welke uitlaatdempers op je ducati ?

Ik heb Sil Motor.
Tja en het geluid is great!!!
Heb ook een dyno kit erin en getunde koppen, dus koppel zat.
Ik weet niet of je met alleen open uitlaten het verschil ook merkt.
 
Ik heb open Sil carbons op mn m900, echter deze komen uit de zelfde fabriek als de Termi's.
Dat ( zegt men ) is een B-merk van Termi, zijn dus wel ff een rukkie goedkoper, en net zo mooi!, ik ben blij van dingen, heb echter wel een factory Pro kit, en open filter K&N er op.
Tevens heb ik een gouden tip: mn fiets reed een beetje met aan-uit effect in lage toeren, ik haal die pitten er uit, zitten er Champions in ( 1e montage af fabriek)
ik heb er NGK's ingedraaid, en........ een totaal andere motor!.
Niet meer niezen in het filterhuis en zo, en prachtig rond lopen!, dus altijd NGk's er in gooien ( in de carb versie dus)

Afgelopen zondag had ik de standaard pijpen nog effe in de handen, nou 2 sil carbon pijpen wegen minder dan 1 orig pijp!.
Verder denk ik dat het weinig zal verschillen welk merk je kiest, alles hangt af van de sproeier bezetting, filter, en of het een IE is of niet, al dan niet met eprom mod.

Bijlage: desmoklepje.JPG
 
Hey, ook ik heb SIL motors carbon pijpies erop en ben dik tevreden. All1 de bevestiging (1 itt 2 bij Termi's) vink wat jammer.
 
Nu heb je zelf niet verteld welk model je hebt.....
Maar neem maar van mij aan dat als je open pijpen hebt ( welk merk dan ook) je veel meer geniet van je Duc.
tevens moet je rekenen dat bij de carb versies je dus NIET een puist vermogen er bij gaat krijgen, je moet denken aan een pk of 5-10 icm een goeie sproeierkit/filter/ en afstelling van het blok.
Een Duc is geen Suz Bandit 1200, die dingen zijn geknepen op o.a. de uitlaatpijp, als je daar een aftermarket op zet, kan je zomaar 15pk extra hebben zonder verdere mod's ( las ik op forums).
dus....
 
Ik heb er termi´s op zitten ,en ik ben daar blij mee
Mooi geluid en met k&n filter en licht vliegwiel heb ik nu bij de laatste meting
ongeveer 80 pk aan het achterwiel
Ik hen trouwens een M900Sie van 2001
 
Zelf heb ik nog altijd de standaarddempers erop zitten. Ik heb mijn monster 620 i.e. pas sinds 09/07/03. Tis daarom dat ik jullie expertise vraag.

De standaarddempers zelf geven een mooie sound, doch veel te braaf. Ik had het graag iets luider, doch niet overdreven.

Er is wel een groot prijsverschil tussen de dempers onderling.
Zo las ik dat Sil motor ongeveer 643 Euro kost, Akrapovic daarentegen 1023 Euro.....
 
Er is wel een groot prijsverschil tussen de dempers onderling.
Zo las ik dat Sil motor ongeveer 643 Euro kost, Akrapovic daarentegen 1023 Euro.....

Waar zit er ergens een dealer van Sil-Motor in Belgie? Die 643 Euro, is dat voor lage of voor hoge dempers?

Ik zou ook graag andere dempers steken, maar ik ben begin dit jaar samen met mijn vrouw begonnen met duiken en dat kost veel geld aan aankoop van materiaal, en een gracht is ook een dure plaats om je auto in te parkeren... En zodoende schuift de aankoop van dempers altijd maar verder op.
 
Bedankt voor de site.
Alleen de prijs viel een beetje tegen, 961 Euro voor hoge carbonuitlaten. Heeft er misschien iemand een foto van de 2x2 uitlaten voor de Monster S4 (1782 Euro)
 
Ik zou eens snuffelen op internet en vooral goed kijken in Duitsland, dat is een immense markt met veel concurrentie.
een setje carbon Sil pijpen kan je daar voor zeg 500 euro vinden, als je alu neemt zijn ze nog goedkoper.
Hou ook marktplaats.nl in de gaten, staan ook vaak carbon pijpen op.
Geduld is een schone zaak, maar je kan wel veel geld besparen....
 
