Welke uitlaat onder mijn Suzuki Bandit 1200 S

Bandietje1200

Rookie
2 mei 2007
15
0
Lelystad
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb gelijk een vraagje.
Ik heb sinds kort een andere motor gekocht. Een Suzuki Bandit 1200S uit 1999. Deze heb ik licht laten "aanpassen" en in zijn geheel laten overspuiten in een andere kleur bij martin van martinsmotorservice en dit is met zeer veel tevredenheid gebeurd.

Wat ik nu wil is een andere uitlaat voor op deze fiets. Zijn er mensen die ervaringen hebben met uitlaat modelen? Wat ik namelijk zoek is een uitlaat die veel herrie maakt maar dan wel LAAG klinkt. Het is natuurlijk niet mogelijk om even een aantal uitlaten onder de fiets te hangen om het geluid te horen, vandaar dus de vraag over ervaringen.

Ik hoop graag op reacties.

ps. foto's van mijn licht "aangepaste'' bandit vind je HIER.

IMG_1042.jpg


Groet Dennis
 
Laatst bewerkt:
gewoon een grote ronde met een gat er in. :+

sorry, weinig verstand van, wel gave bandit :) heeft een beetje een yamaha look als ik eerlijk mag zijn, maar ziet er goed uit.
 
Stel deze vraag eens in "Het Grote Bandit Topic Deel 5".

Hier zitten allemaal mensen met Bandits (heb er zelf ook 1 maar een 600) die kunnen je vast en zeker wat adviseren :Y 8-)

[SPAM/RECLAMEMODUS]
Meld je dan ook gelijk ff aan en mail me een mooie foto van je Bandit dan zet ik je er bij in de startpost *O* *O* _O- :Y

Ook nog intresse in de Bandit Meeting op 3 juni??? :? :? :] :] :Y
[/SPAM/RECLAMEMODUS]
 
Laatst bewerkt:
Voor laag geluid neem je t best een carbon demper. Heb zelf een Devil onder mijn B12, en die bevalt zeer goed!
 
Laatst bewerkt:
Het leuke van een bandit 1200 is dat hij zo goed reageert op een andere uitlaat.
Hij is namelijk geknepen op de uitlaat om aan 98 pk te komen.
Elke absorbtiedemper geeft een toename van ongeveer 15 pk.
Je herkent je motor haast niet meer terug en hij wordt er zelfs zuiniger op!
Ik had er in 1998 een Micron carbon demper op gezet.
Die gaf een erg donker geluid en boven aan de Mont Ventoux feliciteerden enkele motorrijders mij zelfs met het geluid. *O*
 
Ik zou zeggen,..neem een Hurric supersport zoals ik vandaag gemonteerd heb,..met E-keur maar wow!!!
 
Het meeste vermogen leverd een Bos Oval (+15 Pk, metingen o.a. Motorrad en PS). De "deuk" in de koppelkromme tussen 4000 en 5500 rpm is ook meteen weg.
Een vervangingsdemper leverd trouwens ALLEEN meer vermogen op het eerste, oude model; op de nieuwere geen verschil.
Monteer geen Dynojet o.i.d. in combi met een Bos demper, en zeker geen K&N filter; geven beide alleen maar ellende.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb twee weken terug een jama-laser dual sound op de 1200/s gezet,
geweldig vermogen en een heel mooi diep geluid,een beetje gepruttel als je terug schakeld, reacties van vrienden en kennisen "ik wil ook zo'n demper"
P.s.
er zit ook een sport en legal insert bij, maar dan is het zware 1200 geluid eraf.

gr T-bone :)
 
Ik heb een 1200S(model 2004)gehad.
Daar lag een bos-demper onder, prima geluidje.
Maar als je een zwaar diep geluid wil , zou ik eens langs superpole gaan.
Ze maken hem opmaat en de klank kan je zelf bepalen.
Ze maken de demper langer , korter dikker of dunner.
Ze maken het daar gewoon naar je zijn.
Maar schrik niet als ze hem eronder hangen , het is echt een heel groot verschil.
Ik heb ze onder mijn KLV1000 hangen , wees gerust,er rijden weinig achter mij
 
Yoshimura natuurlijk, dat HOORT gewoon op een suzuki 8-)
Ik heb op mijn GS1200SS, (in feite ook een Bandit 1200) een volledig RVS 4 in 1 systeem van Yoshimura gemonteerd waarvan ik de einddemper ingekort heb.
Geluid is hard en laag, precies zoals je wilt ;)
De prijs valt ook wel mee dacht ik, zeker voor Yoshimura.
full
 
Ik heb nu 2 modelen op het oog. De Remus en de Bos.

De Yoshi heeft precies het geluid wat ik zoek maar heeft 2 nadelen. Hij is duur en het is TE hard.

In ieder geval heel erg bedankt voor alle tips. Ik heb er veel aan gehad. Als de demper eronder hangt laat ik een bericht met video/sound achter.

Wordt vervolgd

Greetzz Dennis
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan