Revolution
MF veteraan
- 2 jun 2001
- 16.917
- 3
Moet nieuwe remblokken voor hebben, welke raden jullie aan? Moet goed hard remmen, heb liever blokken die erg goed remmen en iets harder slijten dan dingen die amper slijten maar ook matig remmen.
Kom maar op... bedankt alvast.
Ik heb zelf op mijn GSX-R 3 weken terug carbone loraine ?? blokken erop laten zetten. ik was totaal niet tevreden met mijn af fabriek blokkies en heb ze er dan ook af laten halen (ik heb de motor nu 3 maanden en toen had ik er 4.000 km opzitten.
deze blokken werden mij aangeraden door MOBU motors in enkhuizen daar wisten ze van het probleem en het is nu echt stukken beter hoor veel agressiever die remmen. ik rem graag met 2 vingers en dat kan nu eindelijk.
Deze blokken hebben trouwens ook een laag van keramiek aan de kant van de zuigers zodat de warmte niet naar de vloeistof gaat
echt moet je nemen hoor die dingen anders moet je mobu ff bellen voor verdere uitleg waarom etc..
Heb je de A3 of de SBK3 versie van CL?Ik heb zelf op mijn GSX-R 3 weken terug carbone loraine ?? blokken erop laten zetten. ik was totaal niet tevreden met mijn af fabriek blokkies en heb ze er dan ook af laten halen (ik heb de motor nu 3 maanden en toen had ik er 4.000 km opzitten.
deze blokken werden mij aangeraden door MOBU motors in enkhuizen daar wisten ze van het probleem en het is nu echt stukken beter hoor veel agressiever die remmen. ik rem graag met 2 vingers en dat kan nu eindelijk.
Deze blokken hebben trouwens ook een laag van keramiek aan de kant van de zuigers zodat de warmte niet naar de vloeistof gaat
echt moet je nemen hoor die dingen anders moet je mobu ff bellen voor verdere uitleg waarom etc..
Heb je de A3 of de SBK3 versie van CL?
Op woensdag 19 juni 2002 23:22 schreef Revolution het volgende:
Carbon Lorraine SBK3 en stalen RVS leidingen, affirmative gentlemen!
SBK dacht ik
Rubber leidingen zijn veel flexibeler, dus geven mee... Dus bouwt minder / trager druk op... Omdat RVS niet rekt, krijg je en meer lineaire drukopbouw met remmen (dus beter gevoel). Ook bouw je sneller druk op en, bij sommige types, meer druk... Hoorde zelfs iets over minder fading, door warmte-afvoer door de leiding, maar dat lijkt me overdreven...Kan iemand deze motorleek ff vertellen wat
Stalen remleidingen nu precies doen??
Klinkt alsof het wel eens handig zou kunnen zijn
voor die matig remmende fiets van me..
Ferodo CP911,beter is er niet!
Wel anders.
Wat wil je,hard bijten of goed doseerbaar en heel hard vetragen?
HH-pads bijten en de CP911's zijn toch echt goed te doseren en vertraagd echt bizar.
En...ze zijn Super DIK en vreten geen schijven en zijn vrijwel direkt op bedrijfstemperatuur en...en....
Maar inderdaad over de DP pads hoor ik ook goede dingen,helaas nog niet geprobeerd.
Ik wil het ook niet meer.
Rubber leidingen zijn veel flexibeler, dus geven mee... Dus bouwt minder / trager druk op... Omdat RVS niet rekt, krijg je en meer lineaire drukopbouw met remmen (dus beter gevoel). Ook bouw je sneller druk op en, bij sommige types, meer druk... Hoorde zelfs iets over minder fading, door warmte-afvoer door de leiding, maar dat lijkt me overdreven...
BTW, Kawa ZX-6R matig remmen? Valt toch erg mee... Beetje knijpen is altijd goed voor een loskomend achterwiel, ook bij rustig opbouwen... Zeker weten dat het niet aan jezelf ligt (niet helemaal door durven knijpen, ofzo)?
Anders toch eens na laten kijken... Kawa remt gewoon goed normaal...
Als je remmen moet, dan remmen ze ook...zelfs flink hard, maar het bouwt in de verste verte niet lineair op, erg slecht doseerbaar. Moet altijd flink doorknijpen als
er eens geremd moet worden....
Omdat teflon makkelijk beschadigt (smelt) wordt de leiding beschermt door een RVS vlechtwerkje aan de buitenkant.
John.