Welke handschoenen zijn echt winterbestendig

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Welke handschoenen zijn echt winterbestendig en kosten me geen fortuin?
Ik zoek geen electrische en moeten zelfs niet waterdicht maar winterhandschoen zijn dat meestal toch.
Mogen dan ook weer niet onhandelbaar dik zijn.

Ik heb paar jaar geleden redelijk goedkope gekocht in de RAD maar de goedkoop bleek duurkoop door even koud als mijn zomerhandschoenen na tijdje en gewoon te dik om handig te zijn.

Ik heb wel van die onderhandschoenen die iets helpen maar na tijdje voelen mijn vingers ook bevroren aan bij echt koud weer.

Mijn handen zijn het enige waar ik problemen mee heb om warm te houden tijdens de wintermaanden op de motor.

thanks
 
Welke handschoenen zijn echt winterbestendig en kosten me geen fortuin?
Ik zoek geen electrische en moeten zelfs niet waterdicht maar winterhandschoen zijn dat meestal toch.
Mogen dan ook weer niet onhandelbaar dik zijn.

Ik heb paar jaar geleden redelijk goedkope gekocht in de RAD maar de goedkoop bleek duurkoop door even koud als mijn zomerhandschoenen na tijdje en gewoon te dik om handig te zijn.

Ik heb wel van die onderhandschoenen die iets helpen maar na tijdje voelen mijn vingers ook bevroren aan bij echt koud weer.

Mijn handen zijn het enige waar ik problemen mee heb om warm te houden tijdens de wintermaanden op de motor.

thanks

zou toch maar voor elektrische gerbings kijken :Y kan niet meer zonder :N en mocht er wat wezen kan je ze gewoon omruilen aan de balie en naar huis met een nieuwe set *O*
 
Ik heb Neopreen overhandschoenen van Gericke.. (soort kamelenteen dingen die met twee vingers, zeg maar)

Kun je je vingers nog gewoon bewegen, waterdicht en door meerdere lagen geen last van kou.

Draag er zelf mijn lekker dunne leren zomerhandschoenen onder.
 
Misschien is het handig als je aangeeft wat je budget is en hoe lang je gemiddelde rit duurt. Dat kan wat verschil maken bij een advies.

Tot ongeveer een half uurtje voldoen goeie winterhandschoenen nog wel, daarna wordt het érg koud. Dunne winterhandschoenen worden wel verkocht, maar werken erg slecht, isolatie heb je nu eenmaal nodig..... Ik vraag me ook af waarom ze niet waterdicht hoeven te zijn, regent het bij jou nooit in de winter?
Ik heb zelf van die tweevingerwanten waar ik heel tevreden over ben. Naar verhouding warmer dan gewone winterhandschoenen voor dezelfde dikte. Ik heb ze zelf van Dane, kosten rond de 100 Euro, bij Hein Gericke heb je iets soortgelijks (die noemt ze "pathans") voor rond de 60 Eurie.

Wat ook kan helpen is je romp warmer houden. De reden voor kouwe klauwen is dat het lichaam, als de romp te koud wordt, de bloedtoevoer naar armen en benen afknijpt, waardoor je handen koud worden. Ik heb een electrisch verwarmd kraagje, als ik dat aanzet heb ik geen last meer van koude handen.
 
Misschien is het handig als je aangeeft wat je budget is en hoe lang je gemiddelde rit duurt. Dat kan wat verschil maken bij een advies.
Ik vraag me ook af waarom ze niet waterdicht hoeven te zijn, regent het bij jou nooit in de winter?

Ik rij enkel bij droog weer, heb motor niet nodig voor woon-werkverkeer.
Dus bij droog vriesweer en dergelijke.
Gemiddelde rit in winter 45min denk ik.
Kan korter zijn als ik gewoon wat winkels wil aandoen met de motor maar kan gemakkelijk pak langer zijn ook als ik er effe op uit trek.

Hmm budget voor handschoenen... wil ik zeker niet meer dan 70€ aan geven...denk ik :?
 
Ik heb ook van die 'varkenspootjes', die werken redelijk. Ik heb snel last van koude vingers. Het is even wennen als je omschakelt van zomer- naar winterhandschoenen, maar zitten verder prima. Op ritten van meer dan een half uur krijg ik even goed koude vingers. Kappen voor je handvatten of electrische wanten zijn dan de oplossing.
Plaatje_schoenen_winterhandschoen.jpg
 
inderdaad, na een half uurtje beginnen je handen toch wel koud te worden, en na een uur zijn het gewoon ijsklompjes. wil je dat niet dan moet je echt extreem dikke handschoenen hebben die dus de bediening van de motor in de weg zitten, of met elektrisch spul gaan werken: verwarmde handvatten e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook van die 'varkenspootjes', die werken redelijk. Ik heb snel last van koude vingers. Het is even wennen als je omschakelt van zomer- naar winterhandschoenen, maar zitten verder prima. Op ritten van meer dan een half uur krijg ik even goed koude vingers. Kappen voor je handvatten of electrische wanten zijn dan de oplossing.
[afbeelding]

Hahaha, cameltoe!!! _O- _O- _O-
 
Ik rij enkel bij droog weer, heb motor niet nodig voor woon-werkverkeer.
Dus bij droog vriesweer en dergelijke.
Gemiddelde rit in winter 45min denk ik.
Kan korter zijn als ik gewoon wat winkels wil aandoen met de motor maar kan gemakkelijk pak langer zijn ook als ik er effe op uit trek.
Hmm budget voor handschoenen... wil ik zeker niet meer dan 70€ aan geven...denk ik :?

45 minuten is nét ff te lang, dan hou je het niet warm. Dan zou ik toch voor verwarmde handschoenen gaan. Voordeel is dat die niet zo dik zijn.
Handvatverwarming is lang zo effectief niet, de rug van je hand koelt dan toch te sterk af. Wil je dat tegengaan door dikke handschoenen, dan komt de warmte van de hvv niet genoeg door.
 
Laatst bewerkt:
Overigens vind ik het nu nog geen tijd voor winterhandschoenen? Als 't kwik onder de 5 graden zakt gaan ze aan, en echt oncomfortabel wordt 't met een half uur onder de 0 graden.
 
Ik heb gespaard voor verwarmde Gerbings; had ik gewoon jaren eerder moeten doen. Rij ook zomer en winter, maar ook handkappen en handvatverwarming zijn -voor mij- niet voldoende wanneer de rit langer wordt dan, pak weg 25 minuten. Grootste nadeel van koude handen vind ik dat je handen vele malen trager reageren dan je hersens en dat betekent dat je hoopt dat je op tijd remt maar dat je handen al weten dat je dat nevernooitniet haalt.....al krijg je in het crematorium later wel weer warme handen natuurlijk, maar zover wil je het natuurlijk niet laten komen, toch?
 
Laatst bewerkt:
hanschoen blijft koud, ik heb sinds 2 jaar wanten en die bevallen qua warmte beter dan dure handschoenen. De bediening is wel wat lastiger maar wel te doen..
 
De allerbeste manier om geen koude handen te krijgen is niet investeren in handschoenen, maar investeren in een verwarmd vest voor onder je motorjas. Daarmee hou je je romp warm en krijg je ook geen koude handen. Verwarmde handschoenen werken weliswaar om je handen warm te houden maar het blijft symptoombestrijding.
 
De allerbeste manier om geen koude handen te krijgen is niet investeren in handschoenen, maar investeren in een verwarmd vest voor onder je motorjas. Daarmee hou je je romp warm en krijg je ook geen koude handen. Verwarmde handschoenen werken weliswaar om je handen warm te houden maar het blijft symptoombestrijding.

Klopt.
 
De winter is niet ver meer he en ´s morgens is het hier maar een aantal graden.

Overigens vind ik het nu nog geen tijd voor winterhandschoenen? Als 't kwik onder de 5 graden zakt gaan ze aan, en echt oncomfortabel wordt 't met een half uur onder de 0 graden.
 
De allerbeste manier om geen koude handen te krijgen is niet investeren in handschoenen, maar investeren in een verwarmd vest voor onder je motorjas. Daarmee hou je je romp warm en krijg je ook geen koude handen. Verwarmde handschoenen werken weliswaar om je handen warm te houden maar het blijft symptoombestrijding.


Mee eens, je moet je organen wam houden, die hebben dat nodig om goed te functioneren, je vingers en je tenen niet.
Maar ik vind die Gerbing's heerlijk.
 
Ik heb ook van die 'varkenspootjes', die werken redelijk. Ik heb snel last van koude vingers. Het is even wennen als je omschakelt van zomer- naar winterhandschoenen, maar zitten verder prima. Op ritten van meer dan een half uur krijg ik even goed koude vingers. Kappen voor je handvatten of electrische wanten zijn dan de oplossing.
[afbeelding]

:^

Heb die dingen ook nog liggen, een winter mee doorgereden (inclusief onderhandschoenen).
Afgelopen winter overgestapt op de Gerbing verwarmde handschoenen. Wat een verademing! :o

Ik wil nooit meer anders als het koud is.
Ze zijn misschien wat onhandig door het formaat, maar het is wel vele malen fijner rijden. :Y

En ja: je romp warm houden is belangrijker. Gebeurt dat niet, dan gaat inderdaad je lichaam warmte onttrekken aan o.a. je vingers/handen.
Maar... als ik met m'n klauwen in de wind zit kan ik nog zo'n warme romp hebben, die vingers worden nog steeds onderkoeld.

Als ik ga bergklimmen heb ik veel en warme kleding aan, maar ook minimaal 2, vaak 3 paar handschoenen. Dat is echt niet voor niets hoor. :W
Zeggen dat je enkel je romp warm moet houden is te kort door de bocht.. :Z
 
ik schrik toch dikwijls hoe zwak ik kan remmen na een tijdje met 'gewone' winterhandschoenen door de kou te rijden (meer dan een uur)

ik wil dus ook wel graag verwarmde handschoenen aanschaffen.. alleen de prijs steekt nog een beetje tegen voorlopig
 
heb afgelopen week deze gekocht van dane van 99 euro (aanbieding) met gore-tex


zitten lekker en zijn warm, ademend en water/wind dicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan