wegwijs maken met mijn Yamaha diversion

franso

Rookie
15 sep 2010
14
1
ben de trose eigenaar geworden van een diversion 600 rjo1 uit 1998
nu wil ik hier graag meer over weten hoe ik deze kan onderhouden de + en - punten fisueel bekijken
graag in de buurt van den haag
ook mijn uitlaatbocht naar de demper is verroest kan ik deze laten lassen
je helpt mij er ontzettend mee wat ik heb er weinig verstand van
frans
leidschenveen
 
Laatst bewerkt:
Uitlaten lassen moet je geluk mee hebben: Meestal is het materiaal rondom zo dun dat je weinig kans van slagen hebt. Los daarvan ziet het er meestal niet uit.

Either way: Diversion: Japanse Vier-in-lijn met volgens mij ong. 60pk, toen ik er aan werkte zat de achterremklauw muur, en muurvast. Er zijn kuipdelen voor te krijgen om het geheel wat aan te kleden (ziet er erg leuk uit!)

wilde je iets specifieks weten?
 
Uitlaten kunnen (wanneer nog niet al te ver heen... jouw eigen beoordeling bij gebrek aan foto's ;) ) wel gelast worden, maar mooier worden ze er niet op.

Al gezocht naar een werkplaatshandleiding? Staat alles wat je nodig hebt in, en zijn ook voor de Diversion best te vinden (populair ding geweest).
 
Meen je dat nou? Niet om de Div af te kraken, maar het motorblok is nou niet bepaald een schoonheid om te zien.

Hier is toch niets echt fout aan?

full


full
 
Laatst bewerkt:
Zoals ze op deze foto's te zien zijn wil ik ze zelfs wel hier op de boekenkast zien :) Ik heb echter elke dag een div600 van een collega gezien en als je dat blok in het frame ziet hangen.... nou nee. Het enige spannende wat ik aan het 600 blok vind is de bocht die om de framebuis zit.

Wat ik bijvoorbeeld een mooi olie/luchtgekoeld blok vind (kijk niet naar de 'liggende' houding):
full


Maar goed, functioneel zijn de Diversion blokken ijzersterk.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ze op deze foto's te zien zijn wil ik ze zelfs wel hier op de boekenkast zien :)
*O*
Ik heb echter elke dag een div600 van een collega gezien en als je dat blok in het frame ziet hangen.... nou nee. Het enige spannende wat ik aan het 600 blok vind is de bocht die om de framebuis zit.
...
Maar goed, functioneel zijn de Diversion blokken ijzersterk.

Ik heb zes jaar met een 900 en 4 met een 600 gereden.
En idd ... ze gaan geen schoonheidsprijs winnen.
Een diversion koop je niet voor zijn looks, maar wel voor zijn robuustheid en zijn no nonsense stijl ...
 
Tja - ik vind ze nu eenmaal mooier als die new-edge pokemon styling die tegenwoordig in zwang is.. Een eerlijke ijzeren motorfiets. Wordt er bijna sentimenteel van 8-)
full
 
Laatst bewerkt:
@blarp: wat zijn dat voor lelijke dingen op de valbeugels? Toch niet.... nee, 't zal toch niet?

Nee nee - ik neig niet naar de dark side :$

...maar ik heb lange slungel benen. En op lange snelwegritten (je kan soms niet anders..) kan ik zo de benen strekken (bloedcirculatie e.d.). Het zijn geen forward controls - echt niet! O-)

Overigens grappig secondair voordeel - ik heb de indruk dat sommige automobilisten zo bang zijn dat die dingen krassen maken op de lak, dat ik bij file extra ruimte krijg. *O*

(ik hoop dat ik me hieruit gered heb nu..)
 
mensen bedakt voor jullie reactie
ik ben wel zeer blij met mijn diversion zeker als beginner bike
heb nu iemand gevonden waar wij nu samen de motor een groot onderhoudsbeurd gaan geven.
over de bochtenset ben ik ook uit deze koop ik nieuw,ben er gelijk enekele jaren klaar mee
 
heb zelf een 1997 naked model met olie koeler kop
leuke fietsen weinig aan de hand dingen

voor de rest
het blok rammelt vaak of altijd lekker laten rammelen (pas zorgen gaan maken als het rammelen ophoud)
olie lampje kan soms op de raarste momenten aan gaan (vooral als je blok koud is en het buiten beneden de +10 graden is) blok heeft dan moeite de dikke olie op tijd voor de sensor te krijgen
niks ergs dingen blijven het doen (je kan wat extra olie in je blok doen maar nooit TE veel)
onderhoud is makkelijk en simpel
ketting gewoon goed smeren en gaat ook gewoon lang mee
spuit je voor poten in de winter ff in met silicone spay of zo iets ivm pekel

veel plezier en suc6 er mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan