Mensen schrikken tegenwoordig al bij een verbruik van 1 op de 3000,vroeger was je blij als je oudere motor 1 opPrecies.!!
Met m'n xjr trek ik er wel eens n kwart liter door op een tank, maar dan krijgt ie behoorlijk op z'n donder.(inherent aan luchtgekoeld blok)
M'n Bol is met pensioen en komt er alleen nog uit om de zaak "lustig" te houden maar die stookte ook de nodige olie bij stevig gebruik.
De BB is dus een verademing, die gebruikt nagenoeg niets.
Een beetje verbruik is niets om in een kramp te schieten hoor.
Als degene die achter je rijden zwarte vizieren krijgen, dan is er denk ik wel wat aan de hand.
Dat is nog netjes, mijn 400tje deed 1 op 1000.
Die olie is prima dat gooi ik ook in mijn gebakje, CBR400RR NC23 uit 1988.
Tweetakt?Precies.!!
Met m'n xjr trek ik er wel eens n kwart liter door op een tank, maar dan krijgt ie behoorlijk op z'n donder.(inherent aan luchtgekoeld blok)
M'n Bol is met pensioen en komt er alleen nog uit om de zaak "lustig" te houden maar die stookte ook de nodige olie bij stevig gebruik.
De BB is dus een verademing, die gebruikt nagenoeg niets.
Een beetje verbruik is niets om in een kramp te schieten hoor.
Als degene die achter je rijden zwarte vizieren krijgen, dan is er denk ik wel wat aan de hand.
Ik zou niet voor een achterdemper van een 600 uit 87 gaan (das ook oude zooi). Koop een (nieuwe) YSS schokdemper, die hebben ze volgens mij wel voor de 400tjes. Of ga langs een veringspecialist. En de voorkant helemaal aanpakken nieuwe veren erin zal al een stuk schelen. De vorkpoten van de NC23 J en K model zijn (van horen zeggen) al redelijk goed, alleen de veren zijn gewoon erg slap voor de gemiddelde hollander.
Ik heb er momenteel een Wilbers schokdemper in en ben bezig met een conversie met 600F3 vorkpoten. (Dat ligt momenteel allemaal bij Rooske)
Ja zat te denken aan die hyperpro veren voor de voorkant, hoeft ook niet maximaal race te zijn, Als het maar veilig is. Iemand daar ervaring mee?
Ach ik heb vroeger bij een garage gewerkt die Engelse wagens verkocht,olie lekkage en verbruik tot 1 op 500Tweetakt?
Hoe doen jullie dat toch met zoveel olieverbruik als je een langere tocht maakt?
Ik heb nog maar 1 voertuig gehad waarbij is 500ml per onderhoudsbeurt (6k) moest bijvullen. De rest nooit.
SlaolieVoor zo'n ding zou ik het beste nemen wat je kunt vinden, hij is 't waard.
RD doet 1 op 400. Altijd een litertje mee op lange afstanden. FZR1000 doet 1 op 1600. Zit een kwartlitertje onder de buddy. Langer weg is een busje olie mee.Tweetakt?
Hoe doen jullie dat toch met zoveel olieverbruik als je een langere tocht maakt?
Ik heb nog maar 1 voertuig gehad waarbij is 500ml per onderhoudsbeurt (6k) moest bijvullen. De rest nooit.
- Merk: Honda
- Type: CBR 400RR
- Bouwjaar: 1989
- Kmstand: 34000
- Probleem: keuze juiste olie ivb verbruik.
- Wanneer is het probleem onstaan: -
- Wat is er al aan gedaan: -
Sinds kort ben ik in het bezit van een 400RR Nu heb ik er ondertussen al wat kms opzitten en bemerk ik dat ze iets olie verbruikt.
Welke olie raden jullie mij aan, zat zelf te denken aan motul 300v 10w50 variant ivb verbruik.
Graag jullie mening hierover.
Verbruik los je niet op met andere olie,vebruik komt doordat er iets versleten is,olieschraapveren en/of klepsteel rubbers.
Met dure olie kan het verbruik juist gaan toenemen door de sterkere reinigende werking.
Ooit gehad met een FZR 1000 die ging van 1l op de 4800 naar 1 op de 1600 na overschakelen op volsynthetisch.
Dat soort olie hoort niet in een CBR dat hoort in motoren die daarvoor geschikt zijn,mijn auto rijd op 5W30 en verbruikt nagenoegNiet mee eens! 0w20 verbruikt altijd meer dan 10w50
- Merk: Honda
- Type: CBR 400RR
- Bouwjaar: 1989
- Kmstand: 34000
- Probleem: keuze juiste olie ivb verbruik.
- Wanneer is het probleem onstaan: -
- Wat is er al aan gedaan: -
Sinds kort ben ik in het bezit van een 400RR Nu heb ik er ondertussen al wat kms opzitten en bemerk ik dat ze iets olie verbruikt.
Welke olie raden jullie mij aan, zat zelf te denken aan motul 300v 10w50 variant ivb verbruik.
Graag jullie mening hierover.
Dat soort olie hoort niet in een CBR dat hoort in motoren die daarvoor geschikt zijn,mijn auto rijd op 5W30 en verbruikt nagenoeg
niks.
Dan nog is het een lapmiddel,motoren met verhoogd olieverbruik hebben een onderliggend probleem doorIk zou 10w50 erin doen! super spul! Jaren in een triumph speed 1050 gehad!
Daar gaat het niet om! je kunt, als de motor olie vebruikt opschalen naar een ietwat dikkere soort! bij mij hielp het toen wel! ipv 10w40 300V Motul naar Motorex 10W50 Crosspower! van 100 cc per 1000 km naar niet meetbaar verbruik!
Als je dan op vakantie gaat scheelt dat weer meenemen en onbezorgd rijden!