Ik zou eens snuffelen op internet en vooral goed kijken in Duitsland, dat is een immense markt met veel concurrentie.
een setje carbon Sil pijpen kan je daar voor zeg 500 euro vinden, als je alu neemt zijn ze nog goedkoper.
Hou ook marktplaats.nl in de gaten, staan ook vaak carbon pijpen op.
Geduld is een schone zaak, maar je kan wel veel geld besparen....

Heb je nog sites waar we kunnen zoeken.

gr

Edwin
 
ducati zelf levert in de "performance" lijn carbon uitlaten voor de Monster 620 van Remus (die heb ik eronder zitten). Hele mooie klank, redelijk luid maar niet overdreven. (kennis van me heeft ander merk carbons onder zn 900, klinkt de mijne net als een brommertje naast :X er zijn grenzen aan geluidsoverlast vind ik :X )

Wel aan de prijzige kant:
832€ voor lage uitlaten + luchtfilter.
 
ducati zelf levert in de "performance" lijn carbon uitlaten voor de Monster 620 van Remus (die heb ik eronder zitten). Hele mooie klank, redelijk luid maar niet overdreven. (kennis van me heeft ander merk carbons onder zn 900, klinkt de mijne net als een brommertje naast :X er zijn grenzen aan geluidsoverlast vind ik :X )

Wel aan de prijzige kant:
832€ voor lage uitlaten + luchtfilter.

Maar dan heb je ook wat :+

deze set wordt voor verschillende type Monsters met injectie aangeboden, de sets voor de carb versies zijn anders... voor een 750 met carburateurs heb je bv geen ander luchtfiletr in de set zitten.

Misschien verstandig om even je licht op te gaan doen bij de Ducati dealer alvorens je gaat shoppen op het net.
 
Heb ook geïnformeerd naar de uitlaten van de "performance"-lijn bij BM Motors. Twijfel nog tussen carbon en aluminium. De uitlaten zijn inderdaad van Remus en garanderen in combinatie met het bijgeleverde luchtfilter een pk-winst van 4 stuks voor de Monster 620. De Alu's kosten 706 Euro.

Ir-fuel, de dealer bij BM motors zei dat bij het plaatsen van de uitlaten de injectie diende aangepast te worden ? Is dit bij jou ook gebeurd ? Of is dit niet nodig ? Heb je de uitlaten zelf geplaatst of laten plaatsen ?
 
hallo ik wilde even reageren over dempers verwisselen. Ik ben sinds juni in het bezit van een duc monster 620iex uit 2003. Ik heb gelijk het stuur laten verwisselen voor clipons en ook de standaard lullige spiegels voor een paar snelle smalle panoramaspiegels. Dat gaf al een veel beter smoel.
De standaard ovale dempers heb ik laten verwisslen voor een paar mooie titaniumdempers van Remus. In totaal zag mijn bike er gelijk een stuk agressiever eb n stoerder door uit. Wat het geluid betreft, dat werd ook een stuk zwaarder en donkerder. Echt zoals ik t wilde laten klinken. Een hele verbetering met de standaard want die klonken toch een beetje braaf,
groetjes van Paolo Ducati.
hierbij een foto van mijn monster!!
 
Heb ook geïnformeerd naar de uitlaten van de "performance"-lijn bij BM Motors. Twijfel nog tussen carbon en aluminium. De uitlaten zijn inderdaad van Remus en garanderen in combinatie met het bijgeleverde luchtfilter een pk-winst van 4 stuks voor de Monster 620. De Alu's kosten 706 Euro.

Ir-fuel, de dealer bij BM motors zei dat bij het plaatsen van de uitlaten de injectie diende aangepast te worden ? Is dit bij jou ook gebeurd ? Of is dit niet nodig ? Heb je de uitlaten zelf geplaatst of laten plaatsen ?

Injectie aanpassen? Hm... lijkt mij sterk, alleen de luchtfilter en de uitlaten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan