Welke uitlaten op een Monster 620

monsterman

MF veteraan
19 okt 2002
5.838
1
Westerlo
Ik rijd momenteel rond met een Ducati Monster 620 en ik zou deze winter de standaard uitlaten vervangen door hoge carbon exemplaren maar ik weet niet goed van welk merk.

Het zou me vooral te doen zijn om de motor er beter laten uit te zien en ook om een mooier geluid te krijgen, niet om betere prestaties te krijgen. Het moet niet zo luid zijn dat ik de buren wakker maak als ik vertrek naar het werk, maar het mag iets luider dan dat hij nu is.

De uitlaat van www.roadracing.it vond ik ook wel mooi maar toen ik een motor met deze uitlaten horen draaien heb vond ik deze toch te luid.Termignonis hebben volgens mij het zelfde probleem als de uitlaat van roadracing, nl. te luid.

Ik was aan het denken om uitlaten van Dam te kopen ( www.damexhaust.com ). Dit zijn handgemaakte uitlaten uit Belgie. Heeft er iemand hier ervaring mee, of heeft er iemand een ander alternatief?

Als ik de uitlaat vervang, moet ik dan ook de luchtfilter en de chip vervangen of is dit niet nodig.
 
Ik weet dat ze bij Star Twin deze dingen met de hand op jouw wens maken. Bij Biggelaar zullen ze het ook wel kunnen.

Biggelaar
Star Twin

Lache! Zit ik bij Biggelaar op de site te kijken kom ik een banner van het MF tegen! :}
 
Die monster pages zijn echt wel gaaf.

check eens voor een hebro uitlaat das een nederlandse productie waar kenny roberts ook mee rijdt. deze kunnen ook naar eigen wensen worden gemaakt geloof ik.

suc6
 
Italiaanse motor >>>>>>> Italiaanse uitlaten (toch?)

Kijk eens naar Giannelli uitlaten, ik heb ze een keer gehoord op een monster 750.
Heel donker geluid, klonk super, je voelde het echt :9~ :9~ :9~ (nu doe je dat al snel bij een duc, maar goed)! Ook niet te hard (vond ik dan).

Mzzl, Bob
 
Ik heb termi´s op mijn duc (M900S) en dan van het harde type (dan horen ze me tenminste aankomen)
Maar je hebt ook Qua geluid legaale termignoni´s verder heb je ook nog Sil zijn iets goedkoper als termi´s
 
Ik heb tweedehands termignoni's op mijn monster 600. De motor komt nu echt los! Prachtig geluid, mooier dan een Buell :) Ook harder dus ze horen je aankomen. Luchtfilter is niet noodzakelijk, kan later ook.
 
Je hebt er waarschijnlijk niks aan, maar al dat gepraat over uitlaten en geen plaatje kan natuurlijk niet hè ;)

2786.jpg


Kwam ik toevallig tegen op marktplaats.nl - mooi ding man!
 
Ik heb gisteren een mailtje gekregen van een winkel die nog een paar tweedehands Termignonis liggen had. Morgen eens een mailtje terugsturen om te vragen welke soort het zijn (hoge/lage) en wat hij er nog voor moet hebben. Ik zal er wel mee kunnen leven met een beetje meer geluid uit mijn dempers

@ NielsVR
Wat staat er juist op die foto want ik kan die niet zien (krijg alleen een rood kruisje)
 
Terug
Bovenaan Onderaan