Even een lang verhaal kort maken.
Motor gecrashed begin deze maand, toen nog iets van 700 km gereden en in Nederland al het kuipwerk opgelapt. Hierbij heb ik ook de ram air los moeten halen, maar met veel detail weer terug geplaatst. Nu vandaag test gereden en stationair draait hij zo als normaal, trekt ook normaal in de lagere versnellingen. Ga ik echter naar de wat hogere versnellingen (4,5,6) dan wil hij niet boven de 7000 toeren komen, daar stopt hij precies. Dit is waar de motor pas echt vermogen begint te leveren. Ga ik van zijn 3 met bijvoorbeeld 11000 toeren naar zijn 4 met iets van 9500 toeren dan blijft die 9500 toeren en kan ik met moeite net iets door trekken, in zijn 5 niet verder door trekken en in zijn 6 zakt hij gewoon af tot 7000 toeren.
Motorzaak zegt dat er waarschijnlijk een slangetje klem zit. Weet iemand welke slang (van waar of van wat) dergelijke problemen kan geven, scheelt als ik niet alles hoef na te kijken. Dit probleem was er niet toen ik mijn kuip er tijdelijk af had, dus moet na het terug plaatsen zijn gebeurd. Volgens mij zou zelfs als ik de ram air slangen niet goed terug had geplaatst dit niet voor zo'n probleem zorgen? Het D model heeft immers geen ram air en maar 2 pk minder. Nu kom ik niet eens boven de 140 terwijl ik laatst nog met gemak 180 heb gereden. Waar moet ik het zoeken?
*EDIT*
Hierbij maakt het niet uit of de bezinekraan op res of on staat. Getest bij zowel volle tank als half vol.
Motor gecrashed begin deze maand, toen nog iets van 700 km gereden en in Nederland al het kuipwerk opgelapt. Hierbij heb ik ook de ram air los moeten halen, maar met veel detail weer terug geplaatst. Nu vandaag test gereden en stationair draait hij zo als normaal, trekt ook normaal in de lagere versnellingen. Ga ik echter naar de wat hogere versnellingen (4,5,6) dan wil hij niet boven de 7000 toeren komen, daar stopt hij precies. Dit is waar de motor pas echt vermogen begint te leveren. Ga ik van zijn 3 met bijvoorbeeld 11000 toeren naar zijn 4 met iets van 9500 toeren dan blijft die 9500 toeren en kan ik met moeite net iets door trekken, in zijn 5 niet verder door trekken en in zijn 6 zakt hij gewoon af tot 7000 toeren.
Motorzaak zegt dat er waarschijnlijk een slangetje klem zit. Weet iemand welke slang (van waar of van wat) dergelijke problemen kan geven, scheelt als ik niet alles hoef na te kijken. Dit probleem was er niet toen ik mijn kuip er tijdelijk af had, dus moet na het terug plaatsen zijn gebeurd. Volgens mij zou zelfs als ik de ram air slangen niet goed terug had geplaatst dit niet voor zo'n probleem zorgen? Het D model heeft immers geen ram air en maar 2 pk minder. Nu kom ik niet eens boven de 140 terwijl ik laatst nog met gemak 180 heb gereden. Waar moet ik het zoeken?
*EDIT*
Hierbij maakt het niet uit of de bezinekraan op res of on staat. Getest bij zowel volle tank als half vol.
Laatst bewerkt: