Welke supersport voor de wat langere afstanden?

Ik rijd dagelijks op een (25kw, nog een paar dagen :)) Honda cbr `96 zo`n 120km woon-werk verkeer. Ben zelf ook vrij lang (1.96m), gaat prima!!
 
Honda CBR600! ben ermee naar Spanje gereden en Zwitserland, zelfs met 2 man! ging allemaal prima! Ook qua onderhoud goed te doen. :}
 
Op mijn SRADJE is dat allemaal geen probleem.
Rij wel eens 120 km naar de andere kant van Nederland, dan een tourtje van 150 km en dan weer 120 km naar huis. :] :] :]
Zorg wel dat je oordoppen in heb, zonder wordt je wel doodmoe.

Succes met het halen van je rijbewijs
 
Yamaha Fazer, oude type met carbs. Zit rechtop. En zit een iets teruggetuned sportblok in. Kun je mee touren, vijzen en mee naar spanje heen en terug.
Nog vragen???
 
Hallo topicstarter.... ik rijd zelf een Fireblade van "92 en dat gaat ook prima die afstanden... 150 of meer... Je moet gewoon even wennen aan de zithouding... iets verder voorover dan hang je ook niet zo op je polsen... ik had er in het begin ook last van... Gaat vanzelf over.

Succes nog met je RB.
 
Ben momenteel ook volop aan het zoeken naar een 600cc, want alles wat erboven zit zijn bommen.(die 600cc is ook wel een bom, maar het duurt alleen wat langer voor ze ontploft.
Budget zal al heel belangrijk zijn op de eerste plaats.
zxr6r : bijna niet tweedehands te vinden
cbr6 : ook bijna niet te vinden tweedehands
R6 : vorige week testrit mee gedaan, heel lekker om mee te rijden, ik vind dat die onderaan ook koppel genoeg heeft en je kan hem ook eens lekker laten doortrekken.
GSx-r 6 : ga ik vandaag testrit mee doen, zou hetzelfde zijn als de r6 betreft rijprestaties en rijplezier.Vindt dat die er wel minder agressief uitziet dan de r6.

Het enige waar ik nog over twijfel is of een 600cc ook zo nog vlot rijdt en goed vooruit gaat als er een passagier opzit achteraan, iets waar je bij de gsx-r 750 zeker geen last van zal hebben.
 
Laatst bewerkt:
Met dezelfde vraag zat ik ook toen ik mijn (eerste) motor uitzocht: Supersport en toch comfortabel op de lange afstanden. Daarbij kwam dan ook nog de beperking van het beschikbare budget..

Uiteindelijk, na veel gesurf, gevraag en gezeur, kwam ik uit op mijn (tweedehandse, geimporteerde) poesje: Een Yamaha Thundercat.

Hiermee rij ik al enkele jaren met veel plezier lokaal maar ook lange afstanden (vanaf Zuid Frankrijk terug naar Nijmegen in 1 dag, bijv.) en dagtripjes van enkele honderden kilometers.

Ik heb echter geen idee of een cat begrensd kan worden.. Als (beginnende) ouwe zak, was dat voor mij niet nodig.. ;-)
 
Ben momenteel ook volop aan het zoeken naar een 600cc, want alles wat erboven zit zijn bommen.(die 600cc is ook wel een bom, maar het duurt alleen wat langer voor ze ontploft.
Budget zal al heel belangrijk zijn op de eerste plaats.
zxr6r : bijna niet tweedehands te vinden
cbr6 : ook bijna niet te vinden tweedehands
R6 : vorige week testrit mee gedaan, heel lekker om mee te rijden, ik vind dat die onderaan ook koppel genoeg heeft en je kan hem ook eens lekker laten doortrekken.
GSx-r 6 : ga ik vandaag testrit mee doen, zou hetzelfde zijn als de r6 betreft rijprestaties en rijplezier.Vindt dat die er wel minder agressief uitziet dan de r6.

Het enige waar ik nog over twijfel is of een 600cc ook zo nog vlot rijdt en goed vooruit gaat als er een passagier opzit achteraan, iets waar je bij de gsx-r 750 zeker geen last van zal hebben.

vertel eens wat je budget is
En als je zoekt naar de cbr zoek dan op cbr 600 ipv cbr 6
Net als zx6r/zx-6r ipv zxr6r anders vind je idd niet veel van die dingen tweedehands.

Ook niet onbelangrijk ga je particulier of bij een dealer aanschaffen??
 
Budget tussen de 5000 en 6000 euro.(Belgische prijzen)
Heb momenteel 3 motoren op zicht.
1. Gsx-r 600, bwj 2002, 7000 km, 5600 euro.(bij een handelaar, Jakke Vrints), testrit mee gedaan, reed heel vlot, tankstop was wel een beetje geoxideerd, voor de rest prima staat.
IMG_0991.JPG

2. Yamaha R6, bwj 2003, 13000 km, 5600 euro (particulier), heb met een model 2002 testrit gedaan, reed ook heel goed, zit iets sportiever dan de gsx-r vond ik, maar vlot ding.
4064095.jpg

3. Gsx-r 750, bwj 2003, 13000 km, vraagprijs 6300 euro. (handelaar), testrit mee gedaan, prachtstaat gewoon, perfect onderhouden, onderhoudsboekje erbij, vond hem alleen enorm snel.
IMG_0481.JPG

Die 750 zal natuurlijk een hogere verkoopswaarde behouden.

Ben van plan om een 600 te nemen, omdat een 750 gewoon te snel is.Denk niet dat je met zo een 750 normaal kan rijden.
Ik had het gevoel dat ik bij de r6 en de gsx-r 6 echt gas moest geven om 120 km/h te rijden, met de 750 ging dat allemaal zo vlot om die snelheid te halen, vandaar denk ik dat je met die 750 automatisch harder gaat rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan