voor de carbs
-Vlotterbakjes leeg laten lopen (liep makkelijk leeg en weinig vuil)
-Olie ververst
-Koelvloeistof afgevuld en ontlucht
Na even een paar keer proberen te starten (duurde even voor alle vloeistoffen hun plek weer hadden gevonden) sloeg de motor aan. Moest wel flink wat choke gebruiken en bij stationair draaiende motor viel ie op gegeven moment ook wel uit. Ook als ik gas bij wilde geven viel ie uit. Nou tot zover vind ik dat nog niet zo een ramp. Kunnen wat oude "arme" vloeistoffen zijn en wat vuil in de carbs. Dat kan ik nog wel overzien.
Maar wat me opviel is dat na 15-20 seconden draaien er witte rookpluimpjes uit 1 van de 4 uitlaatpoorten komt. Stinkt ook best wel. Dus niet bij die andere 3. En als ik de motor dan uitzet zie ik ook wat van diezelfde witte rook uit beide uitlaten komen.
Ik maak me zorgen om deze witte rook. Ik lees van alles over "lekkende koppakkingen" en zo. Maar omdat zich dit zo centreert tot alleen 1 van de 4 uitlaatpoorten vroeg ik me af of dit ook alleen een uitlaatpakking kan zijn?
En of een nieuwe pakking daar de oplossing voor is of dat het probleem groter kan zijn?
Kan het gewoon wat oude (arme) vloeistof zijn die nu gewoon even moet opbranden?
En als iemand enig idee heeft hoe ik de uitlaat moet demonteren dan graag. Want die 2 poorten die naar het achterwiel wijzen lijken schier onmogelijk te bereiken (het al veel op YouTube gezocht en gevonden maar die uitlaat nou net niet. Ook heb ik de manual maar die is niet zo duidelijk als andere manuals die ik heb gezien).
Hopende op jullie heldere inzichten!
Groet!
Ik heb de nodige draadjes gelezen maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht.
Ik ben een Honds Magna VF750C V45 uit 1983 aan het reanimeren. Heeft 6 jaar droog en binnen gestaan en is rijdend weggezet (zegt de verkoper
Het is een 4 cilinder met 4 carbs en zit zo achterlijk in elkaar gepropt dat ik probeer te voorkomen dat ik de carbs, uitlaten en/of cilinders moet demonteren wat dat is echt een hel bij deze fiets zie ik.
Wat heb ik gedaan:
-Benzine vervangen
-Beetje additief toegevoegd aan de benzine voor de carbs
-Vlotterbakjes leeg laten lopen (liep makkelijk leeg en weinig vuil)
-Olie ververst
-Koelvloeistof afgevuld en ontlucht
Na even een paar keer proberen te starten (duurde even voor alle vloeistoffen hun plek weer hadden gevonden) sloeg de motor aan. Moest wel flink wat choke gebruiken en bij stationair draaiende motor viel ie op gegeven moment ook wel uit. Ook als ik gas bij wilde geven viel ie uit. Nou tot zover vind ik dat nog niet zo een ramp. Kunnen wat oude "arme" vloeistoffen zijn en wat vuil in de carbs. Dat kan ik nog wel overzien.
Maar wat me opviel is dat na 15-20 seconden draaien er witte rookpluimpjes uit 1 van de 4 uitlaatpoorten komt. Stinkt ook best wel. Dus niet bij die andere 3. En als ik de motor dan uitzet zie ik ook wat van diezelfde witte rook uit beide uitlaten komen.
Ik maak me zorgen om deze witte rook. Ik lees van alles over "lekkende koppakkingen" en zo. Maar omdat zich dit zo centreert tot alleen 1 van de 4 uitlaatpoorten vroeg ik me af of dit ook alleen een uitlaatpakking kan zijn?
En of een nieuwe pakking daar de oplossing voor is of dat het probleem groter kan zijn?
Kan het gewoon wat oude (arme) vloeistof zijn die nu gewoon even moet opbranden?
En als iemand enig idee heeft hoe ik de uitlaat moet demonteren dan graag. Want die 2 poorten die naar het achterwiel wijzen lijken schier onmogelijk te bereiken (het al veel op YouTube gezocht en gevonden maar die uitlaat nou net niet. Ook heb ik de manual maar die is niet zo duidelijk als andere manuals die ik heb gezien).
Hopende op jullie heldere inzichten!
Groet!