Weinig Ducati in Italie

Ghanzel

MF'er
12 okt 2005
56
0
Kampen
Kom net terug van vakantie in Italie (met koekblik |( ) en daar heb ik erg veel motoren gezien. Wat me echter opviel was dat er bijna geen Ducati's rondrijden en bijna alleen maar Jappen+BMW. Heeft iemand hier een verklaring voor?
 
Toeval,...toen ik in de Dolomieten was stikte het van de Ducati's.
Heel veel Monsters 600 en 620 gezien.
 
Laatst bewerkt:
Heb vorige week donderdag de ganse dag in Zeeuws Vlaanderen rondgetoerd

Ben ook gene enkele Hollander tegengekomen :?
 
Laatst bewerkt:
Hier in Engeland zie je minder Engelse klassieke motoren dan in Nederland, en ook moderne Triumphs zie je veel minder dan je zou verwachten. Ik kom voor m'n werk nog wel es in Chicago en Boston en moet de eerste Buell daar nog tegenkomen.

"Wat je ver haalt is lekker"?
 
Hangt er vanaf waar en wanneer je gaat, in Misano, :Z WDW :+ kom je ze wel misschien tegen, maar bijv. op de erg vroege zondagochtend tussen Palermo en Messina wordt er flink doorgereden O-) op dikke Japanse viercylinders enz. 8-)

In de stad kom je meer scooters tegen enz.. :]
 
Laatst bewerkt:
Kom net terug van vakantie in Italie (met koekblik |( ) en daar heb ik erg veel motoren gezien. Wat me echter opviel was dat er bijna geen Ducati's rondrijden en bijna alleen maar Jappen+BMW. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Geen verklaring 8-) maar wel een feit, je ziet er verrekte weinig Duc's.
 
Het viel mij ook op toen ik er vorig jaar was en heb het toen eens even gevraagd in een motorzaak. Daar gaven ze me als antwoord dat de Ducati's te duur waren in zowel aanschaf als onderhoud. Daarbij kwam nog dat ze in die winkel de kwaliteit van de Jappen beter vonden.

M.a.w. de gebruikelijke argumenten.


update: zag in Italie trouwens wel extreem veel Monsters rijden
 
Laatst bewerkt:
Kom net terug van vakantie in Italie (met koekblik |( ) en daar heb ik erg veel motoren gezien. Wat me echter opviel was dat er bijna geen Ducati's rondrijden en bijna alleen maar Jappen+BMW. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Grappig, ik geen enkele vakantievierende nederlander op een motor :+

Daarnaast is het geloof ik al genoemd dat op de tijden dat de meeste nederlanders rondrijden in Italie de meeste italianen nog werken ( tot 19.30/20.00) Ga maar eens vaker na 20.00 van die camping met al die """"gezellige"""" nederlanders of niet vanaf 18.00 in je appartement of muffehotelkamer dan kom je ze genoeg tegen, maar feit is dat je altijd meer jappen en beemers tegenkomt,laat staan duc's. Is toch overal zo?

PS waar ben je eigenlijk geweest, want italie is groot............... :?
 
Net als een Ferrari, die je niet op iedere hoek van de straat ziet staan.
Hmm, het instap model Monster 620 (of is dat nu de 695?) kost anders minder dan de asbak-verlichting-dimmer optie van een Ferrari dus die vergelijking gaat enigzins scheef.
Sterker nog, de M620 is helemaal niet overdreven duur en service kosten zouden ook niet al te hoog moeten liggen (2 klepper, behoorlijk lange intervallen).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week in de dolomieten ook maar 2 ducati`s gezien. En een stuk of 100.000 bmw`s.

In de Dolomieten zitten zowieso alleen maar toeristen (vooral Duitsers) dus ook dat is nietzo gek. Als je hier in de keukenhof gaat kijken kom je ook maar weinig Nederlnaders tegen....... Ducati wordt nog steeds goed verkocht in Italie, dus waar jullie kijken weet ik niet, maar er zijn er echt wel veel.
 
In de Dolomieten zitten zowieso alleen maar toeristen (vooral Duitsers) dus ook dat is nietzo gek. Als je hier in de keukenhof gaat kijken kom je ook maar weinig Nederlnaders tegen....... Ducati wordt nog steeds goed verkocht in Italie, dus waar jullie kijken weet ik niet, maar er zijn er echt wel veel.
Ik snap ook echt niet waar die gasten geweest zijn dan :N
Denk toch niet in Italië hoor :P


Vooral op zaterdag en zondag heb ik er enorm veel gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan