Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.837
- 16.577
Je noemt het frame, maar geeft voorbeelden van de vering.tja zit wel wat in, die japanse frames waren slap zover ik weet.
ik ben begonnen op een nieuwe cb400f.
maar boven de 140 ging dat ding shimmien dat ik er bijna afstuiterde.
en in een goeie bocht klapte het steppie omhoog! daag controle!
dat was ik snel zat , en na een half jaar heb ik hem ingeruild tegen een laverda.
ik kreeg 1000 gulden toe en een motor die in alles minder was behalve de wegligging.
misschien had ik met wat meer kennis de tekortkomingen op kunnen lossen,
maar ik was toen hem zo zat dat ik er geen meter meer mee wilde rijden!
Ik heb een GS550 en een XJ550. Beiden uit 1982.Ik vind niet dat oude honda's wegligging hebben. Die uit de jaren 70 dan. Ik reed laatst op een suzuki GS400 en vergeleken met m'n 350f-je voelde dat ongelofelijk veilig. Maar iedere motorrijder is als een roker; je weet dat het levensgevaarlijk is, maar je doet het toch. Voor de kick. En voor brikkers geldt dat nog meer, als ze erop scheuren.
Wat voor een Laverda was dat trouwens!@ worldbeater
waarschijnlijk heb je gelijk, maar als je nieuwe motor niet bevalt en je maakt een proefrit op
een andere die wel voldoet aan je eisen, dan is de keuze snel gemaakt denk ik.
met wat meer kennis had ik het misschien anders gedaan.
tja zit wel wat in, die japanse frames waren slap zover ik weet.
ik ben begonnen op een nieuwe cb400f.
maar boven de 140 ging dat ding shimmien dat ik er bijna afstuiterde.
en in een goeie bocht klapte het steppie omhoog! daag controle!
Het is dus eigenlijk niet de juiste maat voor het standaard voorwiel vd 400f?
Gewoon rechtdoor op de snelweg (ruim 10 jaar geleden) met de originele schokdempers & standaard lagering voor en achter ook geen last van.mmmh, nooit ervaren. Nou moet ik wel vermelden dat ik conische balhoofdlagers er in heb zitten, achter een setje (NOS) koni's en voor iets zwaardere voorvorkolie. En natuurlijk paar aangepaste velgen en bandjes. Voor 100/90 Pirelli en achter 130/80 Pirelli.
Met de GPS 158KM/h gereden en dan ridjt hij nog steeds erg strak.
@ roestendoenze:
Hier zoeken ze nog zijspanners
Motortocht gehandicapten 12 mei 2007
Niks voor jou, Ik ben ook ingeschreven
Wie weet kunnen we samen die kant opKlinkt erg leuk. Heb zelfs al in de agenda gespiekt & 't valt wel halverwege een schoolvakantie van de kids. Bovendien wil het het span zo min mogelijk wiebeliewobbelie hebben voordat ik onvolwassenen ga mee nemen, nu nog namelijk op eigen risico.
Moet dus nog ff kijken naar de sleutel-planning en de mogelijkheden voor die datum, maar op zich heb ik er wel zin in.
Ik weet niet of dit een origineel plaatje is, maar hij ziet er erg gaaf uit.een 750 sf1 uit 1973 Worldbeater, ik heb hem nog steeds trouwens.
soort heilige koe geworden intussen :-)
ik heb al een keer op de weg gelegen met de klassieke honda, ik denk dat dat met een moderne motor even veel pijn doet
Wie weet kunnen we samen die kant op
Ik weet niet of dit een origineel plaatje is, maar hij ziet er erg gaaf uit.
[afbeelding]
Maar ondanks de haat ~ liefde met de electronica toch gewoon in bezit gehouden!
Bah, spammen!
Maar zoals ik al in je verkooptopic heb gevraagd, kun je me de maten doorgeven zodat ik weet of m'n schokbrekers, wielas en remstang over kan zetten?
Maar als ik een zwaar kettingslot los in de topkoffer mik, gaat ie echt shaken, bij bepaalde snelheden zelfs rechtdoor.
Hey John Doe, voor welke motor is deze achterbrug gemaakt? Ik heb net gemeten en de waardes zijn ongeveer gelijk.
Slechts de afstand wielas-scharnierpunt is iets langer. En, minder leuk, de breedte bij de wielas is bij mij groter. En er is ook weinig speling. Mijn maat is 25cm, ook met de rolmaat gemeten...
Ik denk dat die ruimte echt te smal is.... Helaas, of weet iemand een oplossing om het passend te maken?
Knelpunt foto gaat even niet lukken, heb net de schuur weer volgebouwd zodat alles droog blijft...Ik weet niet precies voor welk type, zal wel een Z geweest zijn. Plaats anders een foto van jouw knelpunt, dan kunnen we met je meedenken..
Knelpunt foto gaat even niet lukken, heb net de schuur weer volgebouwd zodat alles droog blijft...
Maar het gaat om de wielasafstand tussen de poten van de brug. Die is bij mij ongeveer 25 cm, en er is slechts een afstandbus van +/- 15mm geplaatst
wel een foto van hoe het er nu ongeveer uitziet...
[afbeelding]