Welke Arai moet ik nemen: RX7 Corsair of Astro R?

wat zou je doen?

  • Astro R

    Stemmen: 3 10,7%
  • RX7 Corsair

    Stemmen: 21 75,0%
  • Ander merk

    Stemmen: 4 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    28
een goede helm heb je voor zon 300 euro, voor die 500 extra pegels koop je wat confort, ventilatie, stilte en een bult scheinveiligheid...maar is dat die 500 euro waard? als je met 50 km een auto kopt ben je dood, met een lidl helm of een rx7 corsair, maakt weinig uit. daarom vind ik 800 euro betalen voor een helm krankzinnig!(nadruk op vind B| )
Ik wil binnenkort een nieuwe helm kopen, maar ik vind (nadruk op vind) het advies van iemand die iig oud genoeg is om motor te mogen rijden (en dus ervaring heeft met motorhelmen) toch net ff iets waardevoller.
 
Ik wil binnenkort een nieuwe helm kopen, maar ik vind (nadruk op vind) het advies van iemand die iig oud genoeg is om motor te mogen rijden (en dus ervaring heeft met motorhelmen) toch net ff iets waardevoller.
Was het net weer ee nbeetje rustig in het topic, komk jij de boel weer omwoelen :+

Zou jij de keuze van de helm van het geld af laten hangen, of kijk jij ook naar andere dingen zoals uiterelijk ed.?
 
Ik wil binnenkort een nieuwe helm kopen, maar ik vind (nadruk op vind) het advies van iemand die iig oud genoeg is om motor te mogen rijden (en dus ervaring heeft met motorhelmen) toch net ff iets waardevoller.


Grappig dat die (iemand die oud genoeg is :X ) veelal het zelfde zeggen. voor 300/400 euro heb je echt een goede helm, rest is luxe, merknaam en kleurstelling.
 
Ik heb zelf de Arai Rx7 Corsair en ik vind hem super!

Super qua draagcomfort })
super qua stabiliteit bij hoge snelheden })
super kwaliteit })
super sluiting })
super uitstraling :)
super scherm :)
en da's waar super prijs. '(

Maar waar maken jullie je allemaal zo druk over. Als er iemand een nutteloos accessoire koopt voor 1000 euro staan ze allemaal te klappen en iets wat je kop beschermd (waar je er maar 1 van hebt) mag niks kosten, is overdreven of weggegooid geld.

En kom niet met het argument dat het geen verschil maakt want ik heb nooit eerder een helm gehad die zo perfect zit. En daarbij voel ik mij er ook nog veilig in en dat is mij ook wat waard. Mag toch of niet dan? :)

Mijn advies als je het geld er voor over hebt zeker doen. En rondkijken bespaart heel veel geld....

 
En kom niet met het argument dat het geen verschil maakt want ik heb nooit eerder een helm gehad die zo perfect zit. En daarbij voel ik mij er ook nog veilig in en dat is mij ook wat waard. Mag toch of niet dan? :)
Qua veiligheid zal dr niet heel veel verschil zitten, t zit hem in die andere punten welke jij opnoemt.
De 1 vind dat belangrijk, de ander totaal niet.
Ieder zn eigen ding natuurlijk :)
 
zou ze even proberen en diegene nemen
die het beste zit.
prijsverschil zal bij mij niet de doorslag geven.
je koopt toch niet elke maand een nieuwe helm.
 
Was het net weer ee nbeetje rustig in het topic, komk jij de boel weer omwoelen :+
O-)

Zou jij de keuze van de helm van het geld af laten hangen, of kijk jij ook naar andere dingen zoals uiterelijk ed.?
Ik laat de keuze met name afhangen van draagcomfort en geluidsniveau. Uiterlijk vind ik wel belangrijk, maar uiteindelijk zijn het allemaal gewoon vissekommen met een leuk motiefje erop ;)

Je zult maar net de pech hebben dat de helm die jou perfect past en een aanvaardbaar geluidsniveau heeft €800,= kost...

[me]Bananeman heeft nu een Suomy van €250,= :o [/me]
 
Hum mooi verhaal allemaal

Deze heeft als orginele adviesprijs 865 geloof ik maar je ziet je voor 725
http://www.shoei.nl/scriptPages/groupContent.asp?ArtikelGroepId=287&pArtParentId=95

Maar gaat eens bij Termaat in nijmegen kijken, daarnaast passen wat zit het beste bij mij zat de duurste ook het beste. Ik moet wel zeggen dat het geen stille helm is

(Afbeelding)

ik heb al een adres waar ik hem haal (maar toch bedankt!)

mooi design! zit te twijfelen tussen de nakano replica (maar dan de neppert met rood ipv groen) want is er in rx7 en astro, of de edwards replica (is er alleen in rx7)
beide met blauw venster

maar de meeste zeggen dus wat euro's meer uitgeven voor de rx7 corsair?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Arai Rx7 Corsair en ik vind hem super!

Super qua draagcomfort })
super qua stabiliteit bij hoge snelheden })
super kwaliteit })
super sluiting })
super uitstraling :)
super scherm :)
en da's waar super prijs. '(

Maar waar maken jullie je allemaal zo druk over. Als er iemand een nutteloos accessoire koopt voor 1000 euro staan ze allemaal te klappen en iets wat je kop beschermd (waar je er maar 1 van hebt) mag niks kosten, is overdreven of weggegooid geld.

En kom niet met het argument dat het geen verschil maakt want ik heb nooit eerder een helm gehad die zo perfect zit. En daarbij voel ik mij er ook nog veilig in en dat is mij ook wat waard. Mag toch of niet dan? :)

Mijn advies als je het geld er voor over hebt zeker doen. En rondkijken bespaart heel veel geld....

:^

Ik heb hem ook, de slide king uitvoering (
mccoy_03.jpg
)

en ervaar ik als door bb-king beschreven. :}
 
Frappant:

heb dit topic wel voorbij zien komen maar er geen aandacht aan besteed. Tot ik gister voor de verandering in plaats van mijn niks-mis-mee-en-toch-zelfde-prijsklasse-ook X-lite mijn oude RX7XX weer opzette.

Het mag dan een oud ding zijn maar man, wát een bizar lekker ding is het ook. Zó lekker zelfs dat ik er werk van ga maken, terwijl die Xlite nog lang niet op is.

Enig puntje is wel: qua geluid was het ook een openbaring: het leek (tov die Xlite weer) wel alsof ik niks ophad, zo goed kon ik de omgeving horen. ik vond het prettig, maar ik kan me voorstellen dat anderen een andere mening daarover hebben. Oordopjes meenemen en je hebt geen probleem meer.
 
Ik draag oorfilters van EARmo, maar ik vind toch dat mijn Quantum/e behoorlijk wat herrie maakt, dus ik ben ook op zoek naar een andere integraal.

Daarnaast is de 'bananehelm' (zie halmvos.smugmug.com/gallery/430709/1/20558176) toch wel aan pensioen toe.
20558176-M.jpg


Ik heb de S1 uitgeprobeerd, maar de kaak zwabberde bij 130+, dus die valt af.

Ik heb ook de Shoei XR1000 (met 'whisperkit') uitgeprobeerd en die was inderdaad erg comfortabel en veel stiller dan mijn Quantum. Ook is het vizier makkelijk afneembaar (ik maak mijn vizieren graag onder de kraan schoon) en is de XR1000 ook prima betaalbaar (369 + 40 voor de whisperkit).

Ik raad je zowiezo aan om te gaan proefrijden - die S1 zat in de winkel ook als gegoten...
 
ik heb al een adres waar ik hem haal (maar toch bedankt!)

mooi design! zit te twijfelen tussen de nakano replica (maar dan de neppert met rood ipv groen) want is er in rx7 en astro, of de edwards replica (is er alleen in rx7)
beide met blauw venster

maar de meeste zeggen dus wat euro's meer uitgeven voor de rx7 corsair?

Koop jij bij de Yamaha dealer dan ;)

Rico, gewoon de Corsair kopen!! Alles is uitwisselbaar en te reinigen.
Ventilatie en de voering zijn super.
En.......... je hebt nog een paar weken voor je volgende CRT om te sparen.
Je kan toch geen benzine uitgeven nu, leg je dat er maar bij.

Mijn volgende is ook een Corsair,
de Arai Quantum Doohan replica is nu wel aan zijn eind.

Weet jij nog een adressje? :+ voor weinig })
 
Koop jij bij de Yamaha dealer dan ;)

Rico, gewoon de Corsair kopen!! Alles is uitwisselbaar en te reinigen.
Ventilatie en de voering zijn super.
En.......... je hebt nog een paar weken voor je volgende CRT om te sparen.
Je kan toch geen benzine uitgeven nu, leg je dat er maar bij.

Mijn volgende is ook een Corsair,
de Arai Quantum Doohan replica is nu wel aan zijn eind.

Weet jij nog een adressje? :+ voor weinig })

denk wel dat het de corsair wordt ja,
design ben ik toch nog niet helemaal uit (weet nog een adresje waar ze alles op voorraad hebben om te "kijken" :+ )

crt heb ik een aantal weken uitgesteld, kan nu 25 aug vegen op Assen, zag het 3 juni niet helemaal goed komen O-)

weet nog wel een adresje hoor, hoor net een dealer in Nijmegen :+ (ben er al wel achter dat er schofterig weinig marge op Arai zit :( )
 
weet iemand trouwens wat de grote verschillen zijn van de rx7-rr (voorganger) en de Corsair?
 
Met m'n vorige Arai, de RX7RR4, heb ik in drie jaar meer dan 70 kkm afgelegd, en het enigste nadeel was de relatieve herrie.
Hij kostte me destijds ('00)400 € ongeveer, en was naar mijn mening z'n geld dubbel en dwars waard.
Nu heb ik een Corsair, wederom perfecte kwaliteit, binnenstof is beter en prettiger en naar verluid minder herrie maar daar heb ik weinig van gemerkt.
Zoals al eerder iemand zei, ik hoor ook liever wat er om me heen gebeurd.
En wat prijs betreft, een Corsair heb je al nieuw voor 545 € (bijv. www.motocard-bike.com)dus zo'n groot verschil is dat niet.
 
weet iemand trouwens wat de grote verschillen zijn van de rx7-rr (voorganger) en de Corsair?
De binnenvoering is anders (zit nu coolskin oid in), bij de RX7 is niet de binnenkan uitneembaar of tenminste niet alles. En de extra binnenschaal zit er niet op.
Schijnt dat de meerprijs van de Astro tov Corsair wel de moeite waard is. Ik ben toch maar voor de Astro gegaan wegens de prijs en de ruis die schijnbaar op de corsair erger is.
 
Is een helm in die prijsklasse ethisch wel te verantwoorden????????
Mijn advies; de goedkoopste van de twee, maarja, wie ben ik?
Oh ja, Paul.
 
Zolang er onder die helm ook maar een goed pak komt te zitten maakt de keuze tussen de Astro en de Corsair niet zoveel uit.

RaceReplica's kosten nou eenmaal geld... wij hebben zelf een Haga en Hayden replica.. op een beurs gekocht. Scheelt doekoes!!

Succes... en vergeet het pak niet, want anders kijkt men je waarschijnlijk met dezelfde GROTE ogen als op die helm zitten aan zo van: :?

:Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan