welke helm draag jij

Uvex Onyx carbon.

Geen enkele vorm van versiering of design, gewoon een superlichte helm.
full
 
Arai Chaser Phil Read - old skool replica :Y .
[afbeelding]

Greetz, kowalski.

:}

Dit vind ik nog steeds een van de mooiste replica's die ik ken. Heb recent de onderstaande Arai IOM helm aangeschaft. Maar mijn oude helm is de Arai NR5 Phil Read replica. Deze is tevens recent in onderhoud geweest bij Arai: Nieuw kinstuk, nieuw bandje en nieuwe wangkussens. Gewoonweg omdat ik geen afstand kon nemen van deze mooie helm :)

Bij deze mijn nieuwe aanwinst:

IMG_7275.jpg

IMG_7273.jpg

IMG_7269.jpg
 
Betekent dit ook dat je wat grotere maat kan nemen?
nou, dat lijkt me niet, dan klopt de hoogte en breedte van de schaal toch niet?
Het is bedoeld om verwijding door langer dragen op te vangen. je kussens worden dan boller zeg maar. al is hij nog vrij nieuw, pomp ik 'm iets op bij hogere snelheden voor betere afsluiting en dat hij dan gewoon lekker strak om mijn hoofd zit.

er zit in je kin een bol kussentje dus je kunt 'm rijdend met je duim oppompen, ernaast zit een klein knopje om 'm weer leeg te laten. er zit natuurlijk een mega sticker voor de hulpverleners bij dat ze dat ding wel eerst leeglaten voordat ze je helm proberen te verwijderen ;)
 
Toch ook even een plaatje van mijn helm, inclusief het nieuwe vizier.

full


full


Met name de tekening er op vind ik geweldig *O* , maar dat is natuurlijk niet het belangerijkste. -O-

greetz
 
Ik ben wel erg benieuwd naar wat voor helm jij op heb

Op dit moment geen.. Zit zo raar achter voor het beeldscherm
Als ik motor rij heb ik deze op:
P1030018.JPG

P1030016.JPG

P1030017.JPG


Met bluetooth setje er in....

Edit: wat lijkt het viziertje groot op de foto :/
 
Laatst bewerkt:
:}

Dit vind ik nog steeds een van de mooiste replica's die ik ken. Heb recent de onderstaande Arai IOM helm aangeschaft. Maar mijn oude helm is de Arai NR5 Phil Read replica. Deze is tevens recent in onderhoud geweest bij Arai: Nieuw kinstuk, nieuw bandje en nieuwe wangkussens. Gewoonweg omdat ik geen afstand kon nemen van deze mooie helm :)

Bij deze mijn nieuwe aanwinst:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bijzonder fraai!
 
Betekent dit ook dat je wat grotere maat kan nemen?


nee zeker niet, het is niet de hele binnenvoering die je oppompt maar slechts de wangstukken oftewel als je een maat te groot neemt zit er ergens een losse ruimte :9 maar het is puur bedoeld het allemaal gewoon net ietsjes strakker te zetten :9

ik heb diezelfde namelijk met witte tribals en niet glanszwart :9 en idd ik mis het zonnevizier ook wel :P
 
nee zeker niet, het is niet de hele binnenvoering die je oppompt maar slechts de wangstukken oftewel als je een maat te groot neemt zit er ergens een losse ruimte :9 maar het is puur bedoeld het allemaal gewoon net ietsjes strakker te zetten :9

ik heb diezelfde namelijk met witte tribals en niet glanszwart :9 en idd ik mis het zonnevizier ook wel :P
wilde me niet vastleggen op een kleur en dit glans/dof vind ik juist wel vet :Y
ik zei al, als je de helm helemaal te groot pakt klopt de schaal niet, lijkt me niet best.

pomp jij 'm al op als ie redelijk nieuw is? iemand zei dat als je dat te vroeg doet, je het verdunnen van de voering zou versnellen :?
 
wilde me niet vastleggen op een kleur en dit glans/dof vind ik juist wel vet :Y
ik zei al, als je de helm helemaal te groot pakt klopt de schaal niet, lijkt me niet best.

pomp jij 'm al op als ie redelijk nieuw is? iemand zei dat als je dat te vroeg doet, je het verdunnen van de voering zou versnellen :?

ik heb ook mat + glans :P en zwartwit paste mooi bij mn leren combi :P is het jou trouwens ook al opgevallen dat niet de tribal een sticker is maar het matte gedeelte _O- dat vond ik zelf wel vet *O*

ik gebruik het echt bijna nooit... eigenlijk af en toe op de snelweg maar meer ook niet, of het het verdunnen versnelt zou ik niet weten maar het klinkt wel logisch maar aan de andere kant, als je de goede maat hebt gekocht dan heb je het bijna niet nodig en dus versneld het niks :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan