Welke slot gebruik jij voor je motor tegen diefstal

hhahah natuurlijk dat is waar ook;) dom van me:(
 
Ik lees vaak alleen maar dingen over ART4. Zijn er nu dan zoveel mensen die niet weten dat er ook een ART5 categorie is tegenwoordig?

Mijn motor hangt vol met sloten en nog ben ik er niet gerust op dat ie veilig staat. Volgens mij is het beste wat je nog kan doen de motor WA+ verzekeren en je aan de voorwaarden houden. Dan zie je waarschijnlijk nog wat centen terug als het zover is...
 
hhahah natuurlijk dat is waar ook;) dom van me:(
;)

Ik lees vaak alleen maar dingen over ART4. Zijn er nu dan zoveel mensen die niet weten dat er ook een ART5 categorie is tegenwoordig?

Mijn motor hangt vol met sloten en nog ben ik er niet gerust op dat ie veilig staat. Volgens mij is het beste wat je nog kan doen de motor WA+ verzekeren en je aan de voorwaarden houden. Dan zie je waarschijnlijk nog wat centen terug als het zover is...


De meeste weten dat wel ja, maar ze vinden het denk ik nutteloos om zoveel meer geld aan een ART 5 slot uit te geven als ook deze makkelijk door kan worden geknipt
 
Ik lees vaak alleen maar dingen over ART4. Zijn er nu dan zoveel mensen die niet weten dat er ook een ART5 categorie is tegenwoordig?
Ik wou in eerste instantie een ART5 kettingslot kopen, maar dat vond ik -toen ik hem eenmaal in de hand had- een beetje overdreven. Ook ART5 sloten knippen ze door..

Mijn motor hangt vol met sloten en nog ben ik er niet gerust op dat ie veilig staat. Volgens mij is het beste wat je nog kan doen de motor WA+ verzekeren en je aan de voorwaarden houden. Dan zie je waarschijnlijk nog wat centen terug als het zover is...
En dat doen de meeste dan ook :)
 
Laatst bewerkt:
Als ze je motor willen hebben nemen ze 'm gewoon mee.
Of je nou ART5 sloten, of een alarm hebt, als ze 'm willen ben je gewoon de sjaak.

Zorg idd gewoon voor minimaal een WA+ verzekering en zorg dat je aan de beveiligingseisen voldoet.
En let ook op eventuele andere clausules; Soms staat er iets van dat je de motorfiets zo goed en veilig mogelijk moet wegzetten. Als je dan een garage (of andere goed bruikbare ruimte) bezit, verwachten ze wel dat je 'm daarin zet. Dus overleg dat van te voren met je verzekeraar.
 
of stopen met motorrijden maar dat lijkt ons geen optie :)
 
Wie is eigelijk aansprakelijk bij externe stalling en vervolgens diefstal
 
ART5 sloten zijn primair bedoeld en gekeurd voor thuis stallingsbeveiliging, niet voor onderweg. Dat zal dan ook wel de reden zijn waarom verzekeringsmaatschapijen ART5 (nog) niet eisen.
 
de beveiliging, voor de motor is een alarm in de schuur genoeg voor mij en voor lange tijd een ketting en 2 schijfsloten

maar voor de auto, ik heb nu nog een standaart alarm, echter wil ik deze hebben


waarschuwing, de video in de link is ransig, niet geschikt voor 17 jaar of jonger en je moet niet eten tijdens het kijken

of deze car monkey
of deze
of voor de vaders onder ons, deze
of voor anti alien deze
lastige kinderen deze
of woon je in een slechte buurt, deze
zwanger?
 
Laatst bewerkt:
Stuurslot en soms schijfremslotje. 't Is toch alleen maar voor de gelegenheidsdiefjes, want wie hem echt wil hebben, maalt niet om die zogenaamd "goede" sloten.

Niet toevallig heb ik een verzekeraar die er net zo over denkt. Verzekeraars die ARTx sloten eisen, zijn er alleen maar op uit om je een oor aan te naaien. Maar dat geldt natuurlijk voor verzekeraars in het algemeen :z
 
Vandaag verzekering afgesloten bij Delta Lloyd, die hebben geen module dat de fiets 's nachts buiten niet verzekerd is tegen diefstal. Heb een 'combi-slot' gekocht van Oxford, ketting + schijfrem, ook afzonderlijk te gebruiken. Ben me er van bewust dat als ze em willen, ze em toch wel krijgen. Dus ontmoedigen en anders is ze verzekerd :(

Nog tips trouwens met betrekking tot de spanning/hoogte van het kettingslot? Hij zit nu als volgt:

[img=2048,1536]http://tweakers.net/ext/f/WlcEuLlFKmrhirHZYnYuTBQN/full.jpg[/img]
 
Hey @Marc,

Als je even naar het filmpje kijkt wat ergens hierboven is gepost op pagina 3 dan zie je dat ze de schaar op de grond leggen als tegen-balans.. hierdoor moet de ketting dus horizontaal toegankelijk zijn. Ik zou dus proberen enige spanning op het slot proberen te krijgen en zorgen dat ie verticaal hangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan