Welke banden zouden jullie doen??

Ik ga voor

  • Dunlop 208

    Stemmen: 8 9,1%
  • Pilot Power

    Stemmen: 30 34,1%
  • BT 014

    Stemmen: 17 19,3%
  • Diablo

    Stemmen: 21 23,9%
  • Diablo Corsa

    Stemmen: 9 10,2%
  • Sportec M1

    Stemmen: 3 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    88

Livelifefast

Die hard MF'er
2 dec 2002
849
0
Kollum
Ok, ten eerste heb ik alle topics op MF al doorgelezen waar de banden keuze in naar voren kwam.

Ik ben tot de volgende setjes gekomen die ik er misschien op zou willen leggen.

Aan jullie de vraag wat zouden jullie doen???

Dunlop D208 315.00
Michelin Pilot Power 353.00
Bridgestone BT014 322.00 levering juli
Pirelli Diablo 322.00
Pirelli Diablo Corsa 360.00
Metzeler Sportec m1 355.00

Prijzen zijn inclusief montage los wiel, balanceren, afv. kst en evetueel nieuwe rubber ventiel en BTW.

Het betreft banden in de maat 120/70 voor en 180/55 achter.

Ik heb nu de Sportec's van Metzeler, bevallen super goed maar slijten ook super goed... :(

Motor betreft een SRAD 750 van 1998

Ligt eventueel je keuze toe.

Alvast bedankt
 
Ik kan alleen zeggen dat ik zelf goede ervring met een BT010 heb....erg goede grip (zie film) maar ook zeer goede (lees snelle) slijtage. :(
 
He Wheels,

Rijstijl is gewoon openbare weg op een sportieve manier volgens mij, zo nu en dan wel een knietje aan de grond en even lekker door alle versnelligen heen halen.

Ik heb met mijn huidige Metzeler Sportec M-1 misschien net 3000 km gereden en dat vind ik echt wel een beetje weinig...
 
He Balliman, kun je een indicatie geven over hoeveel km's je dan ongeveer praat?? Wat voor een type gixxer rij jij?? Type 2004 zeker??
 
Ik zou voor de Diablo's gaan! :P :P :P
Ik rijd er al een hele tijd mee rond en ik vind het echt
superbanden. Veel grip,ook onder natte omstandigheden en slijten
niet overdreven hard. Die Metzelers zijn echte
kl*te banden. :P :P . Een vriend van me had ze onder zijn R1 liggen
en had na +/-2500 km al een setje kaal!Met een normale rijstijl!
Ik heb mijn Diablo's er nu +/- 5000km onder liggen, rij best behoorlijk door en ze zien er nog echt goed uit! :9 :9 :9

Dus Diablo= :9 :9 :9 :9 :9 !!
 
Ik zou voor de Diablo's gaan! :P :P :P
Ik rijd er al een hele tijd mee rond en ik vind het echt
superbanden. Veel grip,ook onder natte omstandigheden en slijten
niet overdreven hard. Die Metzelers zijn echte
kl*te banden. :P :P . Een vriend van me had ze onder zijn R1 liggen
en had na +/-2500 km al een setje kaal!Met een normale rijstijl!
Ik heb mijn Diablo's er nu +/- 5000km onder liggen, rij best behoorlijk door en ze zien er nog echt goed uit! :9 :9 :9

Dus Diablo= :9 :9 :9 :9 :9 !!

:^ Diablo roeleert :} !!!! Voor een diablo corsa en achter een normale... voor mij niks anders meer. nu 4k ermee gereden en nog amper slijtage te zien. Bij snelweg ritten gooi ik ze dan ook extra opspanning en bij gummen laat ik er wat lucht uit :z
 
Ik heb de dunlop d208 en zijn echt super, in ieder geval beter dan die flut banden zoals die ouwe metzeler van je. Zijn goed betaalbaar. Als ze goed genoeg zijn voor mij zijn ze dat zeker voor jou.
 
Haha, he race je rot, als ik me niet vergis rij jij voor nog met een antieke D207 en achter met een D208 :)
 
He Balliman, kun je een indicatie geven over hoeveel km's je dan ongeveer praat?? Wat voor een type gixxer rij jij?? Type 2004 zeker??
600 van 04 ja enne na 4.500km zat ik aan de slijtage indicator,heb eerste 1000km "rustig" ingereden.
er is iemand op forum die hem al vroeger heeft moeten vervangen met zijn 600,al voor 4000km. B|

sjek dit es Ervaringen GSX-R600 +BT014
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat die BT-014 ook niet echt een lang leven heeft. Misschien is dat ook de keuz die je moet maken, of maximale grip en vertrouwen, of veel km's en misschien minder vertrouwen en grip :?
 
Ik heb corsa`s maar kan er niet veel over zeggen, rij volgens mij nog niet dusdanig dat ik verschil merk. Behalve dat een vriend van me op michelins vaker uitstapjes maakt dan ik, ik bedoel dan niet eraf maar wegglijden van de band.

Wat is het verschil tussen een diablo en een diablo corsa?

s4s
 
Diablo, goede dual-compound band, hard midden(snelweg), zachter buiten, warmt goed snel op, ook bij nat weer blijft hij n zeker gevoel geven. Duidelijk voelbaar dat de grens aankomt (beetje glijden op vermogen),ga je dan (begint te smeren) door dan wel ineens redelijk snel er over en dan moet je goed bij zijn om te blijven zitten (Rossi kwaliteiten vereist). Dan rij je echter wel al met je spiegel op 10 cm van t teer, dat punt zit dus ver weg.

Michelin pilots zijn niet slecht alleen wel giftiger in hun loslaten, ook opwarmen gaat niet bijster snel, mijn ervaringen in het nat met die dingen .....ben nog bezig m'n boxer uit m'n ster te pulken...ook slijtage is sneller dan de diablo's

Metzlers ken ik verder niet, de dunlop's hoor ik wel veel goeds over echter slijten redelijk snel

Ga je voor Corsa's dan ga je voor een band met een een overall zachter compound, veel tractie, maar wederom net als de gewone corsa een redelijk strak omslag punt, dat ook wederom erg ver weg ligt. De corsa is een band om rustig mee naar het circuit te rijden (liever op 'n trailer) en daar vervolgens goed door te vlammen. (Corsa = Race)
 
Wel geinig: in de poll scoort de MPP, terwijl er in dit topic nauwelijks over wordt gesproken.
Ikzelf ben nu door m'n 010's heen en wilde eerst naar de 014's overstappen, maar ik geloof dat ik nu toch wel voor de MPP's zal gaan.
 
He Xonix, is de poll tenminste ook nog ergens goed voor. Zit nu wel zwaar te twijfelen aan de Pilot Power of Pirelli Diablo. Ik was bijna zover dat ik er een paar Powers om wou laten leggen, maar ja |( De poll geeft ook nog geen duidelijke uitslag..
 
Ben bang dat die BT-014 ook niet echt een lang leven heeft. Misschien is dat ook de keuz die je moet maken, of maximale grip en vertrouwen, of veel km's en misschien minder vertrouwen en grip :?
Ik vind dat mijn MPP meer grip en vertrouwen heeft dan men BT014,en zou normaal ook langer moeten meegaan +/- 7000km *D
de reden dat de MPP zoveel vertrouwen heeft is misschien omdat die band niet "Bol" is maar (sterk overdreven :) ) een piramide vorm heeft,
moeilijk om uit te leggen zenne B|

mijn conclusie is,dat die MPP stabieler is in de bochten omdat er meer "rubber"(in de MPP zit geen rubber,is 100% synt. O-) )in contact komt met het asfalt.
Diablo heb ik nog niet gereden,dus kan ik er niks overzeggen :X

ps:het kan natuurlijk zijn dat mijn fiets zo goed stuurt,omdat er vooraan nog een BT014 opligt he :+
 
Inderdaad jammer als het een setje Powers was geweest voor 290 euri, dan was ik er wel uit geweest..
 
hey ik kan er allemaal niet goed meer aan uit en ik denk dat de meestebanden voor de meeste rijders wel goed zitten.er zijn eigenlijk geen slechte banden meer...alleen is er wel een groot verschil in het vertrouwen dat je krijgt tussen bijv. een chinko en een mpp.

Ik rij gixxer 750 2002 en heb er nu dunlop 208 opliggen.ook al circuitdagje mee gereden :p en echt wel goeie banden.als ik ff reclame mag maken.Willems motorbanden setje dunlop 208 gebalanceerd en gemonteerd 285...best schappeljk vind ik. O-)
 
He Piet, waar zit die Willems Motorbanden?? 285 is zeker een goeie prijs. Hoeveel km denk je dat je gaat halen met die D208??
 
Terug
Bovenaan Onderaan