Welke motor is het beste voor mij?????

AaronDekker

Rookie
20 aug 2012
28
0
Gennep
Beste luitjes,

Mijn naam is Aaron Dekker en ik ben 21 jaar oud en heb net me rijbewijs. Ik ben wat rond gaan kijken, maar weet niet precies wat voorn type het best is.
Ik wil graag een motor aanschaffen waar ik nog een beetje aan kan sleutelen. (hoeft niet). Verder ben ik maar student dus heb niet veel te besteden. Ik mag zwaar rijden en dit wil ik ook graag, zelf heb ik les gehad op een Yamaha xj6! Z'n type motor vind ik mooi en fijn om te rijden, maar de prijsklasse voor een goeie Yamaha xj6 is gewoon duur als je meer pk wil. Kijk je na 25kw, dan zijn ze allemaal goedkoop.

Nog een dingetje! Ik ben 1.98 dus vrij groot!

Post wat leuke motoren en help mij met mijn eerste motor! :]

Groetjes, Aaron 8-)
 
Laatst bewerkt:
wat is je budget?

en het prijsverschil, in volvermogen/ begrenst op 25 kw, lijkt mee een beetje raar. die 25 kw's waren volvermogen, en zijn daar ook weer naar terug te brengen..
 
Ik heb ongeveer 2000 te besteden. Laatst ben ik gaan kijken voor een Yamaha fj1100 uit bouwjaar 1985. Hij zag er nog super uit en ik kan daar een naked bike van maken, maar dit is een vrij oude motor met 80.000km dus weet niet of dat nog verstandig is. Plus het is wel meteen 1100cc en dat is wel erg zwaar voor een beginnende bestuurder.

Ik zoek dus ook een soort NAKED BIKE. Dit vind ik super mooi omdat ik vroeger altijd schakelbrommer reed en wil dus echt laten zien dat ik een motor onder me kont heb zitten en geen 20 meter kappen ;) Als jullie snappen wat ik bedoel.
 
Voor 2000 is genoeg te vinden. Fj1100 is een sterk blok maar had soms problemen met de tweede versnelling. een CBR 1000 f is voor dat geld ook goed te vinden. Ook een oersterke motor die makkelijk over de ton gaat. Enige zwakke punt is de nokkenaskettingspanner.
Beide zijn overigens geen naked.
Gewoon zoeken, er is genoeg keuze in die prijsklasse.
 
Als je 25 Kw wil dan zijn die 1000/1100 cc machines niet echt de oplossing lijkt me.
Maar de beste motor voor jou is de motor die jij het fijnst vind om opt te rijden en binnen jou budget past.
 
Is een Fazer 600 niet iets voor jou ?
Mijn vrouw heeft er 1 en wil hem wel verkopen ( ze wil een kawa Z 750 hebben )
Motor is van 1998 en werkelijk in nieuwstaat, heeft iets meer dan 28000 gedraaid.

GroteFoto-ZKIXCLEL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een fzs 600, fijne motor, en op volvermogen, snel zát om mee te beginnen.
Ik ben ook 2 meter, en kan er prima op zitten
 
Beste luitjes,

Mijn naam is Aaron Dekker en ik ben 21 jaar oud en heb net me rijbewijs. Ik ben wat rond gaan kijken, maar weet niet precies wat voorn type het best is.
Ik wil graag een motor aanschaffen waar ik nog een beetje aan kan sleutelen. (hoeft niet). Verder ben ik maar student dus heb niet veel te besteden. Ik mag zwaar rijden en dit wil ik ook graag, zelf heb ik les gehad op een Yamaha xj6! Z'n type motor vind ik mooi en fijn om te rijden, maar de prijsklasse voor een goeie Yamaha xj6 is gewoon duur als je meer pk wil. Kijk je na 25kw, dan zijn ze allemaal goedkoop.

Nog een dingetje! Ik ben 1.98 dus vrij groot!

Post wat leuke motoren en help mij met mijn eerste motor! :]

Groetjes, Aaron 8-)


YZF 750..

daar zit je heerlijk op, heb ik bij een vriend van me mogen ervaren :Y

yzf750r.jpg
 
Als je 25 Kw wil dan zijn die 1000/1100 cc machines niet echt de oplossing lijkt me.
Maar de beste motor voor jou is de motor die jij het fijnst vind om opt te rijden en binnen jou budget past.

Hij wil geen 25kw ;) maar een Bandit is een leuke motor inderdaad, zeker de 1200 gezien jouw lengte.

De z750 is ook een hele mooie fiets alleen weet ik niet of die ook binnen jouw prijskalsse valt.
De gs500 en er5 zijn vrij kleine fietsen.
 
YZF750R meer dan dikke prima motor! :] Zelf ook gehad, ideaal ding ook voor lange mensen.
Door de kleuren moet je een beetje heenkijken, niet iedereen vind dat enthousiaste 90's-gekleur wat hebben. Tegenwoordig heb je ook zoiets als wrappen of spuiten, dus ook dat moet geen probleem zijn.
 
Zat je lekker op die vriend van je?

trut :')

maar yzf zit gewoon goed, heb een keer op de motor van george mogen rijden, en het verraste me hoe goed die zat, maar ook hoeveel vertrouwen de motor zelf geeft qua rij gedrag.
komt veel stabieler en speelser over in de bochten.
 
Laatst bewerkt:
YZF750R meer dan dikke prima motor! :] Zelf ook gehad, ideaal ding ook voor lange mensen.
Door de kleuren moet je een beetje heenkijken, niet iedereen vind dat enthousiaste 90's-gekleur wat hebben. Tegenwoordig heb je ook zoiets als wrappen of spuiten, dus ook dat moet geen probleem zijn.

jij spuit zeker alles onder? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan