welke helm met bril

tweety750

MF veteraan
28 jan 2006
40.658
1
Hallo mijn vrouw heeft een bril met vrij dikke pootjes,nu is zij op zoek naar een andere helm.
ze zit aan een systeemhelm te denken maar zijn er ook gewone intergraal helmen te koop speciaal voor mensen met een bril.
ze gaat maar heel af en toe mee achterop dus het mag niet te veel kosten,we dachten tussen de 100 en 150 euro.
dus als u weet welke helmen goed zijn even posten.
oja ze heeft ook nog een klein hoofdje maat verschilt ook maar is tussen de 52 en 54.
 
Dikke pootjes maakt volgens mij niet heel veel uit. Het is in het begin mischien niet lekker, maar na verloop van tijd deukt het allemaal wat meer in.

Alleen een bril met een hoek om de pootjes gaat niet lukken want je helm trekt de bril dan omhoog.
 
Dikke pootjes maakt volgens mij niet heel veel uit. Het is in het begin mischien niet lekker, maar na verloop van tijd deukt het allemaal wat meer in.

Alleen een bril met een hoek om de pootjes gaat niet lukken want je helm trekt de bril dan omhoog.


als ze hard drukt dan gaan de pootjes naar de knoppen :? .
ze kwam er gewoon niet in,terwijl de helm perfect zat
 
Laatst bewerkt:
Zou toch iets duurdere helm nemen ivm veiligheid...
je hoeft maar 1 keer verkeerd te vallen he...
 
Ben zelf ook brildragend, maar het is gewoon een kwestie van passen passen passen.
Heb zelf een integraal helm van hjc, en die zit mij perfect :Y
 
Zelf ben ik inmiddels sinds kort overgestapt op lenzen, maar bij mij zit/zat de Shark rsf2i serie prima met bril. Echter... het verschild echt per persoon/bril/helm. Gewoon even naar een zaak gaan met een royale keuze aan helmen, bril mee, en passen maar :)
 
dus duurder is beter :?

Hoeft niet. Maar toch zit er een heel groot verschil tussen een helm van 150 euro en een helm van 300/400 euro.
Afwerking, kwaliteit en natuurlijk ook merk.

Maarja, hier zijn al tig discussies over gevoerd.
 
E-keur is E-keur, dit houdt in dat de helm voldoet aan bepaalde veiligheidseisen. Al het overige komt op comfort, merk, uitstraling etcetc neer. Ga lekker een keer langs bij een motorzaak, en probeer bijv. een systeemhelm. Helm op en af zetten gaat zo een stuk aangenamer..

Succes
 
Ieder hoofd is anders en iedere helm is anders: passen is volgens mij de enige optie om een goed passende helm te vinden waar ook nog haar bril in past :)
 
ik draag een bril en heb een arai rx-7 corsair het is geen succes mn bril zit gewoon niet lekker dus doe mn lenzen dan in. in mijn vorige helm (xlite 801) zat mn bril wel erg lekker, nooit echt problemen gehad.
 
Hallo mijn vrouw heeft een bril met vrij dikke pootjes,nu is zij op zoek naar een andere helm.
ze zit aan een systeemhelm te denken maar zijn er ook gewone intergraal helmen te koop speciaal voor mensen met een bril.
ze gaat maar heel af en toe mee achterop dus het mag niet te veel kosten,we dachten tussen de 100 en 150 euro.
dus als u weet welke helmen goed zijn even posten.
oja ze heeft ook nog een klein hoofdje maat verschilt ook maar is tussen de 52 en 54.

Nou nou nou, dat je vrouw vrij dikke pootjes heeft hoef je toch niet te vermelden?
Heb ik ook, en ik laat mijn WC-bril gewoon thuis als ik ga rijden.
Maakt het toch niks meer uit welke helm je hebt?
 
Nou nou nou, dat je vrouw vrij dikke pootjes heeft hoef je toch niet te vermelden?
Heb ik ook, en ik laat mijn WC-bril gewoon thuis als ik ga rijden.
Maakt het toch niks meer uit welke helm je hebt?


full
 
HJC HELM ben zelf brildrager en de helm is perfect voor brildrager plus dat deze helm niet al te duur is .Een systeem helm is niet aan te raden omdat die dingen te veel wind geruisen door laten.
 
ik heb een bril en heb nog nooit een helm op gehad waarmee mijn bril in de weg zat.

je moet wel eerst de helm op zetten en dan pas de bril he :+

maar ik zou ook zeker naar een motorzaak gaan. en goedkope helmen zijn ook gewoon veilig hoor, denk niet dat het zinvol is daar een discussie over te voeren.
 
HJC HELM ben zelf brildrager en de helm is perfect voor brildrager plus dat deze helm niet al te duur is .Een systeem helm is niet aan te raden omdat die dingen te veel wind geruisen door laten.
Ik heb een systeemhelm, en ik heb er er vrij veel gepast/geprobeerd tot ik deze had, waarbij mijn bril niet zo snel aanslaat. In een integraal heb ik daar helemaal snel last van.
Inderdaad meer windgeruis, maar ik heb liever oordopjes in dan dat ik af en toe niets zie op de motor. :Y

Het wat sneller beslaan is als passagier misschien iets minder belangrijk, maar echt prettig lijkt het me ook niet.

Conclusie: passen, passen en nog eens passen. en afwegen wat het belangrijkst is. Dat kan niemand anders voor je vrouw beslissen, dat zal ze toch echt zelf moeten doen.
 
Ik ben met bovenstaanden. Passen. Heb er 20 gepast of zo en er waren er maar een paar die met mijn bril pasten.
Deduurstenatuurlijkzoalsaltijdgrmbl....
 
Voor mijn huidige helm had ik een systeemhelm, inderdaad aangeschapt met de gedachte eej... dat is praktisch met een bril... Echter kon ik bij het af zetten van de helm nog steeds de bril afzetten. Dat het misschien wat handiger kan zijn ok.... maar dat een systeemhelm heilig is met een bril... nope, ga ik niet in mee :N
 
Ik heb een systeemhelm, en ik heb er er vrij veel gepast/geprobeerd tot ik deze had, waarbij mijn bril niet zo snel aanslaat. In een integraal heb ik daar helemaal snel last van.
Inderdaad meer windgeruis, maar ik heb liever oordopjes in dan dat ik af en toe niets zie op de motor. :Y

Het wat sneller beslaan is als passagier misschien iets minder belangrijk, maar echt prettig lijkt het me ook niet.

Conclusie: passen, passen en nog eens passen. en afwegen wat het belangrijkst is. Dat kan niemand anders voor je vrouw beslissen, dat zal ze toch echt zelf moeten doen.


@all al vast bedankt,we gaan naar de beurs en denk dat we daar wel een helmpje kunnen passen.


mijn vrouw kennende zal het wel weer de duurste zijn die lekker zit :X
 
Ken het probleem. Had net een nieuwe helm, toen ik voor een andere bril ging kijken. Met mn vorige bril had ik geen problemen in die helm. Heb dus gewoon een bril uitgezocht die achteraf niet bleek te passen onder die helm. Als ik dus op de motor stap, moet ik mn oude bril op, waarvan de sterkte niet echt alles is. Mn nieuwe bril gaat dus ook constant mee op pad, om die op te zetten wanneer ik mn helm niet opheb B| --> motto: voorkomen :+

Zal ze vaak met die helm op haar hoofd zitten? --> Zijn lenzen misschien een betere optie?
Hoe dan ook, met of zonder bril, altijd een helm passen. In het begin zit die helm van zichzelf ook wat strakker, waardoor het misschien wat moeilijker is om de bril op te zetten en je daardoor eerder geneigt bent een helm aan de kant te leggen.
Ohja nog iets...zeker als je brildragend bent, zoek een helm met goede ventilatie! Leuk hoor dat pinlock, dan beslaat je vizier misschien niet, maar je hebt ook nog 2 glazen voor je ogen B|

Succes met het uitzoeken ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan