Dit siliconenvet is juist nogal dun en lijkt me daarom wat minder geschikt.
Ik kan mijn hand ook even heel snel door een vlam halen zonder deze te verbranden.@ kawa: wat betreft die copperslib zul je wellicht gelijk hebben hoor maar om nou mijn hele verhaal als onzin te bestempelen is wat overdreven.
Ik heb voor mijn werk zoveel in die rotzooi gezeten en de ene fabrikant beweerd het of mooier als de ander.
Maar wat altijd opvalt is dat er altijd met koeienletters wordt beweerd dat het tegen wel bv 1500graden bestand is en 99 vd 100 keer is dat maar voor heel even!.
@ kawa: wat betreft die copperslib zul je wellicht gelijk hebben hoor maar om nou mijn hele verhaal als onzin te bestempelen is wat overdreven.
Ik heb voor mijn werk zoveel in die rotzooi gezeten en de ene fabrikant beweerd het of mooier als de ander.
Maar wat altijd opvalt is dat er altijd met koeienletters wordt beweerd dat het tegen wel bv 1500graden bestand is en 99 vd 100 keer is dat maar voor heel even!.
en net zoals loodmenie niet meer beschikbaar is voor de "gewone consument" ,
Dat is namaak, komt van grijze reigers en werkt dus niet
Voor de niet-zo-gewone-consument, en voor de professionele schilders is loodmenie ook niet meer beschikbaar hoor. De fabrikant kan het wel loodmenie noemen en het en er wel oranje uitzien, maar lood zit er al zeker 25 jaar niet meer in! (en dat is maar goed ook!!)
Mijn bescheiden mening dan maar geven....je hebt idd zoals zot al aangeeft speciaal remmenvet wat je op de geleide vlakken van remblokken kunt doen.
Voor wat betreft koper/keramisch vet:
Ze kunnen beide niet tegen CONSTANTE hoge temperaturen!. Ze kunnen piektemperaturen hebben van bv 1500 graden maar constant max 120/130 graden. Er zit namelijk gewoon vet in naast bv koper wat boven die temperaturen vloeibaar wordt en dus wegloopt.
Keramisch vet heeft als eigenschap neutraal te zijn maar ook isolerend (geleiding) wat makkelijk kan zijn als je bv rvs in alu draaide. Daarentegen dikt het sneller in dan kopervet en wordt het dan een harde korst waardoor het wel eens vast kan gaan zitten.
Kopervet geleid veel beter en dikt minder snel in als keramisch vet. Als nadeel heeft het dat je er koper er voor kan zorgen dat metalen sneller oxideren. Dus zeker niet gebruiken bij combi rvs/alu.
Men vette er vroeger vaak de naven van auto's mee in en ondanks die dikke laag vet zaten die alu velgen na de winter een partij vastgerot op die stalen naven wat puur kwam door het koper bestanddeel.
Waarom zou je dan dit soort vet gebruiken?. Ze hebben namelijk een verschrikkelijk hoog drukpunt tot wanneer ze blijven smeren tov gewoon vet en dat puur door de toegevoegde bestandsdelen.
Maar 9 vd 10 keer wordt dit vet niet specifiek daarvoor gepakt maar omdat het zo "goed" schijnt te zijn
Voor de niet-zo-gewone-consument, en voor de professionele schilders is loodmenie ook niet meer beschikbaar hoor. De fabrikant kan het wel loodmenie noemen en het en er wel oranje uitzien, maar lood zit er al zeker 25 jaar niet meer in! (en dat is maar goed ook!!)
Binnenkort gaat mijn voorwiel er uit en nu staat in het WPH dat ik bij het terugplaatsen de as moet voorzien van wat vet. Welk vet adviseren de vet-deskundigen uit dit topic mij?
Ik dacht zelf eigenlijk gewoon wat kogellagervet,maar er zijn zoveel verschillende meningen over vet in dit topic, misschien is kogellagervet hartstikke 2017
(Ik heb er ook nog geen boze-britten-filmpje van kunnen vinden)
Lithiumvet hecht heel 'sterk' aan metaal, en blijft een filmlaag vormen ook onder hoge druk.
Ook is het watervast.
Dit kun je dus prima gebruiken voor assen en bijvoorbeeld het draaipunt van de achterbrug.
Juist voor de consument is er nog steeds veel te krijgen en voor mij als schilder wordt het alleen maar lastiger.Wat ik soms bij bouwmarkten zie staan is voor mij soms niet te krijgen bij leverancier.
ik ken fotre groene pot niet, maar zolang het niet hard wordt zal het wel los lopen.Hmm een topic over vet, vooruit ik heb een vraag. Gisteren bij de XL500 uit 82 iets moeten doen waarvoor de vork er even uit moest (stuuraanslag aanpassen). Heb ik hem half los, donderen er een stuk of 30 kogeltjes op de grondin klompjes van 4-5, door het vet, dat wel.
Had ik niet echt rekening mee gehouden, dus had geen lagervet voor handen. In de categorie ‘alles beter dan geen vet’ heb ik de boel schoongemaakt, vast kettingvet gepakt (forte, groene pot) en de boel daarmee flink dicht gestopt en weer in elkaar gelego’t toen ik klaar was. Proefrit was goed, boel loopt soepel.
Heb ik hier een doodzonde begaan of kan dit wel even op een mooiweerklassiekertje?
Uit z'n pistool.Waar kwamen die kogels vandaan?
Balhoofdlager?Waar kwamen die kogels vandaan?
Dat was ook mijn gedachte... Niet zo'n zin om ze nog een keer op hun plek te knutselenik ken fotre groene pot niet, maar zolang het niet hard wordt zal het wel los lopen.
Hmm een topic over vet, vooruit ik heb een vraag. Gisteren bij de XL500 uit 82 iets moeten doen waarvoor de vork er even uit moest (stuuraanslag aanpassen). Heb ik hem half los, donderen er een stuk of 30 kogeltjes op de grondin klompjes van 4-5, door het vet, dat wel.
Had ik niet echt rekening mee gehouden, dus had geen lagervet voor handen. In de categorie ‘alles beter dan geen vet’ heb ik de boel schoongemaakt, vast kettingvet gepakt (forte, groene pot) en de boel daarmee flink dicht gestopt en weer in elkaar gelego’t toen ik klaar was. Proefrit was goed, boel loopt soepel.
Heb ik hier een doodzonde begaan of kan dit wel even op een mooiweerklassiekertje?