Wel of niet wegenwachthulp...

Dickcb

MF veteraan
9 sep 2010
1.296
22
Al dik 20 jaar rij ik nu motor, en sinds 3 weken mijn vrouwtje ook weer. 8-)
Vroeg me eigenlijk af of het niet eens tijd zou zijn lid te worden van de wegenwacht, echter achteraf gezien heb ik al 20 jaar lidmaadschap uitgespaard.
Of zal ik dan toch maar lid worden als ik wel echt een keer stilsta.
Wat is jullie mening.
 
tja,... je kan altijd onverhoopt stil komen te staan!

of je nou 20km of 200km van huis staat, je wil natuurlijk wel graag thuis komen :)

zelf ben ik in de afgelopen 6 jaar dat ik lid ben al 2x netjes thuis bezorgd. één keer met een auto met kapotte versnellingsbak, en één keer met een motor met kapot achterwiellager. op zulke momenten ben je héél blij dat je lid bent :)
 
Niet lid worden en dan hopen dat áls je een keer pech hebt, dit tijdens kantooruren is. Dan bel je de KNMV op om je als nieuw lid aan te melden en dan komen ze direct je motor halen, zonder extra kosten in rekening te brengen. Zo heb ik dat ook gedaan :)

Zegmaar een brandend huis verzekeren :P
 
Als je al 20 jaar niets hebt gehad wordt het risico wel erg groot dat je de ANWB nodig gaat hebben, doen dus! ;)
 
kijk ff bij je verzekering of het er niet gewoon al bij zit.. Ik heb bv gratis pechhulp bij mijn verzekering. OOK in het buitenland, OOK voor de auto en het werkt perfect. (helaas heb ik dat bij ervaring)
 
Voor het transport in geval van eventuele pech is het natuurlijk oké, maar persoonlijk laat ik ze liever niet meer aan mijn spullen sleutelen. Nu zullen het meestal hele capabele mensen zijn, maar dit zijn mijn ervaringen:

  • Auto: 8 uur 's ochtends onderweg gestrand met koelvloeistoflekkage door een gescheurd slangetje. WW komt, en met zijn bus halen we samen een nieuw slangetje. Het is dan al 11 uur, maar tot zover alles oké. In een poging het slangetje te monteren wordt voor €600 aan onderdelen vernield, waarop de "monteur" zonder verdere toelichting zijn gereedschap in de bus gooit en vertrekt. Daar sta je dan. Nogmaals gebeld, 3 uur wachten op de sleepwagen, en de auto naar de dichtsbijzijnde dealer laten brengen. Enfin, wat begon met een kapot slangetje van €14 resulteerde uiteindelijk in een garagerekening van €1270 en een verloren dag (om 21:00 weer thuis).
  • Motor: defecte ontvanger van alarm/startonderbreker. Eerst handzender controleren, die was nog goed. In plaats van gehoor te geven aan mijn verzoek de motor naar de dealer te brengen: bijna 5 uur lang van alles doormeten en - naar later blijkt - alles kortgesloten dat kortgesloten kan worden. Uiteindelijk werkte de brandstofpomp, maar verder helemaal niets meer (dashboard, verlichting, ...). Herstel had bij de dealer (die het spul ook zelf had ingebouwd, en dus het schema kende) normaliter €200 gekost. In dit geval hebben ze 3 dagen lang moeten zoeken om alle vernielingen te vinden en te herstellen. Ik ben gematst, en hoefde "slechts" €900 af te rekenen voor o.a. nieuwe accu, gelijkrichter, startrelais, kabelboom en een berg zekeringen. Wegenwacht bedankt.

Laten dit nu de enige keren zijn geweest dat ik de Wegenwacht nodig had, dan begrijp je mijn eerdere stelling. Denk overigens niet dat de firma ANWB meebetaald aan dergelijke schade: dat is je eigen probleem. Grappig is ook dat als ze je motor bergen, op het formulier als schade wordt ingevuld: "rondom". Ik zag dat achteraf pas, maar mocht je motor dus onderweg van de vrachtauto duvelen, dan kun je ze in ieder niet aanspreken...
 
Voor het transport in geval van eventuele pech is het natuurlijk oké, maar persoonlijk laat ik ze liever niet meer aan mijn spullen sleutelen. Nu zullen het meestal hele capabele mensen zijn, maar dit zijn mijn ervaringen:

  • Auto: 8 uur 's ochtends onderweg gestrand met koelvloeistoflekkage door een gescheurd slangetje. WW komt, en met zijn bus halen we samen een nieuw slangetje. Het is dan al 11 uur, maar tot zover alles oké. In een poging het slangetje te monteren wordt voor €600 aan onderdelen vernield, waarop de "monteur" zonder verdere toelichting zijn gereedschap in de bus gooit en vertrekt. Daar sta je dan. Nogmaals gebeld, 3 uur wachten op de sleepwagen, en de auto naar de dichtsbijzijnde dealer laten brengen. Enfin, wat begon met een kapot slangetje van €14 resulteerde uiteindelijk in een garagerekening van €1270 en een verloren dag (om 21:00 weer thuis).
  • Motor: defecte ontvanger van alarm/startonderbreker. Eerst handzender controleren, die was nog goed. In plaats van gehoor te geven aan mijn verzoek de motor naar de dealer te brengen: bijna 5 uur lang van alles doormeten en - naar later blijkt - alles kortgesloten dat kortgesloten kan worden. Uiteindelijk werkte de brandstofpomp, maar verder helemaal niets meer (dashboard, verlichting, ...). Herstel had bij de dealer (die het spul ook zelf had ingebouwd, en dus het schema kende) normaliter €200 gekost. In dit geval hebben ze 3 dagen lang moeten zoeken om alle vernielingen te vinden en te herstellen. Ik ben gematst, en hoefde "slechts" €900 af te rekenen voor o.a. nieuwe accu, gelijkrichter, startrelais, kabelboom en een berg zekeringen. Wegenwacht bedankt.

Laten dit nu de enige keren zijn geweest dat ik de Wegenwacht nodig had, dan begrijp je mijn eerdere stelling. Denk overigens niet dat de firma ANWB meebetaald aan dergelijke schade: dat is je eigen probleem. Grappig is ook dat als ze je motor bergen, op het formulier als schade wordt ingevuld: "rondom". Ik zag dat achteraf pas, maar mocht je motor dus onderweg van de vrachtauto duvelen, dan kun je ze in ieder niet aanspreken...

Jij hebt wel een heel slechte ervaring zeg..

Kan me trouwens niet voorstellen dat je in je recht staat voor punt 1 dat ANWB mee betaalt.. Maar goed gelijk hebben en gelijk krigjen zijn natuurlijk twee zaken.

Ik ben gewoon lid van de KNMV zit meteen pechhulp bij en kost je de kop niet. Je krijgt ook nog een aantal keren per jaar het tijdschrift 'Motor'.

Via de KNMV ben ik een keertje geholpen na wel ff te hebben moeten wachten (denk wel ruim half uur). De berger die kwam reed nog netjes achter me aan naar een pompstation of m'n motortje het bleef doen dus klasse.

Ook geen klachten over de ANWB trouwens..

De oplossing van Timix vind ik wel heel goedkoop..... maarr wel mazzel hebben natuurlijk.
 
Ben 15 jaar lid geweest van de ANWB wegenwacht. Zeer goede dienst, aantal keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt. Maar door de opvattingen van de ANWB met betrekking tot de kilometerheffing e.d. heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Jammer, wegenwacht is een goede organisatie. Jammer dat deze onder leiding staat van de meest incompetente rijders belangen vereniging ooit.
 
Ik ben nu al 3 jaar lid en ik heb de wegenwacht 1x nodig gehad met de auto. Ze waren er in 10 minuten in het weekend :) en probleem opgelost.... sleutel zat muurvast in het contact, we stonden allebei raar te kijken en zelfs die man snapte er niks van maar uiteindelijk met wat vet er toch uitgekregen.
Je bent zeker blij als je het een keer nodig hebt en als je ook een auto hebt is het best handig want dan komen ze ook, de kaart is persoonlijk dus als je een keer pecht krijgt ookal rij je met iemand anders mee dan komen ze je ook helpen.
 
Ik had de ANWB afgelopen week nodig voor mijn auto ivm startmotor die niets meer deed.
WW was snel aanwezig en heeft me weergoed op gang geholpen,ik was er blij mee.
Bovendien bleek de monteur ook motorrijden dus hebben we nog gezellig staan praten ;)
Hij wist nog te melden dat hij Fazer's met pech zelden zag ,haha :]

Heb ze nog nooit eerder nodig gehad maar tis wel prettig dat je ze dag en nacht kan bellen voor hulp, ik ben nou niet bepaald technisch onderlegd nl :$
 
Al dik 20 jaar rij ik nu motor, en sinds 3 weken mijn vrouwtje ook weer. 8-)
Vroeg me eigenlijk af of het niet eens tijd zou zijn lid te worden van de wegenwacht, echter achteraf gezien heb ik al 20 jaar lidmaadschap uitgespaard.
Of zal ik dan toch maar lid worden als ik wel echt een keer stilsta.
Wat is jullie mening.

Het kost its van 60 euro per jaar ofzo.

1x een sleepwagen je naar huis laten rijden als je +/- 100 km van huis bent kost vele 3x á 4x zoveel ofzo?
 
je kunt ook pech hulp nemen via total (tankstation)
met je powerpointpas laat je registreren dat je exelium hebt getankt
en dan heb je recht op 2 weken op pechhulp (in de vakantie was een actie dat je 4 weken had)

http://www.total.nl/nl/sitenl.nsf/VS_OPM/FCA50CF8D5B8E9C4C125751A004ECA49?OpenDocument&LG=NL&

@ ducBWM,
ik ben ook geen fan van de wegenwacht.
heb al meerdere keren hun troep mogen opknappen.
het 'leuke' is ook dat ze niet vertellen wat ze precies gedaan hebben, dus je kunt je soms de pleuris zoeken naar wat die creatievelingen nog meer gesloopt en gedaan hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de ANWB al 3x nodig gehad. :(

1. Auto: Afgesleept (terecht) -O-
2. Auto: Gesleept naar een veilige plek (stond op de vluchtstrook) en daar gerepareerd *O*
3. Motor: Afgesleept (terecht) -O-

Bad karma ofzo, ik praat nochtans zo lief tegen de beestjes. :j Maar omdat ze blijkbaar niet altijd luisteren ben ik lid van de wegenwacht. :P
 
Laatst bewerkt:
de enige keer dat ik hulp nodig had (pechservice van de knmv) omdat mijn accu het begaf, gaven ze doodleuk aan de telefoon aan dat een defecte accu niet onder pechservice viel..

maar heb al vaker meegemaakt bij anderen, dat het zeker zin had.
 
Meestal wel goede ervaringen met de ANWB. Paar keer geholpen met doorgebrande spanningsregelaar en met het bestelblik de laatste jaren een aantal keren met lekke banden langs de snelweg en door de berger teruggebracht i.v.m. een kapotte koppelingsplaat in het bestelblik. Vorig jaar echter een minder goede ervaring, in de vakantie in Zuid-Frankrijk door de rug gegaan. Ik kon absoluut niet rijden en de vrouwlief heeft geen E, dus mocht niet met met de sleurhut rijden (bij onze combinatie is daar BE voor nodig) Dus ANWB ingeschakeld, ben er tenslotte voor verzekerd. Caravan zou naar Nederland worden getransporteerd. Na 2 weken stond hij inderdaad bij het aflever adres, maar wel met bijna 3000 schade. Na heel veel gedoe, waarbij ik kon aantonen, d.m.v. foto's, dat hij onbeschadigd was achtergelaten, uiteindelijk toch geen schade vergoed gekregen. De eigen verzekeraar heeft de schade uitgekeerd. Ze wilden nog proberen de ANWB aan te spreken, maat achtten de kans niet groot.
Dus nu gemengde gevoelens, maar nog geen goed alternatief voor de binnenlandse pechhulp.
 
Rijbewijsje binnen en dan maar heel erg snel de motor ophalen die bij oma in de garage stond. Heerlijke dag en ik moest en zou die dan naar school gaan met de motor.
Dus, ik probeer hem te starten, doet niets (maand stil gestaan) vervolgens is de accu leeg. Dan maar pappa bellen die dichtbij woont met startkabels. Doet nog steeds niets. Geen dodemansknop, geen dicht benzine kraantje en ook gewoon voldoende benzine. ANWB gebelt, hij kreeg hem wel in 1x gestart. Lady Aafje met rood hoofd, steekt zo lekker af tegen de blonde haren.
Maar wel heeerlijk gereden, vanaf Eindhoven naar Nijmegen, en zeker de leuke tussendoor weg. Inmiddels veel te laat op school.

De lessen zijn afgelopen en ik ga weer naar huis. Eerste stuk is snelweg, ik haal twee vrachtwagens in en merk dat de motor niet meer zo goed pakt, ik dacht nog thuis maar eens overleggen met mijn vriend en kijken. Maar ineens begon hij ook te bokken, dan maar naar de rechterbaan, nog meer bokken, dan maar naar de vluchtstrook. Inmiddels ben ik terug geschakeld naar zijn twee. En jawel, hij valt uit! Hoop gevloek in mijn helm!
Maar weer de ANWB gebelt, tja, naast de snelweg is niet de meest veilige plek dus zouden ze me halen en op een veilige plek naar de motor kijken. Dan maar wachten....

Ik word weer gebelt, de ANWB. Helaas hebben we niemand beschikbaar dus komt er een bergingsbedrijf. Ach, wat maakt het ook nog uit. Dus het bergingbedrijf komt en zet me op de eerste de beste locatie neer. Toen maar weer de ANWB bellen en vertellen waar ik stond. Weer wachten.....

Wat bleek nou, het benzine kraantje stond naar beneden (daar waar "on" staat). Hij heeft hier vanaf eindhoven naar nijmegen opgestaan en daat stuk terug. Maar ineens blijkt dit helemaal niet open te zijn, maar dicht!! Benzine kabeltjes waren losgemaakt en nagekeken, kraantje op stand "uit" en voila, Brutus deed het weer! En het mooiste van het verhaal, de motor pakte nog beter op het gas dan voorheen! Daarna heerlijk naar huis gereden!

Dus tja, mijn eerste eigen ritme zal me wel bijblijven ja! Nu hopen dat het deze week of volgende week toch nog een keertje mooi weer word! :]

Even mezelf gequot uit het toppic, je eerste rit na je examen.
Je kan je dus voorstellen dat ik erg blij ben dat ik toen mijn koekblik verkocht was en er nog geen motor was ik het nooit heb opgezegd. Ik was geheid te lui / te vergeetachtig geweest om hem opnieuw aan te vragen en stond ik mooi met de gebakken peren.
En daarnaast is het zo (iig anwb) dat het per persoon gaat, dus ook geleende auto's is dan geen probleem. ik vind het wel een fijn idee hoor als je ergens (in the middle of knowhere) staat.
 
de wegenwacht roeleert, ben al diverse malen afgesleept, ( lekke waterpomp,in elkaar gelopen motorblok, koppeling eruit gebrand paar x , en nog wel een paar dingen,alles met auto van de zaak, en dan nog prive een aantal maal) auto wordt opgehaald, en netjes neergezet op adres naar wens.

dat er weleens een helder licht bijzit is niet uit te sluiten.

zo moest ik eens de motor starten omdat meneer de ANWB-er dan kon horen wat er loos was.

ik raadde hem dat dat misschien niet wijs was aangezien achter ons de rook nog aan het optrekken was van het gordijn wat ik een half uur daarvoor neergelegd had ,en dat de motor met een enorm mechanisch kabaal tot stilstand was gekomen, en dat er dus wellicht er toch al niets meer aan te doen was, had men geen oren naar..

dus ik start en de anwb-er springt verschrikt naar achteren van het horen van zoveel herrie.. (i told you...), hij wist me te melden dat de motor stuk was... joh?...

(later in de garage bleek dat er wat extra gaten in zuigers zaten, kleppen krom, en nog wat van dat soort onzin..)

en een ander is niet eens uit zijn auto gekomen na mn verhaal van wat er stuk was, hij meldde doodleuk , goh , zo te horen heb je er meer verstand van dan ik, en dezelfde avond is de auto nog op het thuisadres neergezet door hun, op uitdrukkelijk verzoek van de anwb-er..

dus je moet ze treffen denk ik.... de goede's dan..
 
Ben zelf lid van de KNMV met pechhulp.
Bevalt prima, ook een paar keer per jaar MOTOR.
Plus dat ik vind dat ze goed werk doen.

Eén keer pech gehad met een leeggelopen accu.
Werd prima geholpen.
 
Mijn vrouw is lid ivm het rijden in een kevertje. 1 keer stond ze stil omdat het benzinefilter dicht zat, vroeg die gompelemoos aan mijn vrouw waar het filter zat en 1 keer stond ze stil omdat de bobine overleden was. Heeft die gompelemoos hulp moeten inroepen van twee andere ww-ers omdat hij de bobine niet kon vinden. IN EEN KEVER! :')
En mijn ervaring met de ww is dat zo'n heikneuter het niet kon verkroppen dat ik met de 750 rustig langs de file bij het stoplicht reed, dus drukte hij me de berm in toen het groen werd. Sta je dan tot je enkels in de bagger, totaal verbouwereerd, te denken waarom het mijn schuld is dat hij zo'n kudtbaan heeft. :?
Ik ben geen lid, zal geen lid worden en wil geen lid worden. Al moet ik 100 km lopen met de soes. ANWB? :r
Maarrr als jij lid wilt worden moet je het gerust doen hoor, ik zal net die ene eikel getroffen hebben en mijn vrouwtje zal net die twee WW-ers getroffen hebben die nog nooit een kever gezien hebben.
 
Ik ben nu al 3 jaar lid en ik heb de wegenwacht 1x nodig gehad met de auto.
Je bent zeker blij als je het een keer nodig hebt en als je ook een auto hebt is het best handig want dan komen ze ook, de kaart is persoonlijk dus als je een keer pecht krijgt ookal rij je met iemand anders mee dan komen ze je ook helpen.

Volgens mij gaat dat niet hellemaal op.
Tenminste ik kwam het volgende tegen op de site......

Wegenwacht® Services algemeen • De services van de Wegenwacht zijn persoonsgebonden
(maximaal twee kentekens)
 
Volgens mij gaat dat niet hellemaal op.
Tenminste ik kwam het volgende tegen op de site......

Wegenwacht® Services algemeen • De services van de Wegenwacht zijn persoonsgebonden
(maximaal twee kentekens)
dat kenteken verhaal heb ik ook wel eens ervaren.
alleen is mijn vraag dan hoeveel kentekens mag ik per periode hebben?
en welke periode?
bedrijfs wagens zijn meestal door de leasemaatschappij voorzien van pechhulp.
anders word het zaak, dat de eigenaar/werkgever daar voor zorgt.
zijn bedrijfs contracten voor af te sluiten,lijkt me zo.
 
mijn ervaring met de ANWB zijn tweeledig.
met de motor een lekkenband,geholpen als of ik een prins was. :+
met een stukke lager van een sleurhut op een gevaarlijke plek,meneer liep gelijk weg en wilde weg rijden zonder een sleepwagen te bellen. |(
sleper heeft de rekening gewoon naar de ANWB gestuurd. 8-)
afgelopen jaar 2 x mn bestelbus met gescheurde hydro slang netjes naar de garage gebracht.
dat is weer wel goed. *O*
of zijn ze in het noorden van het land beter en vriendelijker. :W :W

_O- _O- _O-
 
Ik heb ze al een paar keer 'nodig' gehad, met meerdere verschillende motoren in één jaar: geen probleem.

En iedere keer weer op weg geholpen.

Ik heb expres de europaservice en woonplaatsdingus er bij. Just in case (zoals een lege accu, na een lange dag werken op kantoor, en iedereen was al pleitte :/ ).
 
Als de ANWB weer mij als klant willen hebben dan mogen ze eerst eens het call-centrum eens onderhanden nemen. Ik heb in het verleden al drie keer gehad dat degene aan de andere kant van de lijn, mij niet kon vinden terwijl ik altijd bij een tankstation stond. Twee keer aan een snelweg (A2 en de A15) en een keer aan de beruchte "van heemstraweg". Nee mijnheer wij kunnen geen tankstation vinden op die locatie.... -O- Na de derde keer was het :W abbo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan