Hoi
Je moet hier op motorforum kijken naar gebruikte banden bv supercorsa voor 100 euro een voor en achterband goed voor nog vele km
SC's of RS's heb je niet in die maten.Hoi
Je moet hier op motorforum kijken naar gebruikte banden bv supercorsa voor 100 euro een voor en achterband goed voor nog vele km
Na een paar maanden zijn die banden óók 'gebruikt' en dan haal je ze er toch ook niet af? Misschien je eerst even wat beter informeren, voordat je wat brult?Tsja,als ik dit lees vraag ik me toch werkeliujk af waar je mee bezig bent...gebruikt?!
Banden en remmerij is het enige wat je kan redden van een frontale boemkrakauw!
Goedkope banden is een optie,kijk eens naar BT45's: prima banden voor een semi-klassiekert en goed betaalbaar ook (+/- €75,-voor en €90,-achter).
Maar je hebt ook Maccadam's,die zijn nog ietsjes goedkoper.
Keuze genoeg,ga eens langs bij je dealert/bandenboer.
wel leuk maar als je nou een ritje gaat maken en er komt ineens een plensbui halverwege,zet je dan je motor langs te kant ?hoi
Kheb zelf een motor van weinig waarde, een kawagpz400r gekocht voor 750 euro.
Ik heb de motor puur voor erbij en maak weinig kilometers.
Nu moeten er nieuwe banden onder....en ik wil gewoon goede banden geschikt voor een laag vermogen motor die enkel met droog weer zal rijden en weinig kilomters zal maken.
Wat raden jullie me aan? en wat zal ik ongeveer kwijt zijn inc montage?
omgeving zuid holland.
Besparen op je eigen veiligheid...
Het gaat erom dat sportieve rijders gerust tweedehands Corsa's kunnen nemen, omdat die nog enorm goede grip hebben voor een straatrijder, alleen voor de echte circuitracers te weinig.Voordat ik verder ga met onzinnige onzin uitkramen,eerst een statement:
(@Erik): als je werkelijk wilt besparen op je bandenkostenpost en er tweedehands om wilt leggen heb je mijn zegen.
Persoonlijk (en dat gaf ik ook aan met de openingszin in mijn eerste reply) kan ik het me niet voorstellen dat iemand dat doet.
a) je weet nooit hoe er met de band is gereden,
b) geen garantie als er iets mis mocht zijn met de band
c) ik ben eigenlijk wel benieuwd: gooi jij er ook tweedehandse remblokken in, koop je een gebruikte helm,draait jouw motor op tweedehands motorolie?
Ik snap best dat dit onzinnig klinkt (zie openingszin),maar wat ik aan wil geven is dit: er worden al veel te veel medemotorrijders/jaar platgereden.
In veel gevallen ligt de fout ook niet bij de motorrijder zelf.
Is het dan niet verstandiger dat je in ieder geval er zelf zoveel mogelijk aan doet om ongelukken te voorkomen?
Het laatste wat ik wil is in jouw portemonnaie kijken,maar ik denk echt dat bezuinigen op banden een slechte zaak is.
Nogmaals: het is jouw keuze en daarin zijn we godzijdank vrij....nog.
Pascal
2e hands banden zijn voor mij geen optie. Zou allemaal wel goed kunnen zijn enzo, maar i dont like the idea.
Kga denk ik maar voor Bt45's die zijn bij veel dealers te krijgen en kosten niet tveel, en zijn toch wel van een goed merk toch?
Dank voor jouw zegenVoordat ik verder ga met onzinnige onzin uitkramen,eerst een statement:
(@Erik): als je werkelijk wilt besparen op je bandenkostenpost en er tweedehands om wilt leggen heb je mijn zegen.
Persoonlijk (en dat gaf ik ook aan met de openingszin in mijn eerste reply) kan ik het me niet voorstellen dat iemand dat doet.
a) je weet nooit hoe er met de band is gereden,
b) geen garantie als er iets mis mocht zijn met de band
c) ik ben eigenlijk wel benieuwd: gooi jij er ook tweedehandse remblokken in, koop je een gebruikte helm,draait jouw motor op tweedehands motorolie?
Ik snap best dat dit onzinnig klinkt (zie openingszin),maar wat ik aan wil geven is dit: er worden al veel te veel medemotorrijders/jaar platgereden.
In veel gevallen ligt de fout ook niet bij de motorrijder zelf.
Is het dan niet verstandiger dat je in ieder geval er zelf zoveel mogelijk aan doet om ongelukken te voorkomen?
Het laatste wat ik wil is in jouw portemonnaie kijken,maar ik denk echt dat bezuinigen op banden een slechte zaak is.
Nogmaals: het is jouw keuze en daarin zijn we godzijdank vrij....nog.
Pascal
Heb je 100% gelijk in,dat is dus ook het eerste wat ik doe als ik een motor koop.Iedereen die een gebruikte motorfiets koopt rijdt met tweedehands banden, remblokken, remschijven, tellers, ketting, tandwielen, frame etc. En je weet idd nooit wat daar mee gebeurd is.
Grappig dat (sommige) motorrijders zich enorm druk maken over banden, remmen, olie, onderhoud etc. en dan even vrolijk bij de Mac afspreken.
Dat kan ik me dan weer niet voorstellen.
2e hands banden zijn voor mij geen optie. Zou allemaal wel goed kunnen zijn enzo, maar i dont like the idea.
Kga denk ik maar voor Bt45's die zijn bij veel dealers te krijgen en kosten niet tveel, en zijn toch wel van een goed merk toch?
BV: Maxxis / Bridgestone 45hoi
Kheb zelf een motor van weinig waarde, een kawagpz400r gekocht voor 750 euro.
Ik heb de motor puur voor erbij en maak weinig kilometers.
Nu moeten er nieuwe banden onder....en ik wil gewoon goede banden geschikt voor een laag vermogen motor die enkel met droog weer zal rijden en weinig kilomters zal maken.
Wat raden jullie me aan? en wat zal ik ongeveer kwijt zijn inc montage?
omgeving zuid holland.