welke stuurdemper ??? -> gsxr600

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Heb een gsxr600 bouwjaar '97 gekocht, en zou niet graag een tankslapper meemaken.

Ik geloof dat vanaf '98 alle gixxers standaard met zo'n stuurdemper zijn uitgerust dus dat zal wel zijn redenen hebben zeker??
Graag commentaar van mensen die zelf een stuurdemper op hun gixxer hebben gemonteerd, en welk merk/type ze aanraden.

De moto wordt dagelijks gebruikt, met oa stadsverkeer maar het circuit zou ik vanaf deze zomer ook af en toe eens willen bezoeken.
Maw, ik heb een demper nodig waar ik bij lage snelheden niet al te veel last van heb of één die makkelijk te verstellen door een simpele draai aan de knop.

Ohlins heb ik goeie dingen van gehoord, van Hyperpro net het omgekeerde.
De prijs speelt ook een rol. Het absolute maximum dat ik eraan wil uitgeven is 400 EURO.
 
ik heb een 98er maar die hebben geen standaard stuurdemper....

dat is pas vanaf het nieuwe model 2001....

moet zeggen dat ik geen last heb gehad van tank-slappers....soms een beetje

op weggetjes met veel onevenheden...

het is op zich niet een verkeerde investering...

succes.... FE
 
Ligt ook wel aan je rijstijl hoor, of je er een nodig hebt of niet.
Als je regelmatig zo hard aan het gassen bent dat je "speed whobbles" krijgt, ja, dan moet je eens aan een stuurdemper gaan denken :)
 
Heb (had :+ ) ook een GSX-R van 1997 maar heb vrijwel nooit last gehad van tankslappers oid. Persoonlijk vond ik het dus niet nodig, zo'n ding erop. Het verandert wel als je gaat racen natuurlijk...
 
Ik heb ook een hyperpro, montage voor de tank. Ik heb er dacht ik iets van € 370 voor betaald incl. montage.

deze dus,
steering_damper03.jpg


hij bevalt zeer goed, merk niet dat hij er zit totdat het nodig is!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan