Welke kleding ben jij / u mee begonnen?

califas

Rookie
29 okt 2007
21
0
Er zijn zoveel topics over jouw helm, schoenen, handschoenen etc etc.

Maar waarmee is iedereen nu begonnen? qua kleding schoenen handschoenen etc?

Meteen in het nieuw? geleend? tweedehands?
En de mensen die bijvoorbeeld 30 jaar geleden hun rijbewijs behaald hebben in wat voor pakken reden jullie toen? of gewoon een jas broek laarzen schoenen aan?

De nieuwe pakken etc zijn gaaaf om te zien begrijp me niet verkeerd maar iedereen is ergens mee begonnen qua kleding

offe worden we liever niet herrinerd aan de " oude dagen" dat je nog in twee verschillende soorten kleding leste op de motor (lees leren broek textiel jas bergschoentjes, nee thats not me, maar ken wel een paar mensen die zo begonnen zijn ;)) :+

Mjah misschien nog duidelijker te maken:

  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
  • wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
  • Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
  • Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
  • is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
  • liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.


*edit*
  • en voor diegene die ook nog aan het lessen zijn, waar les jij NU in?

Waren nog meer vragen maarre vond dit effe genoeg :$


als er al ergens een topic was, excuses enne verwijderen maar :o (en excuses voor het ongemak )
 
Laatst bewerkt:
Denk niet dat er een soort beginners kleding is. Je moet jezelf altijd zo goed mogelijk beschermen bezuinig dus ook nooit op je kleding
 
helm van Shark, broek en jas en handschoenen van kushitani. Wel duur, maar lekker warm en gegarandeert waterdicht!
 
Bij m'n eerste les kwam ik aankakken in een complete outfit, net nieuw gekocht bij Motoport. Spool pak, leren laarzen, handschoenen en een goedkope nieuwe helm (stel da'k val dan is me dure helm kapot)... :P

Totaal ca. 600 pleuro... wilde goed beginnen, als je lest is het asfalt net zo hard als normaal... ;)
 
Pak: IXS leren overal
Helm: shoei
Laarzen: alpinestars
Handschoenen: Alpinestars

Totaal ongeveer 1600 euro
 
Tja, vroeger met jeans en gewone jas en (toen) simpele Nolan helm.
Nu alles van werkgever gekregen. Jas, broek en handschoenen van Damen Leather, laarzen van Daytona en een Schubert c2 helm.
(Totaal €2350.-)
 
Laatst bewerkt:
Met lessen kan je spullen lenen, maar dat was eigenlijk allemaal te groot, dus heb ik tijdens het lessen maar gelijk alles gekocht. Een leren combi van MQP, helemaal in het zwart. Een goed zittend pak maakt het rijden een stuk prettiger.
 
ouwe troep.
legerkistjes , sjopperbroek zonder protectie , dikke MQP-motorjas en een goedkope 3ewereldhelm........ :/
 
  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
    Lessen in november in een geleend doorrijpak (dacht ik) en met mijn kisten. Helm en handschoenen had ik al.
  • wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
    Leer en textiel
  • Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
    Nope, was verder goed.
  • Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
    In een motorzaak
  • is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
    Nee
  • liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
    Nee
 
Dank jullie wel voor jullie reacties alvast !

Zelf moet nog gaan beginnen met lessen, (had al begonnen moeten zijn :$ ) in juni intake en ben nu aan het orienteren op kleding en alles, zaterdag kijken hoe of wat, helm is er al wel, leren broek en leren jas en leren schoentjes, lerenhandschoentjes, alles zwart, maar dat is leuk voor achter op bij je maatje te zitten (en al weer een paar jaar oud, niet dat dit erg is)

Lijstje voor een beginner? , ennuh neuh niet van moi :P maar dit is wat je nodig hebt volgens maatje:

- een helm (zal maar niet zeggen wat voor reactie daarop wilde geven :o O-) )
- broek met protectie
- jas met protectie
- handschoenen aan te passen aan de tijd van het jaar
- motorlaarzen hoog
- nekbescherming (denk voor wind endergelijke)
- en omdat je heel licht bent, thermo ondergoed :+ (lolbroek)
- vervang eventueel de foam??? rugprotectie door goedgekeurde rugprotectie (zijn er dan jassen die met foam rugprotectie geleverd worden)
- sokken (zijn gewone sokken niet goed genoeg meer :P )
- als je slim bent een broek en jas die je ook aan elkaar kan ritsen tegen de kou

nog meer aanvullingen, of onzin dingen die er af kunnen.

mjah nu zijn het eigenlijk twee onderwerpen in ene topic :o hoop dat het nog begrijpelijk is, maar omdat mensen ook advies geven (Dank u!) even dit er toch bijgezet (ben toch wel benieuwd ook hier naar de reacties op het lijstje)


zal zn lijstje van motor voor beginners maar hier niet neerzetten, om mee te beginnen als je geslaagd bent (eindelijk) dan denk ik dat er heel veel mensen niet meer bij gaan komen van t lachuh :X
 
  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
    HJC FS-10 helm, soubirac laarzen, helmmutsje, en grand canyon handschoenen.
  • wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
    HJC FS-10 helm, soubirac laarzen, Alpinestars Vega handschoenen, windstopper en Hein Gericke textiel pak.
  • Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
    Ja, kocht mijn pak nadat ik de eerste motor had gekocht. Motor is zwart en pak ook.
  • Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
    HJC bij de Leertent in Amsterdam, Alpinestars en textiel pak bij Hein Gericke Amsterdam, soubirac laarzen bij Motomaat in Amsterdam en de windstopper bij Motoport Amsterdam. Helmmutsje bij de Motorbeurs in Utrecht.
  • is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
    Nee.
  • liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.Wel advies van de verkoopster gevraagd, zelf gepast en eigen keuze gemaakt.

Lessen deed ik in een spijkerbroek en een tweedehands textieljas.
(Ja, ik weet dat lessen in een spijkerbroek onverstandig is.)
 
toen ik halverwege was met lessen pak gekocht

Schuberth R1
Difi textiel broek + jas
Sidi laarzen
Handschoenen
~1000

vooral door de helm die ingebouwd zonnevizier heeft. Textiel omdat ik de winter door rijd. en het over mijn kleding aan wil doen ivm werk etc
 
Dank jullie wel voor jullie reacties alvast !

Zelf moet nog gaan beginnen met lessen, (had al begonnen moeten zijn :$ ) in juni intake en ben nu aan het orienteren op kleding en alles, zaterdag kijken hoe of wat, helm is er al wel, leren broek en leren jas en leren schoentjes, lerenhandschoentjes, alles zwart, maar dat is leuk voor achter op bij je maatje te zitten (en al weer een paar jaar oud, niet dat dit erg is)

Lijstje voor een beginner? , ennuh neuh niet van moi :P maar dit is wat je nodig hebt volgens maatje:

- een helm (zal maar niet zeggen wat voor reactie daarop wilde geven :o O-) )
- broek met protectie
- jas met protectie
- handschoenen aan te passen aan de tijd van het jaar
- motorlaarzen hoog
- nekbescherming (denk voor wind endergelijke)
- en omdat je heel licht bent, thermo ondergoed :+ (lolbroek)
- vervang eventueel de foam??? rugprotectie door goedgekeurde rugprotectie (zijn er dan jassen die met foam rugprotectie geleverd worden)
- sokken (zijn gewone sokken niet goed genoeg meer :P )
- als je slim bent een broek en jas die je ook aan elkaar kan ritsen tegen de kou

nog meer aanvullingen, of onzin dingen die er af kunnen.

mjah nu zijn het eigenlijk twee onderwerpen in ene topic :o hoop dat het nog begrijpelijk is, maar omdat mensen ook advies geven (Dank u!) even dit er toch bijgezet (ben toch wel benieuwd ook hier naar de reacties op het lijstje)


zal zn lijstje van motor voor beginners maar hier niet neerzetten, om mee te beginnen als je geslaagd bent (eindelijk) dan denk ik dat er heel veel mensen niet meer bij gaan komen van t lachuh :X

Hangt er ook vanaf of je een mooiweerrijder bent of bij 1 meter sneeuw nog doorrijdt.

Ikzelf rij voornamelijk met mooi weer.
Heb daarom een 1-delige leren overall van rev'it (RS1)
Sidi vertigo laarzen
Rev'it leren zomerhandschoenen (ook RS1 dacht ik)
Shark helm

Als het koud is: onderbroek en sokken Thermobroek en trui en bivakmuts
Als het aangenaam is: onderbroek sokken t-shirt
Als het bloedheet is (25 of meer:) onderbroek sokken en alle ventilatie op mn pak open
 
Denk niet dat er een soort beginners kleding is. Je moet jezelf altijd zo goed mogelijk beschermen bezuinig dus ook nooit op je kleding

Dat is 1 ding wat zeker is ;) en wat meestal "vergeten" wordt omdat men zo snel mogelijk een motor wil om te gaan rijden vergeet men zn eigen veiligheid, liever eventje langer wachten op de motor om eerst een goed pak te kopen, als bezuinigen omdat men perse NU een motor wil, tjah goede tip *zit hardop te denken en te typen, geen goede combinatie :+ )

helm van Shark, broek en jas en handschoenen van kushitani. Wel duur, maar lekker warm en gegarandeert waterdicht!

Duur maakt niet uit als het maar betrouwbaar en goed is ;)

Bij m'n eerste les kwam ik aankakken in een complete outfit, net nieuw gekocht bij Motoport. Spool pak, leren laarzen, handschoenen en een goedkope nieuwe helm (stel da'k val dan is me dure helm kapot)... :P

Totaal ca. 600 pleuro... wilde goed beginnen, als je lest is het asfalt net zo hard als normaal... ;)
en dat is nog zachtjes gezegd :}

Pak: IXS leren overal
Helm: shoei
Laarzen: alpinestars
Handschoenen: Alpinestars

Totaal ongeveer 1600 euro
:o wow

Tja, vroeger met jeans en gewone jas en (toen) simpele Nolan helm.
Nu alles van werkgever gekregen. Jas, broek en handschoenen van Damen Leather, laarzen van Daytona en een Schubert c2 helm.
(Totaal €2350.-)

Goeie werkgever!! die denkt tenminste nog aan de veiligheid van zn werknemers!

Met lessen kan je spullen lenen, maar dat was eigenlijk allemaal te groot, dus heb ik tijdens het lessen maar gelijk alles gekocht. Een leren combi van MQP, helemaal in het zwart. Een goed zittend pak maakt het rijden een stuk prettiger.
Tjah overduidelijk een goede reden om van te voren alles al aanwezig te mogen hebben (lenen is dus geen goed idee bij de rijschool)
Kwam dit overigens doordat je geen "doorgaande" maat had, of was dit met andere ook zo?

ouwe troep.
legerkistjes , sjopperbroek zonder protectie , dikke MQP-motorjas en een goedkope 3ewereldhelm........ :/
ben eigenlijk benieuwd wat hierbij voor te stellen :$



  • Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
    Lessen in november in een geleend doorrijpak (dacht ik) en met mijn kisten. Helm en handschoenen had ik al.
  • wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
    Leer en textiel
  • Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
    Nope, was verder goed.
  • Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
    In een motorzaak
  • is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
    Nee
  • liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
    Nee

duidelijk thank you!


Ouderwetsch vetpak!

Vetpak, gaat niet googlen of hier zoeken, maarre heel brutaal vragen, leren pak? of toch geheel iets anders?

*edit*

quote uit een ouder topic:
 
Laatst bewerkt:
De tweedehands motor kleding van me pa die die nog had liggen :P

Daarna per maand dingen gekocht :) moet alleen nog regenpak nu ;)
 
Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?

Op de motorrijschool hadden ze kleding voor leerlingen


wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?

Aplinestars textiele jas (waar ik zelf nog Ninja zx6r op gedrukt heb. Vet stoer!)
en broek van Held. Leer: Mqp combi groen en zwart. Helm: Shark rs2i. Handschoenen groen Buse en zwart IXS.



Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?

De helm had ik helaas al eerder gekocht (blauw) en de rest na de motor, dus groen ;)


Waar had/ heb je deze kleding gekocht?

http://motowebshop.com/nl, Hein gericke, Safe A'dam, Motoport


is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?

De kleur door de motor en de keuze voor de kleding omdat 't veilig en stoer was.

liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Geen spijt van enige invloeden
 
[*]Waarmee ben je begonnen te lessen qua kleding?
Spijkerbroek, (wel nieuwe motor-) handschoenen, oude leren jas (zonder protectoren), af en toe regenpak erover, zware hoge schoenen, helm van de rijschool die alleen paste met extra mutsje eronder.

[*]wat voor kleding droeg / draag je op je 1ste motor?
Leer (broek en motorjas),

[*]Paste je je kleding aan de motor aan, of was je allang blij dat je je eerste motor had?
Nee.

[*]Waar had/ heb je deze kleding gekocht?
In een motorzaak

[*]is je kleding keuze ook nog bepaald door de motor of door de mensen waarmee je reed/rijdt?
Wel bij de motor passend, niet door mederijders

[*]liet je je beinvloeden door andere met je kledingkeuze? en heb je hier spijt van achteraf of helemaal niet kan ook nog.
Nee
 
Laatst bewerkt:
Lessen: HJC helmpje, Lookwel textiel pak, Forma laarzen en Orina handschoenen (zowel zomer als winter).
1e motor: Uvex helm, Lookwel textiel jas, MQP textiel broek, Orina handschoenen.
De veranderingen bij mijn eerste motor zijn voornamelijk omdat ik niet tevreden was over de helm en broek, broek bleek op mijn eigen motor iets te kort wat dus resulteerd in een natte broek af en toe en de helm had 1 drukpuntje wat niet heel erg was maar hij ging niet naar mijn hoofd staan dus die maar vervangen door een super zittende Uvex.
Ik heb me niet laten beinvloeden door vrienden oid, wel door de verkoper voor de helm omdat ik niet zo goed wist waar ik op moest letten.
Ik pas het niet aan aan de motor omdat het gewoon allemaal zwart is en dat overal wel bij past.
 
Bij het aanmelden voor de rijlessen was er gezegd dat ik alles kon lenen.
Ik moest alleen hoge schoenen aan.
Eerste les in geleend spul gelest maar ik vond het echt smerig, vooral de helm en handschoenen, die stonken. :r

Toen dus zelf spullen gekocht, helm/handschoenen/textiel broek en jas met protectie en laarzen.
Geen nieuwe sokken overigens. :+
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt, je doet er jaren mee.

Ik vind het altijd wel een raar gezicht wanneer ik lessers zie die in vol ornaat met race-overall en race laarzen op een lesmotor oefeningen doen.
Beetje overdressed naar mijn idee, vraag me niet waarom, vind ik gewoon. O-) :+

Ehm, keuze is bepaald door wat lekker draagt.
Heb er inmiddels wat pakken bij maar toch steeds weer textiel.
Ik heb leer wel aan gehad maar nog niet iets gevonden wat comfortabel voelt.
Ik heb begrepen dat dat pas gebeurt na een aantal malen dragen.
En tegen de tijd dat het wel lekker gaat zitten zit er een 'hangkont' in. })

Samengevat, dat is iets heel persoonlijks dus. :+ O-)
Gewoon gaan passen, op een motor gaan zitten en dan bepalen wat prettig voelt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Met lessen droeg ik de kleding van de rijschool.
Wel had ik al een helm gekocht (wel zo fris) en vrij snel daarna laarzen en handschoenen.
Een (leren)pak heb ik gekocht met mijn verkeersdeelneming.

Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik mijn pak verkocht en een nieuwe gekocht, bleek dat mijn eerste eigenlijk iets te groot was (wist ik veel!)

Tot slot nog een rugbeschermer aangeschaft en otoplastieken.
 
eehm ik ben heel vroeger begonnen met zo'n blauw babypakje, (al hoewel heel vroeger is misschien beetje overdreven als je nog maar 20 jaar oud bent :P)

en als motor kleding, want ik denk dat dat je bedoeling is, rev'it jas, en büse broek (textielen kleding dus)
 
Terug
Bovenaan Onderaan