Welke motor kiezen - zeer breed orrienterend

Yamaha Diversion XJ600S is een prima motor. Stuk minder vermogen, maar genoeg voor de fun factor!
Stuurt licht en kun je aardig mee "gooien en smijten".
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van het crossmotor/allroad idee af. Denk dat het toch een naked bike gaat worden. Eventueel een schade racer, en daar een naked van maken. Liever geen agressief reagerende motorfiets (zoals de ZZR600).

Ik krijg ook de indruk dat de gemiddelde kawasaki aggressiever is dan een yamaha, dat yamaha wat rustiger/ geleidelijker reageert op het gas.
Ben vandaag met een kameraad van me mee een Yamaha rf1 wezen kopen. Ik heb er zelf niet op gereden omdat de motor niet verzekerd was, maar het leek of het gas goed te doseren is.
Klopt deze indruk een beetje? Hoe zit het met Honda en Suzuki?
 
Ja, is ook zo. Er zijn natuurlijk geen racers waarbij het gas rustig te doseren is.
Zijn er nog andere 'gooi en smijt' motoren (liefst iets beneden de 100pk) waar ik eens naar moet kijken?
 
Ja, is ook zo. Er zijn natuurlijk geen racers waarbij het gas rustig te doseren is.
Zijn er nog andere 'gooi en smijt' motoren (liefst iets beneden de 100pk) waar ik eens naar moet kijken?
harley davidsons hebben meestal wel goede gooi en smijt motoren van onder de 100 pk :) serieus, die motoren wil je echt weggoien/smijten als je ze hebt :)
 
harley davidsons hebben meestal wel goede gooi en smijt motoren van onder de 100 pk :) serieus, die motoren wil je echt weggoien/smijten als je ze hebt :)

Als je er -haast- niet mee rijdt gaat er ook niks stuk, en dat geldt voor meer merken. O-)


Ohja, laat iedere motorrijder gewoon in z'n waarde. :+
 
Laatst bewerkt:
En een Yamaha diversion xj 900 s. Is dat wat?
Net wat meer vermogen dan de xj 600. Of is een 900 meteen weer een stuk te groot/zwaar. Ik wil er uiteindelijk toch voorzichtig wheelys mee gaan oefenen.
 
Hoe kun je nu een motor zoeken die niet te agressief is op het gas maar wel wheelys willen gaan oefenen? Bij een wheely zul je toch ook behoorlijk het gas open moeten knallen.
 
onder de 100 pk... wat is er toch steeds met die grens? :)

met mn ouwe xtz met 60 pk heb ik meer fun gehad dan bijv mn gpx/gpz al hadden die minstens de helft meer vermogen.. (en veel gecontroleerder wheelies met de xtz)

als je met een brommer met 3pk wheelies kan doen kan dat met een motor met 30 pk ook :z
 
Laatst bewerkt:
Ja, is ook zo. Er zijn natuurlijk geen racers waarbij het gas rustig te doseren is.
Zijn er nog andere 'gooi en smijt' motoren (liefst iets beneden de 100pk) waar ik eens naar moet kijken?

Het is al eerder gezegd: Yamaha FZ6 Fazer. De nieuwere modellen hebben 98PK, zijn heerlijke stuurfietsen en komen ook nog eens makkelijk mee op de snelweg. Ideaal toch?
 
ZZR 600 is echt niet giftig op het gas... Gebeurt tenslotte niets als je het gas open draait :+ Bij een triple daarentegen... :]
 
FZS600(fazer) , redelijk vermogen , heerlijk stuurgedrag , neutrale zithouding , goed te betalen , niet duur in onderhoud en door het missen van kuip kan je (vrijwel) overal handig bij.

Nadelen van de fazer: Vering is standaard minder , is wel mee te rijden maar sportief rijden is wat lastiger ook met duo rijden moet je met wat meer gevoel doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan