• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Weer een collega minder...

Brammetje Gixxer

Die hard MF'er
Lid geworden
18 jun 2002
Waarderingsscore
0
Kwam vandaag van het werk thuis, ligt er een BMW voor de deur. Ik woon aan een doorgaande weg en hier reed, zoals ik hoorde van de politie, een tractor. De motorrijder wilde deze inhalen terwijl de auto voor hem hetzelfde van plan was. Ik heb er ongeveer 45 min bij gestaan voor ze hem goed en wel uit de sloot hadden gevist. Ze dachten dat het waarschijnlijk een dwarslesi was. (hoe schrijf je dat?). Nadat hij werd afgevoerd kwam er nog technische recherche voor een onderzoek. Het zag er allemaal nogal erg uit. Zeker als het net voor je deur gebeurt.
Heb pas zelf ook nog geluk gehad met een lijn bus. Ik reed zelf door een bocht op een doorgaande weg toen er vanuit een zeer overzichtelijke zijstraat een lijnbus kwam. Ik ging er vanuit dat hij me gezien had, maar uit automatisme liet ik mijn gas los. Gaat die goser in een keer weer gas bij geven om naar de bushalte in mijn binnen bocht te rijden. Ik moest vol op de rem waardoor ik uit de bocht werd "getild" zodat ik recht op de bus af ging. Vervolgens begon mijn achterwiel te glijden waardoor ik met een vaartje van zo'n 50 per uur met mijn zijkant tegen de zijkant van die bus aan knalde. Gelukkig had ik zelf niets (alleen mijn spiegel ingeklapt) en kon ik mijn weg gewoon vervolgen, maar dit waren toch twee momentjes waardoor ik een stuk anders ben gaan rijden. De bochten lopen voor geen meter meer, omdat ik zo stijf als een tientje op m'n brommer zit. Hierdoor is de lol er toch een beetje vanaf. :( :( :( :( :( :(

ruk ik kan mijn eigen topic niet meer in. Nou ja, ik ben m'n verhaaltje kwijt. Gebeurt de laatste tijd wel weer heel vaak dat er motorrijders het slachtoffer zijn bij verkeersongevallen.

Vreselijk...
Helemaal als het ook nog voor je deur gebeurt.

Hierbij:
Topicstarter is naamloos en als ik druk op vloppie komen mijn gegevens,
maar is niet mijn topic :?

Daar gaat je vrijdagavond.
Hoop bier drinken om zulke berichten te vergeten. :(

Zijn de mindere momenten ;(

Dat zijn inderdaad die mindere momenten van het motorrijden.
Je moet geen vrees hebben voor die motor, anders kan je beter met de koekblik gaan.
Gewoon weer ff langzaam aan vertrouwen krijgen in jouw eigen kunnen en alles komt goed :)

Echt Kut dit ;(

Heb exact een zelfde soort ongeluk gehad. Ik kwam er gelukkig af met een total losse CBR en een verstuikt duimpje.

Dus wees gewaarschuwd: als er zo'n vreselijk landbouwwrak over de weg kachelt moet je vreselijk goed oppassen. Bagger, onverwachte bewegingen van koekblikken, die kl*tetractoren die zonder richtingaangeven afslaan (terwijl je net wilt inhalen) .....

Speciaal rond deze tijd als alles van het land moet .....

Sjeezus, wat heb ik een mazzel dat ik in de randstad woon.

Zeg Brammetje, wat heb je eig met die buschauffeur gedaan? Leeft die nog wel :?

Voor de rest... zeer jammer.

maar wees eerlijk... ,vaak als je gaat rijden heb je toch wel eens een momentje dat je denkt....die had mij eeeecht niet gezien....toch?

en prijs je jezelf gelukkig dat jij wel oplet!?

Issie nou dood of niet ? De topic suggereert dat ie dood is, maar ik lees dat ie een dwarslaesie heeft, dus hij leeft nog?

Dit soort situaties moet je altijd op voorbereid zijn. Tuurlijk zal die eikel die direct achter de tractor zit meteen in willen halen, tenzij het een ouwe muts is. Maar jammergenoeg controleren ze niet de spiegel of snappen ze niet dat een motor sneller is.

Waarom op een 2 baans weg NAAST een motor gaan staan als je er beter gewoon achter kunt gaan staan met je auto ?? Denken de mensen nu echt sneller te zijn ? |(

Zeg Brammetje, wat heb je eig met die buschauffeur gedaan? Leeft die nog wel :?

Voor de rest... zeer jammer.

Nou hij bleef rustig in zijn busje zitten en gebaarde dat ie mij niet gezien had. Aangezien ik helemaal geen schade had ben ik, na een paar wilde en niet al te vriendelijke gebaren naar vriend chauffeur, maar gewoon door gereden.
Er had maar iets hoeven te gebeuren en dan was ik onder die bus geschoven. Best klote als je daar aan denkt. Dan was ik er niet vanaf gekomen met alleen een ingeklapte spiegel.

En de motorrijder leeft nog wel, maar ja, met een dwarslaesie zal ie niet veel meer rijden. Hij lag er wel drie kwartier uitermate beroerd bij in die sloot. Niet leuk om te zien....

Tja, als je een dwarslaesie hebt, kun je je afvragen of het prettig is dat je er levend vanaf bent gekomen. Ik had vanmorgen met motorles volop stukken rijksweg en toen flitste inderdaad even door mijn hoofd: 'als ik nu val..., dan ben je gewoon hartstikke dood..' Maar ja, niet nadenken en GAAN. Mijn instructeur zit dan maar in mijn oor te gillen dat ik harder moet (volop 120 tussen de auto's door, waar je maar 100 mag)... Ik rij overigens omgeving Rotterdam en dan op zaterdag, kun je je iets bij voorstellen...
Maar de andere meid waar ik mee les, die liet heel haar gas los in een grote scherpe bocht, maar dan komt dus je motor omhoog... heel dat ding zwieberen... Belangrijk lesje dus voor mij, in een bocht NOOIT remmen (die weet iedereen), maar zeker ook NOOIT je gas helemaal los...., beter je motor nog schuiner richting asfalt hangen dan je gas los, lekker trekkend motortje houden...
Maar ja, even to the point: Ik lees alle reacties van 'oei ik wil dit niet horen/ weten/ lezen...', niet nadenken en rijden, want op momenten dat je gaat nadenken, gaat het mis....

'als ik nu val..., dan ben je gewoon hartstikke dood..' Maar ja, niet nadenken en GAAN.
;( Dat gevoel gaat vanzelf over, op het moment dat je meer ervaring hep dan gaat snelweg rijden veel beter. Een motor met meer vermogen ( :9 ) scheelt ook heel veel! Met de lesmotor 120 rijden :r je trilt helemaal weg... suc6

ik denk dat het pas wat veiliger op de motor wordt, als er
radars in auto's komen, mensen kunnen het gewoon niet aan om veel tegelijk
te doen.
maarja radars schijnen nogal duur te zijn

Ik heb vandaag gehoord hoe het met 'm is. Z'n zus was namelijk bij de buren geweest om te kijken waar het precies was gebeurd...... inderdaad een dwarsleasie. 43 jaar en vader van 3 kinderen. Toen hij in aant halen was ging de auto voor 'm ff een weggetje inslaan waar je helemaal niet in mocht draaien. Toen is ie vol in de flank geknald en in de sloot geschoven. Echt balen.....

Op dit soort momenten denk ik dat ik blij mag zijn dat ik er alleen met open scheen en kuit been fractuur mee ben weggekomen.....

Sander

Terug
Bovenaan Onderaan