Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Welke carbs op GSX 1135 EF blok

Rednas

MF veteraan
12 mrt 2003
3.683
24
Almere-Buiten
Al 9 jaar heb ik (dankzij jozef58 ) een paar dozen met EFE onderdelen en een frame liggen. Dit jaar is het eindelijk tijd om hier wat van te gaan maken.

Lang, laag, GSXR rijwiel gedeelte maar met origineel blok. Beetje standaard project wel, maar niet minder leuk.

Eerste vraag, het blok heeft nu de originele carbs nog maar het blok heeft denk ik al 12 jaar niet meer gelopen (lopend weggezet toen). Nou vraag ik me af of het opknappen van de orignele carbs zin heeft want ik denk dat een set van een GSXR (zo ja welke?) beter zouden zijn.

Iemand een idee?
Meestal wordt er meteen een GSXR1100 met bijbehorende carbs in zo'n frame gelepeld.

Gixxerron heeft eens zo'n blok in een Katana gestopt volgens mij maar kan dat topic zo niet terugvinden.
 
Je hebt verschillende mogelijkheden.
Slingshot carbs doen het goed maar ook op de originele wil het best hoor.
 
  • Onderwerp starter
  • #3
Dank je.
De originele weer gebruiken zou ook wel leuk zijn. Hoeft ook geen dragracer te worden, koppel zat al standaard.

Zoek me rot naar een revisiesetje voor de carbs, jij een idee? En voor het blok net zo.
 
De originele reageren een beetje sloom, Slingshot 36ers zijn wat feller, echt leuk zijn flatslides.
 

Ik denk dat ik ergens nog een setje flatslides heb liggen van een 1100W, zal eens zoeken om die te meten.
1100W zijn (in mijn mening) te groot met 40 mm en matig af te stellen, en je moet dan andere inlaatrubbers hebben.
Ik zou voor 36 mm (zijn de originele ook) gaan.
Met flatslides bedoel ik trouwens geen CV carbs maar bijvoorbeeld de Mikuni RS serie e.d.
 
  • Onderwerp starter
  • #7
1100W zijn (in mijn mening) te groot met 40 mm en matig af te stellen, en je moet dan andere inlaatrubbers hebben.
Ik zou voor 36 mm (zijn de originele ook) gaan.
thanks

Met flatslides bedoel ik trouwens geen CV carbs maar bijvoorbeeld de Mikuni RS serie e.d.
Ik ook
Die zaten ooit op een 1100w die ik kocht. Zal wel 40mm zijn dan denk ik
 
FCR
 
  • Onderwerp starter
  • #9
heb een oude foto gevonden
Nu kijken of ik ze niet verkocht heb...
 

Bijlagen

  • IMG_0665.JPG
    318,4 KB · Weergaven: 36
Denk trouwens niet dat carburateurs van een andere motor zo 1 op 1 goed zullen werken. Je zal ze waarschijnlijk opnieuw af moeten stellen, de goede sproeiers zoeken en ga zo maar door. Denk niet dat je daar op zit te wachten. Is een hoop werk om dat goed te krijgen.
Als je echte (niet CV) flatslides monteerd is dat het wel waard, CV-carb's van een andere motor zou ik niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Dank je, denk dat ik hoe dan ook energie in die carbs moet stoppen. De huidige originele zijn al 14 jaar niet gebruikt dus moeten ook uit elkaar en opgeknapt worden.
Met andere carbs is het wel meer werk, dat klopt.

het idee is om alles aan de motor compleet uit elkaar te halen en opnieuw te doen, blok uitelkaar, voorvork uitelkaar en nieuwe olie/rubbers, carbs (welke dan ook) uit elkaar en reviseren.
Goed grondig aanpakken. Heb al 9 jaar plannen voor deze motor en wil hem voor de lange termijn gaan houden.
 
Ja hoor, gevonden
Weet alleen niet goed hoe ik ze moet meten. Inwendige maat is 38mm
Maar ik kan die bussen blijkbaar vervangen..

Denk dat ik maar voor deze moet gaan, even goed opknappen en desnoods met andere rubbers pas maken op het blok.

Er staat trouwens geen type nummer op (alleen Mikuni), iemand een idee hoe ik daarachter kom zodat ik de juiste onderdelen kan bestellen?
 

Bijlagen

  • 16432066297051913317775565233778.jpg
    279,6 KB · Weergaven: 35
  • 16432066803746248112650337136675.jpg
    107,2 KB · Weergaven: 34
  • 16432068125697645641238138739552.jpg
    188,6 KB · Weergaven: 33
  • 16432068304453873399732803132237.jpg
    200,7 KB · Weergaven: 34
Dank je! ben druk onderdelen aan het verzamelen van zolder, eerste spullen liggen al klaar.
Origineel frame + blok GSX1100EFE
Originele tank GSX1100EFE
Flatslide carbs
Voorvork+ spatbord GSXR750 1991
achterbrug GSXR1100
Wielen GSXR1100W
Remklauwen GSXR1100W
alu clipons
Schokbreker GSXR1000 K4 (als die past..)

Zal een nieuw topic openen als ik begin
 
Wat is de diameter van de carburateurs zelf? Zo te zien is de flens die jij meet, kleiner namelijk. Ze zijn, ook als ze wel 38mm zijn, eigenlijk te groot voor 'n standaard blok. Gewoon 'n set van een Bandit1200 erop doen, ga je prettig vinden. En anders, zoals je zelf al zei, de standaard carburateurs opknappen. En ik denk dat jij daar 'n set TMR's hebt liggen. Als dat zo is ...... fokking veel geld waard.
 
Okay, lees net dat ze van 'n 1100W komen. Dan is sowieso de spacing anders. Gaan ze zonder serieuze aanpassingen nie passen nie. En dan zullen het inderdaad wel TMR's zijn. Je zou er bijna 'n W voor kopen ...... nee, toch maar niet. Doekje erover en op Ebay ermee. Of misschien wil Frank ze wel inruilen.
 
Welkom terug

Bedankt voor je informatie, denk dat ik de originele ga opknappen dan inderdaad.

Die andere carbs hou ik dan wel voor m'n 7/11w projectje

Nu ik je toch spreek, ik zoek me rot naar de kentekenplaat van dat frame van jou toen, heb jij die nog liggen toevallig? MG48RY
 
Nu ik je toch spreek, ik zoek me rot naar de kentekenplaat van dat frame van jou toen, heb jij die nog liggen toevallig? MG48RY
Ik heb korte tijd geleden, mijn hele garage geleegd en verplaatst ..... de leukste- en mooiste dingetjes (terug)gevonden maar jouw plaat, nee. Ik ben er van overtuigd dat ie er bijzat ...... maar ja, geheugen.
 
Dank je Fred, ik zou het ook echt niet meer weten.. is alweer 9 jaar geleden geloof ik. Ik ga wel even kijken waar ik er eentje kan bestellen zonder zo'n stomme "1" erop