Welke motor?

Als je met z'n 2en rijdt lijkt mij offroad echt niet handig. Zou dus echt even goed kijken waar je zoal wil rijden en ook daar de motor op afstemmen.

Voor de passagier achterop moet het ook lekker zitten, daarom heb ik in mijn geval een Pan European (1300) gekocht. Hiermee kan m'n vriendin heerlijk achterop zitten en je kan makkelijk zaken meenemen. Met zo'n motor ga je echter niet offroad, wat je uiteraard wel met een bijv. GS zou kunnen doen.

Als je lang (1 jaar oid) wil reizen zou ik ook goed nadenken over dat afzien. Het is nu makkelijk gezegd maar als je iets na een week al gaat tegenzitten kan het een lang jaar worden.
 
Honda Goldwing,zeer betrouwbaar,comfortabel en enorm veel bagage in kwijt,en zullen ze ook niet gauw jatten gezien
het gewicht en omvang.Ik heb nu 7000km gereden vanaf November,olieverbruik is 0,0 en dat met 106000km op de teller
en rijd ook nog als een nieuwe.Verder heb ik been verwarming,verwarmde handschoenen en ook nog een radio,en bij warm weer
de nodige ventilatie roosters die ik kan openzetten wat wil een mensch nog meer.
 
Honda deauville of de pc800
Zo'n (PC)Pacific Coast:X:X daar wil je niet dood naast gevonden worden.
Met stip de lelijkste motor (eeeeeh...........pleepot) die ooit is gemaakt:r
Ik ben een Honda-fan, maar hier is de ontwerper getroffen door een aanval van verstandsverbijstering.

In de Motoplus hebben ze een rubriek 'Onderweg' waarin ze een motor-passant een stel vragen stellen.
1 van die vragen is: Op welke motor wil je nooit gezien worden?
Het zal duidelijk zijn dat de PC800 voor mij hier op de eerloze 1e plaats staat. Wat een ongelooflijk lelijk monster!!! :r

Als het de PC zou moeten worden, dan ga ik nog liever met een bakfiets op vakantie.
Bij deze hebben ze hun best gedaan om 't nog erger te maken. Te koop $4000. Liefhebbers....................:?
 
Laatst bewerkt:
Diversion 900 al genoemd=:+ Zelf gehad en in jaren niet zo,n saaie motor gehad.(in de goede zin van het woord) Heel soepel en sterk, kan honderden kilo,s sjouwen
 
Zo'n (PC)Pacific Coast:X:X daar wil je niet dood naast gevonden worden.
Met stip de lelijkste motor (eeeeeh...........pleepot) die ooit is gemaakt:r
Ik ben een Honda-fan, maar hier is de ontwerper getroffen door een aanval van verstandsverbijstering.

In de Motoplus hebben ze een rubriek 'Onderweg' waarin ze een motor-passant een stel vragen stellen.
1 van die vragen is: Op welke motor wil je nooit gezien worden?
Het zal duidelijk zijn dat de PC800 voor mij hier op de eerloze 1e plaats staat. Wat een ongelooflijk lelijk monster!!! :r

Als het de PC zou moeten worden, dan ga ik nog liever met een bakfiets op vakantie.
Bij deze hebben ze hun best gedaan om 't nog erger te maken. Te koop $4000. Liefhebbers....................:?

Hij is idd niet mooi maar een oude deauville ook niet maar hij rijd en zit wel heerlijk.
Ik (persoonlijk) vind de de goldwing achtige motoren vreselijk, elec achteruit,verwarming,groot voorruit,radio en zo. Koop dan gewoon een cabrio!
Maar gelukkig is iedereen anders!

Ik ben wel nieuwsgierig wat de TS voor plannen heeft. In een paar maanden kan je heel Europa zien of de benelux
 
Ik heb een xrv750 Africatwin maar met duo zou ik die zeker NIET nemen. Zadel te kort. Dat is voor velen 1 van de redenen geweest om destijds naar een BMW GS over te stappen (denk ik)
Ik weet niet of een duo goed past op een Transalp. (En de genoemde klr650?)

Vooral een comfortabele duozit echt testen voordat je iets koopt.
 
Zoals eerder genoemd: ik zou een Honda Pan European overwegen òf een oude BMW K of een Yamaha XJ
De Transalp is ook genoemd, is heel betrouwbaar maar met 2 personen x ou ik daar niet aan beginnen, heb er 1 gehad en met 2 personen èn bagage trekt ie nog geen worst van tafel...
 
Met een BMW?
Ken iemand van nabij met zo'n ding. Die is al heel wat EURIEs armer aan reparaties. (nog geen 35k gelopen)
Probleem is ook dat ALLES van een BMW akelig DUUR is. Kijk maar eens op de accessoire-lijst, dan weet je genoeg!
 
Ouwe K75/K100 kopen. retebetrouwbaar en de onderdelen zijn tweedehands ruim voorhanden voor een habbekrats. Voor alle bagageperikelen zou ik niet al te veel zooi op de motor knopen maar met een aanhangertje gaan rijden als je met z'n tweeën bent.
 
Met een BMW?
Ken iemand van nabij met zo'n ding. Die is al heel wat EURIEs armer aan reparaties. (nog geen 35k gelopen)
Probleem is ook dat ALLES van een BMW akelig DUUR is. Kijk maar eens op de accessoire-lijst, dan weet je genoeg!
Ken ook iemand met een rode auto, altijd kapot. Nooit doen... waarmee ik wil zeggen dat niet alle types problematisch zijn en dat de prijs van een accessoire niet te relateren is aan betrouwbaarheid..
 
TS heeft al afscheid genomen en zal over een paar jaar een kort verslagje posten, als het door gaat. Of niet natuurlijk.8)7
 
1380269
IMG_20180127_123935.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan