WBH 250N ENDURO

jeroen.k

MF'er
11 feb 2007
108
37
zwolle
Beste forumleden,

Ik heb kort geleden een enduro motor gekocht.
Nu vroeg ik mij of iemand bekend is met dit merk/type. Ik kan er zelf weinig over vinden op internet.

Het gaat om de volgende motor:
Merk: WBH
Type: 250N ENDURO

Alvast dank.
 
Ik meen me te herinneren dat WB de initialen waren van een Honda dealer die Honda crossers op kenteken liet zetten.

Komen de framenummers overeen tussen motor en papieren? In de endurowereld wordt daar nog wel eens creatief mee omgegaan.
 
Deze link van paar postings hierboven : WBH 250 N ENDURO zegt onderaan "leverbaar vanaf 1990 - "

Het model wat op de aanhanger staat was er in 1990 nog niet en lijkt mij een CRF 250 R of CRF 450 R met een CR tankzijkap stickerset.
 
Deze link van paar postings hierboven : WBH 250 N ENDURO zegt onderaan "leverbaar vanaf 1990 - "

Het model wat op de aanhanger staat was er in 1990 nog niet en lijkt mij een CRF 250 R of CRF 450 R met een CR tankzijkap stickerset.

Leverbaar vanaf 1990.... dan zou het dus kunnen ?



Hoeft toch niet, een CRF250 crosser die op kenteken is gezet. Zoiets gebeurt wel vaker.

Klopt.

Maar jij weet net zo goed als ik dan er dan in 90% van de gevallen ook inderdaad een luchtje aan zit :X ;)
 
Helemaal niet toch.. ik had een 2008 crf250 op kenteken, volledig legaal.

Welk bouwjaar is deze volgens de papieren?
 
Helemaal niet toch.. ik had een 2008 crf250 op kenteken, volledig legaal.

Welk bouwjaar is deze volgens de papieren?
op de papieren staat 1993. Framenummer en papieren komt overeen.

kan inderdaad best zijn dat de kappen er niet bij horen. (alsin een update oid).
 
Dan is er inderdaad een heel erg stinkend reukje aan. Motor is van na 2000.

Allicht framenummer van een oude cr250 overgeklopt op een nieuwe crosser.
 
Zo ziet model 1993 er uit.

1541638287528_bulletin.jpeg
 
op de papieren staat 1993. Framenummer en papieren komt overeen.

kan inderdaad best zijn dat de kappen er niet bij horen. (alsin een update oid).

Alles behalve gefeliciteerd.

De kappen zijn nieuwer, maar het frame ook. En een frame wissel je niet zomaar, en zelfs als dat zou gebeuren, klopt het alsnog niet dat op een nieuwe frame een framenummer staat wat bij een kenteken uit 1993 hoort.

Je hebt dus een omgekatte motor.

Afhankelijk om welke reden dat is gebeurd, zou je bij een controle een probleem tot aan een heel groot probleem mee krijgen.



In het beste geval gaat het om een 93er die gesloopt is.
En een nieuwer model dat zonder kenteken geleverd is en waar men het framenummer van de 93 in heeft geslagen.

Er zijn andere scenario's te bedenken maar dan worden de problemen alleen maar groter, als de motor op zich bv gestolen is en dit framenummer heeft 'gekregen'.
 
Het gaat in dit geval niet om een nieuw frame.
Dit is gewoon een motor uit mid jaren 2000 met (valse) papieren uit 1993. Allicht legitieme papieren, maar niet van deze motor.
 
Laatst bewerkt:
op de papieren staat 1993. Framenummer en papieren komt overeen.

kan inderdaad best zijn dat de kappen er niet bij horen. (alsin een update oid).
CRF modellen bestaan pas sinds 2000 (F=four stroke). In 1993 had je wel CR modellen, maar dat was tweetakt. En XR-en, die waren viertakt.

Ik vrees dat meanblueman gelijk heeft. Ik zou teruggaan naar de verkoper.
 
In België was dergelijk ompapieren vrij standaard praktijk tot enkele jaren terug, ik ken bv meerdere CR500s op XR600 papieren. In praktijk was dat toen zelden een probleem, maar als er iemand over valt (heel ijverige agent, ongeval,...) trek je gegarandeerd aan het kortste eind.

Laat je even horen wat je besluit ermee te doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan