WEER een electrisch probleem ZX6R :(

Appie Staartje

Die hard MF'er
22 jan 2004
695
1
amstenrade
Wederom zit ik met een probleempje met mijn zx6r blokje. Ik heb het ding laatst compleet gekocht. Ik heb hem op een bokje gefixt en alles aangesloten.

Ik heb voor het electrisch schema gebruik gemaakt van een schema van het 2000-2002 model dat ik van bikevouwer heb gedownload :} . Ik krijg de startmoter aan het draaien, de benzinepomp doet het ook, maar als ik een bougie eruithaal dan vonkt hij niet.

Ik ben geen electricien maar volgens mij ligt het niet aan de bobines. Het enige wat ik denk: CDI (niet waarschijnlijk) of de aangelegde schakelaars. Ik denk dat het schema van het 2000 model afwijkt van mijn 1995 blokje. Ik gebruik de originele draadboom, maar de schakelaars op het stuur zaten er niet bij.

Heeft iemand voor mij een dergelijk electrisch schema voor een kawasaki zx6r 1995? of kan iemand mij duidelijk maken hoe ik hem aansluit.

Ik wordt er in ieder gaval niet meer vrolijk van. Heb me er echt op verheugd dat ie zou lopen dit weekeinde.

Groeten

PS. de draaibank op de achtergrond is ook zo'n geval. Veel moeite gedaan om hem om te bouwen naar 220, doet ie het eindelijk, draait de 220 motor de verkeerde kant op :r

misc
 
Draaibank: Er zit als het goed is een condensator tussen de aansluitingen van de electromotor. Die moet je eens aan de andere pool van de motor knopen (beetje proberen, weet ook niet welke), dan moet het werken. Die condensator zorgt ervoor dat ie op kan starten, en bepaalt de draairichting (ligt eraan aan welke pool ie is aangesloten.

ZXR: geen idee...
 
Ben geen Kawa-kenner, dus ik roep -naast de eerdere killswitch- ook maar eens wat:

Staat de bak in N?
Jiffy-switch?
Koppeling-switch (eventueel?)

Kweenie of bij Kawa de startmotor dan ook niet zou mogen draaien? (Bij Suz iig niet).
 
Nee, maar ik doe mijn best om te helpen. Afzeiken kan ik ook goed, maar daar heb jij geen ruk aan.
OK, je vat het wat grof op. Beetje jammer. '(
Misschien had ik achter het woord "kenner" beter een ;) kunnen zetten. Het was niet de bedoeling om je af te zeiken, want ik ga er vanuit dat je goede bedoelingen hebt.

Probeer het even zo te zien: iemand haalt een stofzuiger uit elkaar en schuwt blijkbaar het electrisch systeem (ook al is het niet ingewikkeld) ervan niet. Toch krijgt ie het niet voor elkaar om de draairichting aan te passen, om er een stofblazer van te maken.
Als TS om kundige hulp vraagt dan lijkt me je antwoord niet helemaal op 1000 jaar ervaring gebaseerd en op zijn plaats, hoe goed ook bedoeld :) . Ik bedoel: let jij er op hoe je de stekker van een stofzuiger in het stopcontact doet? En die werkt in de regel hetzelfde, toch? Nou da's bij andere wisselstroommachines niet anders. TS gaf immers aan dat ie de bank had om willen zetten naar 220 (230?), en dat is meestal vanaf 380 (400?). En dat is hem gelukt, alleen draait ie de verkeerde kant op.

Misschien dat je nu begrijpt waarom ik zo reageerde. :)

Nou ik toch met dit niet-motor onderwerp bezig ben help ik het meteen maar uit de wereld. Dan heeft mijn topicvervuiling ook nut.

@TS: Je moet alleen de fase aan de andere kant van de condensator zetten, en dan ben je er denk ik al. Lees anders dit eens. Misschien dat je daar wat aan hebt.

En nee, ZX Brabo stofzuigt niet zo vaak... O-)

[On topic]
Probeer even of Kawaroen een electrisch schema heeft waar je meer aan hebt. :)
 
Zo he, wat een reacties.
Ik zal eerst het kawa probleem duidelijker maken. Ik heb een fijn schema (voor een 2000 model) van twee circuits:

-electric starter ; werkt volgens mij naar behoren, de startmoter loopt.
-ignition circuit : deze doet niet vonken.

ik heb op de schema's in rood de schakelaars aangegeven ( de side stand switch is doorgelusd.
full
 
Nu het draaibank gebeuren:

Ik heb dus de 380 moter eraf gejoept en een 220 moter aan de tandwiel kast geknoeid. Hij functioneert nu prima, alleen draait ie de verkeerde kant op.

Op de moter zit een condensator en een oranje regelkastje. De man die me deze moter verkocht vertelde mij dat dit oranje kastje ervoor is om de aanlooptijd te af te stellen is. Op het kastje zit een draaiknopje van 1 tot 10. Dit kastje zorgt er dus alleen voor dat mijn stoppen er niet uitvliegen.

Ik heb ff en paar foto's gemaakt van de situatie. Ik probeer morgen wel een schema te tekenen.

Bedankt.
full

 
Laatst bewerkt:
Hey Appie, heb t zelfde probleem als wat jij had maar dan met een ZX9R uit 94'.
Ben al 2 dagen aan t zoeken en nee, word er niet vrolijk van.
Ik weet dat het lang geleden is voor jou maar ben je er ondertussen uit gekomen wat het was?

Gr. Alex
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan