Welke slot gebruik jij voor je motor tegen diefstal

2jg2lx1.jpg


zoiets? :p
 
:Y

maar na tig keer vals alarm, gaat er alleen nog maar een schijfremslot op

Same here. Alarm is te gevoelig en zo sta je midden in de nacht steeds je excuses aan te bieden aan de buren. Op een gegeven moment heb ik hem maar uitgezet want ik was bang dat zij de motor eerder zouden beschadigen dan dieven.

Heb er een goedkoop schijfremslot op om wat te ontmoedigen. Een goed ART kettingslot (voor de verzekering) door het achterwiel die vervolgens weer om een lantaarnpaal zit. In een hoekje waar je er niet lekker bij kan en allemaal uit zicht vanaf de grote doorgaande wegen.
Verder zit er nog een GPS tracker op.


Maar goed als ze hem willen hebben dan pakken ze hem maar. Ik kan er wel achteraan gaan, maar dan komen ze hem wel een andere dag halen of ze bedreigen me met de dood. De Amstel is net iets te ver weg om dat risico te nemen.

Vriend van me heeft z'n paintball geweer bij het raam liggen en balletjes in de vriezer.


Als ik ooit een motor heb die onvervangbaar is dan graaf ik hem in. Nu is me dat te duur.
 
Laatst bewerkt:
Een WA+ verzekering die van mij verwacht dat de motor, indien niet thuis (in een afgesloten ruimte) gestalt staat, beveiligd is met twee ART4 sloten. Nou ben ik praktisch nooit thuis omdat ik bij mijn vriendin woon, en dus zit er een ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 (schijfremslot met alarm) i.c.m. een ART4 Kryptonite kettingslot op. Ik zet de motor standaard op stuurslot als ik de contactsleutel verwijder.

Als ik hem niet op slot zet, dan minstens het stuurslot erop. Bijvoorbeeld als ik even snel binnen iets moet pakken, boodschappen moet doen of een terrasje ga pakken ;-)

Dit is mijn eerste motor en ik heb er voor mijn doen een godsvermogen aan uitgegeven. Daarom is hij zodanig verzekerd en beveiligd dat ik (volgens mij) de minste kans op geouwehoer loop in het geval van diefstal.
 
Heeft er iemand ervaring met alarmen dan? Als een alarm afgaat sta ik vrij snel beneden, is dat geen optie?

Ja, startproblemen doordat de startonderbreker in werking is.
En dat gebeurt dan net op de pont of onderaan een heuvel in de Ardennen als de rest net de weg op gaat.
Begint te gillen op het verkeerde moment, en ook dan reageert er niemand op.
 
Laatst bewerkt:
... wat kan de evetuele diefstalkans beperken.
Een niet-populaire motor kopen. Geen supersport, geen scooter, want die gaan naar 't oostblok of in onderdelen. Geen crosser oid, want die zijn leuk voor joy-riden.

Maakt niet uit wat je er aan hangt aan sloten, als ze 'm willen hebben, nemen ze 'm mee. Mijn motoren hebben ze tot nu toe niet willen hebben. Ik zet 'm op stuurslot en hang er een merkloos-maar-stevig hangslot aan. Joy-riden wordt dan lastig. Voor de rest: nee, niet extra verzekerd. Denk niet dat daar verandering in komt, mocht 'ie wel gejat worden. Wellicht wel als ik een fancy motor aanschaf.

En 't helpt natuurlijk om in de juiste buurt te gaan wonen. Mijn woonwijk zit ingeklemd tussen 'krachtwijken', maar de sociale controle in mijn straat is dusdanig hoog dat wij niet veel last van tuig hebben. Je kunt hier redelijk veilig je motor op straat laten staan, terwijl 500 meter verderop R1's niet veilig zijn.
 
Een WA+ verzekering die van mij verwacht dat de motor, indien niet thuis (in een afgesloten ruimte) gestalt staat, beveiligd is met twee ART4 sloten. Nou ben ik praktisch nooit thuis omdat ik bij mijn vriendin woon, en dus zit er een ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 (schijfremslot met alarm) i.c.m. een ART4 Kryptonite kettingslot op. Ik zet de motor standaard op stuurslot als ik de contactsleutel verwijder.

Als ik hem niet op slot zet, dan minstens het stuurslot erop. Bijvoorbeeld als ik even snel binnen iets moet pakken, boodschappen moet doen of een terrasje ga pakken ;-)

Dit is mijn eerste motor en ik heb er voor mijn doen een godsvermogen aan uitgegeven. Daarom is hij zodanig verzekerd en beveiligd dat ik (volgens mij) de minste kans op geouwehoer loop in het geval van diefstal.

Heb je dan ook een hele goedkope verzekering of niet? Want het is niet alsof je nou een extreem dure motor hebt, terwijl ik de eisen wel vrij hoog vind.
Een aantal verzekeringen vraagt namelijk niet eens om een slot (die weten ook dat het toch geen donder uitmaakt) en mijn relatief goedkope Unive verzekering vraagt om 1 ART4 slot. Waar ik hem ook neerzet en of ik er nou bij ben of niet.
 
Eigelijk had ik de titel in het forum anders moeten noemen.
Ipv
> Welke slot gebruik jij voor je motor tegen diefstal ----> Welke middelen gebruik jij om evetuele (poging) tot diefstal te beperken / verkomen.
 
preventieve middelen.

c2874_20080406161909_pitbull.jpg


Je kan natuurlijk ook deze hond langs je motor zetten.
Lilliputens%2086002%20Jef%20Actie%20Hond%202.jpg


images
 
De motoren staan bij ons altijd in een afgesloten ruimte. Daarnaast loopt de hond.

Verder moet er nog een keer een bordje komen met de tekst:

Vergeet de hond maar hier waak ik;)

(Zijn in het bezit van een jachtakte met bijbehorende formaliteiten)
 
De motoren staan bij ons altijd in een afgesloten ruimte. Daarnaast loopt de hond.

Verder moet er nog een keer een bordje komen met de tekst:

Vergeet de hond maar hier waak ik;)

(Zijn in het bezit van een jachtakte met bijbehorende formaliteiten)

Wapens en munitie moeten gescheiden bewaard worden in een aan de muur verankerde voor dit doel geschikte kluis.
Er lopen er al genoeg rond die jacht en sportwapens voor verkeerde doelen gebruiken.
Niet zo slim om hier te vermelden dat je wapens in huis hebt.
 
Heb je dan ook een hele goedkope verzekering of niet? Want het is niet alsof je nou een extreem dure motor hebt, terwijl ik de eisen wel vrij hoog vind.
Een aantal verzekeringen vraagt namelijk niet eens om een slot (die weten ook dat het toch geen donder uitmaakt) en mijn relatief goedkope Unive verzekering vraagt om 1 ART4 slot. Waar ik hem ook neerzet en of ik er nou bij ben of niet.
Ja zeker, lekker goedkoop bij de KNMV. Staat in de clausule dat bij 'buiten stalling' een tweede ART4 slot vereist is voor de geldigheid van de verzekering.

Zoals je kan lezen doe ik het voornamelijk om de verzekeraar tevreden te houden.
 
als je een ketting op de grond legt word hij makkelijk doorgeknipt dus dat niet doen

en als ik ooit bang word dat hij gestolen word komt er zo´n schijfremslot met kettingslot aan te staan, de ketting op kleine spanning omhoog zodat knippen heel lastig word.
de schijf laten ze immers altijd zitten.

of een staaf door de schijven heen, van links naar rechte met een goed slot die het op zijn plek houd, zelfde reden, die halen ze normaal niet weg.

Niets houd ze tegen maar als je maatregelen verzint die normaal niet voorkomen gaat een normale dief niet weten hoe dat snel open gemaakt kan worden. en dat moet ze dan maar weerhouden van de poging
Twee balken en 4 man tillen hem met elk slot zo een busje in.
Ik heb 2 schijfremsloten, 1 met en 1 zxonder alarm, ketting door achterwielen en een all risk verzekering voor mijn 25 jaar oude shadow.
Staat altijd achter het huis op slot. Alarm maakt mij wakker, slaap aan de achterkant. Heb een aluminium honkbalknuppel bij de achterdeur en elke onverlaat die aan mijn motor trekt gaat horizontaal weggedragen worden.
Mocht ik tijd hebben gaat die onverlaat zo het drijfzand in, geen haan die er naar kraait.
Een goeie dief is een verdwenen dief.
 
neem je de motor dan ook mee terug over het fort met die stok ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan