weerstand pulse generators VF1000

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.857
0
Forumvrienden, ik heb de weerstand van mijn pulse generators gemeten bij 20 graden celcius, deze moet volgend het wph 480 ohm zijn. Dit klopte exact bij één generator, bij de andere was het 487. Lijkt me een acceptabele afwijking, weet iemand of dit inderdaad niet uitmaakt?

Dank
Lo
 

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.857
0
Geheel gerustgesteld :) Het leek me ook al sterk dat zo'n klein verschil iets uitmaakt.
 

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.857
0
De klacht is dat 'soms' mij achterste cylinders geen vonk krijgen. Laatst had hij er weer een half uur geen last van, dus ik begin toch te denken aan vocht in de CDI misschien?

Wat is eigenlijk de klacht :? , ik ga ervan uit dat je niet "zomaar" die weerstand gaat meten.
 

VF1000F rider

Die hard MF'er
22 sep 2004
562
0
Hellevoetsluis
Forumvrienden, ik heb de weerstand van mijn pulse generators gemeten bij 20 graden celcius, deze moet volgend het wph 480 ohm zijn. Dit klopte exact bij één generator, bij de andere was het 487. Lijkt me een acceptabele afwijking, weet iemand of dit inderdaad niet uitmaakt?

Dank
Lo
deze afwijking is idd acceptabel
 

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
58
Gistel Belgie
www.motos-capelle.be
De klacht is dat 'soms' mij achterste cylinders geen vonk krijgen. Laatst had hij er weer een half uur geen last van, dus ik begin toch te denken aan vocht in de CDI misschien?
Volgens mij komen die dingen direct warm, en vocht zal de kans nie krijgen om zulke klachten te hebben, effe met verstand het bakje van de cdi slopen, en de soldeerverbindingen controleren.
 

Lo

MF veteraan
11 nov 2003
1.857
0
Een aantal seconden/minuten. Daarbij weigert mijn toerenteller af en toe, maar dit is niet altijd gelijk met het op twee poten lopen, dus ik weet niet meer echt of dat er nou iets mee te maken heeft...
Verder was het in het begin vooral als hij warm was, later had hij het meteen na start, de afgelopen week had hij weer nergens last van :?
@ P. Brik: ik had inderdaad gelezen dat jij ook iets dergelijks aan de hand hebt gehad? En jij hebt toen de soldeerpunten van de CDI nagelopen? Ik zie ze nog wel eens te koop staan, maar die van een VF1000FII zijn dus anders?


Bedoel je met "soms" dat hij af en toe even overslaat, of dat hij gewoon een aantal seconden/minuten niet meer op de achterste cylinders loopt :?