1 advies; koop geen pisbakkenstaal. is uiteindelijk alleen maar duurder.
kwaliteit, en een momentsleutel, gezond verstand en enige kennis
Vraagje over die momentsleutel: als zo ongeveer het enige wat ik aan mijn motor doe het basisonderhoud is, heb ik dan die momentsleutel nodig voor bvb. mijn ketting te stellen (en de asmoer dus weer vast te draaien, of is in dit specifieke geval vast=vast).
Voor de rest lig ik hier thuis met een hoop gerief van Facom, maar dus geen momentsleutel.
Tja, Goed vast is een halveslag voor te vast...Momentsleutel is handig, maar als je de prijs ziet...
Die dingen kosten stukken van mensen. Ik heb dus maar zonder gewerkt (nog steeds), en heb dus ook wel al eens een bout afgedraaid.
Risico van het vak
Skoezie had het over een dopsleutelset, ik denk dat ie daar hetzelfde mee bedoeld...Als je een momentsleutel hebt moet je d'r ook een doppenset bij hebben... Maar die zie ik hier nog nie staan...
(Met evt ook inbusdoppen, is wel wat lastiger aan te komen)
Tja verder...
Meeste staat hier al wel.
Skoezie had het over een dopsleutelset, ik denk dat ie daar hetzelfde mee bedoeld...
Tja... dat ging ook over de Gamma en de Praxis... dus daar lees ik sowieso al overheen...
Sorry...
(Smoezjuz..)
Momentsleutel is handig, maar als je de prijs ziet...
Die dingen kosten stukken van mensen. Ik heb dus maar zonder gewerkt (nog steeds), en heb dus ook wel al eens een bout afgedraaid.
Risico van het vak
Ik heb er wel eens eentje gekocht, maar weer terug gebracht. De verkoper had mij nl. een groter bereik wijs gemaakt, dan er werkelijk was.
Probleem is dat je om alle momenten zelf te kunnen aandraaien, je 3 van die sleutels moet aanschaffen.
Echte problemen krijg je als een bout lostrilt, in het blok.Momentsleutel is handig, maar als je de prijs ziet...
Die dingen kosten stukken van mensen. Ik heb dus maar zonder gewerkt (nog steeds), en heb dus ook wel al eens een bout afgedraaid.
Risico van het vak
- Goeie inbus set, niet van die L-vormige,
Niet veel, vind ze persoonlijk niet fijn sleutelen. Heb liever van die T-vormige met een deugdelijk handvat...wat is er mis met die l-vormige?
Bij Honda zijn dat dus inbussen...De kruiskop schroevendraaier mag niet ontbreken.
Zonder hem is het moeilijk je kuipen eraf te halen
Goed gereedschap is het halve werk zeggen ze.