Welke motorgear heb ik nodig helluppp!!

Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb of de kawa 250r een goede fulltime motor is..? Iemand een idee? Ik heb deze motor gekregen van mijn ouders voor me verjaardag (nog nooit zo blij geweest) maar iedereen die fulltime rijd heeft een naked of een tour motor klopt dit?
 
Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb of de kawa 250r een goede fulltime motor is..? Iemand een idee? Ik heb deze motor gekregen van mijn ouders voor me verjaardag (nog nooit zo blij geweest) maar iedereen die fulltime rijd heeft een naked of een tour motor klopt dit?
Dat klopt niet ,iedereen heeft van alles en nog wat 👍en een erg mooi kado ,kun je prima mee rijden.
 
... En de motor op de foto is idd mijn motor 😊 het is een kawasaki ninja 250r 😊
Dan is dit misschien ook een interessant topic voor jou :t
 
Dan is dit misschien ook een interessant topic voor jou :t

thanks!!
 
Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb of de kawa 250r een goede fulltime motor is..? Iemand een idee? Ik heb deze motor gekregen van mijn ouders voor me verjaardag (nog nooit zo blij geweest) maar iedereen die fulltime rijd heeft een naked of een tour motor klopt dit?
Op het gevaar af een lullige klinkende vraag te stellen, maar wat bedoel je met "fulltime motor"?? Dat je er het hele jaar door mee wilt rijden denk ik??

In principe kan dat met iedere motor. Kweste van koppig door blijven rijden terwijl mensen om je heen stoppen.
En met betrekking tot je motorkeuze: als het kouder wordt, er dode bladeren op de weg liggen of als je onderweg verrast wordt door een bui hagel of natte sneeuw heb je meer aan hanteer/doceerbaar en niet al te veel gewicht dan aan motorvermogen, grotere kuipen, stijvere frames of bijteriger remmen. Dat is dan eigenlijk allemaal ballast. Met een relatief licht 250cc-tje zit je dan helemaal niet verkeerd. Wel belangrijk: medio oktober beginnen met flink in de vettige beschermingsspullen zetten en dat gedurende de winter bij houden. Poetsen vergeten tot in het voorjaar....Anders blijf je bezig.
En als je dan wil investeren in motorspulletjes dan zijn soepele waterdichte handschoenen met goretex wel heel lekker. net als een paar extra warme winter-motorwanten/handschoenen. Mocht je die laatste niet in het "mooi" vinden: dat klopt, maar als het echt koud wordt moet je je handschoenen ook meer zien als "overlevingsgereedschap". ;)
 
Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb of de kawa 250r een goede fulltime motor is..? Iemand een idee? Ik heb deze motor gekregen van mijn ouders voor me verjaardag (nog nooit zo blij geweest) maar iedereen die fulltime rijd heeft een naked of een tour motor klopt dit?


Groot voordeel van de Ninja is de kuip, zo heb je wat bescherming tegen wind en regen.
Nadeel is misschien de sportieve zithouding op lange afstanden, maar dat is heel persoonlijk, er zijn ook mensen die juist liever voorover zitten.

Dus al met al een prima woon/werk motor.
 
En voor in de winter op een motor zonder moffen of handkappen: Vergeet handvatverwarming als enige handenwarmers. Elektrisch verwarmde handschoenen doen hun werk veel beter, ook al kosten ze een flinke duit meer. Er zijn voorstanders van handschoenen met accu's, maar die moet je opladen en zijn vaak vrij groot, want de accu moet toch ook ergens blijven, maar je hebt geen draden door je mouw. Ikzelf heb die gewoon tussen de wintervoering en de mouwen, zodat ze in de winterperiode gewoon in mijn jas kunnen blijven zitten. Dan gecombineerd met wat kortere handschoenen verdwijnt het hele circus in de manchet van mijn mouw en hoef ik alleen de controller in te pluggen als ik opgestapt ben.
 
Moet je wel behoefte aan electrische handschoenen hebben... 🤔

Als je alleen boven de 25°C de motor start sowieso niet nee. Maar @Mina-motorlove gaf aan door te willen rijden in de winter (zal wel voor de winter '20/'21 worden dan), dan is het echt een heerlijkheid. Ik heb trouwens beide, omdat de hvv al op de Vstrom gemonteerd was en het is nog lekkerder om allebei de kanten van je handen te verwarmen. Desalniettemin, als de hvv het niet meer zou doen, geen probleem.
 
Tja.. Ik rijd al een jaar of twintig dagelijks. Ook in de winter. En ik heb nog nooit het idee gehad dat electrisch verwarmde handschoenen daarbij nou een eerste levensbehoefte waren. Erger nog: ik heb ze nog nooit gehad of gebruikt. Net als handvatverwarming overigens.
Vind je het fijn? Vooral doen, maar als antwoord op de vraag "wat heb ik nodig om te kunnen rijden" zou ik zeggen dat er belangrijker dingen zijn. Goed pak, helm, laarzen en handschoenen is de basis. en dan kun je geleidelijk ontdekken wat voor jezelf een meerwaarde is. 😉
 
Tja.. Ik rijd al een jaar of twintig dagelijks. Ook in de winter. En ik heb nog nooit het idee gehad dat electrisch verwarmde handschoenen daarbij nou een eerste levensbehoefte waren. Erger nog: ik heb ze nog nooit gehad of gebruikt. Net als handvatverwarming overigens.
Vind je het fijn? Vooral doen, maar als antwoord op de vraag "wat heb ik nodig om te kunnen rijden" zou ik zeggen dat er belangrijker dingen zijn. 😉
Ik rijd altijd met m n zomerhandschoenen,dan is hvv met kappen toch prettig 😁 winterhandschoenen geprobeerd, vindt ik minder fijn rijden
 
Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb of de kawa 250r een goede fulltime motor is..? Iemand een idee? Ik heb deze motor gekregen van mijn ouders voor me verjaardag (nog nooit zo blij geweest) maar iedereen die fulltime rijd heeft een naked of een tour motor klopt dit?
Het is geen pk braker. Voor op de snelweg zie ik een 250cc persoonlijk als minimum. Voor op provinciale wegen kom je (legaal gezien) niets te kort. Dat je een 1000 nodig hebt voor het dagelijks verkeer zit hem eerder tusse de oren.
Verder is dat een lekker zuinig motortje, licht, eb vooral, lekker wendbaar!
@ArendJan is er voor zover ik weet, heel tevreden mee.

De Ninja 250 (en ook de 300 en de nieuwe 400) zijn geen nakeds, noch zij het racers. Ze liggen er midden in, het zijn sport-tour motoren.

Net zoals mijn GSX 750 F, ook geen racer is, maar ook een sport tour motor, maar dan wat zwaarder.
Ik heb zelf al gedacht aan een Ninja 400 voor mezelf. Heb ik genoeg aan.
 
Tja.. Ik rijd al een jaar of twintig dagelijks. Ook in de winter. En ik heb nog nooit het idee gehad dat electrisch verwarmde handschoenen daarbij nou een eerste levensbehoefte waren. Erger nog: ik heb ze nog nooit gehad of gebruikt. Net als handvatverwarming overigens.
Vind je het fijn? Vooral doen, maar als antwoord op de vraag "wat heb ik nodig om te kunnen rijden" zou ik zeggen dat er belangrijker dingen zijn. Goed pak, helm, laarzen en handschoenen is de basis. en dan kun je geleidelijk ontdekken wat voor jezelf een meerwaarde is. 😉
Zelf heb ik ook geen verwarmde handschoenen. Wel een keer een motor gehad met handvatverwarming. Het breekt de kou een beetje, maar 3 sec je hand opheffen (als je geen windkappen hebt) en alles is weer diepgevroren. Toch heb ik mezelf altijd beholpen zonder al die extra's.
Maar ik ben dan ook een harde (lees: koppig ... te koppig om toe te geven dat ik eigenlijk toch koude vingertjes heb :$ :+ )
Ik rijd altijd met m n zomerhandschoenen,dan is hvv met kappen toch prettig 😁 winterhandschoenen geprobeerd, vindt ik minder fijn rijden
Ik gebruik momenteel een soort van winterhandschoenen, niet van de beste, want bij temperaturen vanaf vriespunt en kouder kom ik toch met ijzige handen aan op het werk. Maar rijd ook liever met zomerhandschoenen. Al heb ik er momenteel geen. Ondanks windkappen op mijn motor geen zicht zouden zijn, zou ik er wel willen, dat liever dan dikke winterhandschoenen en/of handvatverwarming. Al mág dat laatste wel icm windkappen.
Heb alleen nog geen windkappen gevonden die passen bij volledige stuuruitslag.
 
bedankt voor je advies :) raad je een goede winkel aan? Of zijn ze allemaal wel goed?

Wat betreft de winkels kun je zeker in de grote kledingzaken de plank moeilijk misslaan. Ik zie dat je uit Schiedam komt; ik heb zelf erg goede ervaringen met Motorkledingcenter, en dan specifiek de vestiging Hazerswoude. Tijdje terug een nieuwe helm voor mijn vriendin uitgezocht, ze heeft ongeveer de hele voorraad op haar hoofd gehad, en uiteindelijk met de juiste weer vertrokken. En dat zonder dat ze continu naar het dure schap werd gedirigeerd of dat de verkoper demonstratief op zijn horloge ging kijken omdat ze er niet binnen een paar minuten uit was.

Maar die ervaring zul je in meerdere grote motorkledingzaken kunnen vinden. Je zit ook relatief in de buurt van Goedhart, waar ik ook eigenlijk nooit iets negatiefs over hoor. Is tevens de grootste van Nederland (zelfs de Benelux volgens hun website). Amsterdam heeft Biker Outfit nog, zelf alleen ervaring met hun webshop (en klantenservice, buiten hun schuld om), en ook daar erg positief over. Verder heeft Louis een vestiging in Tilburg tegenwoordig, ook niet al te ver weg.
 
Ook ik rijd probleemloos 1.5+ uur tot een graad of 1 a 2 zonder hvv, kappen, verwarmde handschoenen etc op mn fz8. Gewoon goede, niet te stugge winterhandschoenen!

In het kader van zoveel mensen: Zodra het kouder dan een graad of 10 wordt, trek ik mijn Gerbing winterhandschoenen aan, onder de 5/6 gaan de stekkers in de plug en pas als het week in week uit boven de 25°C is overweeg ik mijn wintervoering uit broek en jas te halen. Noem me een mietje of een koukleum, ik heb het in elk geval op de motor snel koud, maar niet snel te warm. Dan zijn allerhande verwarmsels simpelweg een uitkomst. Ben wel eens mijn tussenkabel vergeten toen het 's middags naar mijn werk 10°C was en op de terugweg 's nachts 4°C, toen ben ik na 15km gestopt om weer gevoel in mijn vingers te krijgen zodat ik weer 10 kilometer kon rijden en weer moest stoppen om de laatste 7/8 kilometer naar huis te kunnen rijden. Met winterhandschoenen. En handkappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan