WD40 en vaseline: goed tegen pekel?

VfRaCeR78

Rookie
2 aug 2007
29
0
Haarlem
Heb sinds zomer een nieuwe Vfr. Heerlijke bike! Echt rotweer heeft ie nog niet gezien maar krijg nu toch dagelijks een bui om me kop :-( maar goed dat is niet zo erg alleen wil mijn motor een beetje beschermen!

Heb al veel gelezen dus hoop opgestoken, maar..nog 2 vraagjes.

- waarmee kan ik mijn originele demper en uitlaatbocht inspuiten, bv wd40 of S100?, zonder dat hij erg gaat stinken?
- spuit ik verder overal vaseline op? Kappen, voorpoten, rubbers, stekkers..

Hoop op veel nuttigs:-)
 
Laatst bewerkt:
Lees ik de titel, ik denk 'Wtf?'

Maargoed... ;)
- waarmee kan ik mijn originele demper en uitlaatbocht inspuiten, bv wd40 of S100?, zonder dat hij erg gaat stinken?
- spuit ik verder overal vaseline op? Kappen, voorpoten, rubbers, stekkers..
Hoop op veel nuttigs:-)


WD40 zou ik gebruiken om bv velgen mee schoon te maken. Niet voor bescherming.

Siliconenspray zou ik dan eerder doen.

Op je uitlaat weet ik niet, dat wordt natuurlijk wel heel heet....
 
Ik gebruik gewoon oude motorolie voor mijn auspuff (wel gefilterd), WD40 gaat erg stinken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
hmm ik kan niet zo 1/2/3 een online of echte winkel vinden waar je of Tectyl Superwax kan vinden..of ligt dat aan mij :o

Ik ben in Leeuwarden aan het zoeken geweest (automaterialenzaak ed) en geen zaak had t spul op voorraad staan.
Gisteren in Sneek ( de Hemmen) stond een rits van die bussen. :Y
Blijkbaar even goed zoeken voor dat spul. Ze kunnen het trouwens vaak wel bestellen.
En via een internetshop moet je weer voor tenminste 25 euro bestellen om t geleverd te krijgen... :?
Vandaag de motor gewassen, morgen maar es aan het spuiten en kwasten slaan om m'n motortje hopelijk wat makkelijker :] de winter door te krijgen!
 
Ik gebruik vaseline voor mn blank aluminium velgen en dan niet de spuitversie maar gewoon de dikke versie en dat werkt bijzonder goed tegen pekel en voor de rest spuit vaseline en een dikke laag was
Ik gebruik absoluut geen tectyl want dat krijg je dr bijzonder lastig vanaf alhans dat is mijn ervaring met dat spul
 
Ik gebruik absoluut geen tectyl want dat krijg je dr bijzonder lastig vanaf alhans dat is mijn ervaring met dat spul

Die tectyl die ik er nu net op heb gespoten is op een wax-basis.
Schijnt er idd moeilijker af te halen zijn, maar in hoeverre moeilijker dan vaseline? Lijkt me er ook niet al te makkelijk af te halen. Op de bus superwax staat dat je 't eraf kunt halen met tectylverwijderaar, diesel en van de mannen van de automaterialenzaak hoorde ik dat remmenreiniger ook goed werkt (alleen ga ik dat niet proberen!)
Ik merk het wel na de winter als de pekel is verdwenen en het mooie zwarte asfalt weer terug is.
 
Thnx voor de reacties..en links! erg handig. Wat een info allemaal. Je blijft lezen.

Niet echt één conclusie te vinden maar wel veel goede ideeen!

Iedereen spuit er zijn eigen middeltjes op. Zag een Bmw helemaal onder de bruine tectyl :-P Alleen de demper was nog brand schoon.

En nu komt het; hoef je die dan niet te beschermen? Ik heb ook zo een mooie glimpijp (nog)

ciao
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in Leeuwarden aan het zoeken geweest (automaterialenzaak ed) en geen zaak had t spul op voorraad staan.
Gisteren in Sneek ( de Hemmen) stond een rits van die bussen. :Y
Blijkbaar even goed zoeken voor dat spul. Ze kunnen het trouwens vaak wel bestellen.
En via een internetshop moet je weer voor tenminste 25 euro bestellen om t geleverd te krijgen... :?
Vandaag de motor gewassen, morgen maar es aan het spuiten en kwasten slaan om m'n motortje hopelijk wat makkelijker :] de winter door te krijgen!

ja die had ik ook al gevonden :P maar ik woon in de randstad. En dat Liqui Moly Racing is ook niet echt overal te verkrijgen.
Vind altijd wel opvallend, de producten die het best uit de test komen zijn vaak het slechtst te verkrijgen *D
 
Die tectyl die ik er nu net op heb gespoten is op een wax-basis.
Schijnt er idd moeilijker af te halen zijn, maar in hoeverre moeilijker dan vaseline? Lijkt me er ook niet al te makkelijk af te halen. Op de bus superwax staat dat je 't eraf kunt halen met tectylverwijderaar, diesel en van de mannen van de automaterialenzaak hoorde ik dat remmenreiniger ook goed werkt (alleen ga ik dat niet proberen!)
Ik merk het wel na de winter als de pekel is verdwenen en het mooie zwarte asfalt weer terug is.

Remmenreiniger kan wel alleen is wel een beetje gevaarlijk met lak en dergelijke
Vaseline haal ik dr af met eerst een stukkie keukenpapier en dan met een ontvetter er overheen en dan gwoon met water en zeep naboenen en klaar is kees :Y
 
Laatst bewerkt:
remmenreiniger en isoprophylalcohol maakt bijzonder goed schoon, ik zou er de vaat mee doen als het in tabletvorm te krijgen was!

Neen, maar serieus, tectyl staat idd op het boodschappenlijstje, en misschien in dec/jan. de roomboter ook wel (gewoon sommige plekken volstoppen). of het er uitziet of niet maakt weinig uit, in de zomer met een roestbak rondrijden is minder leuk!
 
Spuitvaseline was ik een fan van maar nu helemaal gezien die test *O*
 
uitlaten inspuiten als je nog regelmatig rijd is gekkenwerk.
het brand alleen in of af.........
 
Ik heb net een bus Tectyl Superwax gekocht bij de Brezan... gewoon op voorraad :Y
:^

al heb ik het al een tijdje geleden gekocht, en rij ik er al een week of wat mee rond...

Twee of drie gewone wasbeurten en het meeste is er dan toch wel af. Alleen die plekken die dik ingespoten zijn geweest kost meer moeite.
1Z werkt trouwens daar erg goed voor :)
 
Bij Tectyl denk ik ook aan die zwarte drap die je onder de auto smeert... zal wel iets anders zijn dus.

Tectyl is een merknaam... Superwax is het product, en zoals de naam al aangeeft is het een wax laag die je motor (volgens testen) erg goed beschermt tegen pekel en andere winterse zaken :Y
 
Blanke tectiel is ook goed

Maar de producten van www.S100.com zijn zeer goed, daarmee spuit je alles in, laat je heel de winter zitten, en met het schooonmaakmiddel blaas je er alles weer vanaf, werkt perfect oftwel beter en makkelijker, al 5 jaar lang
 
Terug
Bovenaan Onderaan